Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag hulp ...kiezen tussen Sony T3 en Casio Ex-S100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• graag hulp ...kiezen tussen Sony T3 en Casio Ex-S100

hallo

ik ben op zoek naar een supercompact fototoestelletje die toch redelijk mooie fotookes maakt.
    nu twijfel is tussen bovenstaande toestellen...

mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Sony,vooral omwille van de naamsbekendheid maar is het zijn meerprijs waard ?

ok het is een 5 megapixel (vind ik nu niet echt belangrijk want 3 is ook voldoende)

als ik die casio koop met een 1 Gb kaartje ben ik ong 350 € kwijt....
    als ik die sony koop...met een 512MB kaartje (wel extra accu momenteel) ben ik ong 550 € kwijt.....

kortom toch 200€ verschil

als ik de reviews lees komen ze er beide wel goed uit

graag advies

thx
    kevin

Re: graag hulp ...kiezen tussen Sony T3 en Casio Ex-S100

Er zit wel 200 euro verschil op, maar de Casio is maar 3 megapixel en de Sony 5 megapixel.
    Ik weet niet of je grote afdrukken wil maken van de foto's, want dan zal een 5 megapixel-camera wel een voordeel zijn. Ik heb net een test gelezen van die Casio, en op het eind van die test verwijzen ze naar de Casio EX Z55 als je een 5 megapixel-camera zou willen.
    Hier is de test van die Z55 te lezen: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/ex-z55.html

Dan zit je echt twee camera's uit dezelfde klasse te vergelijken.

Voor internetgebruik is een 3 megapixel ruim voldoende, en voor afdrukken van maximum A-4 is een 3 megapixel nog net bruikbaar (een 5-megapixel zal iets meer details geven).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

thv voor de reply

had er ook al eens naar staan kijken.....
      als je die met de sony vergelijkt dan zou er wel 'serieus' verschil zijn in afmetingen..
      Dus sony kan een 5 megapixel in kleiner jas steken.
      Ik denk ook dat die zoomlens er van de Sony niet uitkomt.

nu enige wat ik wil is een vervanger voor dsc-P92...ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toestel zelden gebruik.
      Als ik het wil gebruiken heb ik het niet bij en ik sleur het niet graag mee.
      Tijdje terug had ik zo'n 1 megapixel van Nokia en echt heb honderden fotookes getrokken van mijn dochtertje en madam.....
      kwaliteit viel nog mee....Dit gewoon omdat ik toestel altijd bij mij had.

Zo'n superklein toestel zou ik ook in mijn zakken kunnen steken en de kwaliteit zal wel nog wat beter zijn dan van de nokia...
      Persoonlijk vind ik dan die Z55 te groot...

Ik vind het moeilijk...want 200 € is toch al een redelijk verschil.

Kev

Comment

Als het echt op de afmetingen aankomt, dan zal die Casio S100 zeker niet slecht zijn, en de fotokwaliteit zal een flink pak beter zijn dan die van je Nokia, waarbij de foto-functie eigenlijk maar een gadget is. Als ze dan toch een toestel willen maken waarmee je kan telefoneren + foto's maken, dan moeten ze vertrekken vanuit een fototoestel, en niet van een GSM. De lens is één van de belangrijkste onderdelen om een goede foto te maken, en daarvoor hebben ze geen plaats in een GSM. Zelfs de beeldchips zijn veel te klein in zo'n toestel, en voor een degelijke flitser is er ook al geen plaats.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

tja dat van die gsmkes is wel waar....en je kan het ongetwijfeld niet vergelijken met een echte 1,3 megapixel camera maar resultaten zijn best goed vind ik persoonlijk....

nu met die casio zal kwaliteit ongetwijfeld hoger zijn .... en dan hou ik tov die Sony toch een 200€ in de pocket ook niet slecht natuurlijk....

jammer natuurlijk dat ze ze niet beiden in dezelfde winkel hebben natuurlijk....

kev

Comment

heb uiteindelijk voor de casio gekozen....mooi machien en fotookes zijn goed...
            veel instellingen....

natuurlijk....heb toch wel 2 dode pixels in lcdscherm....benieuwd wat antwoord zal zijn van de winkel

Comment

Working...
            X