Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

    Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
    Het is steeds de fotograaf die het eindresultaat bepaald.
    Dit gezegd zijnde, zou ik willen vragen dat iedereen misschien even bezind eer ge begint.
    Daarmee wil ik gewoon zeggen dat iedereen zijn eigen spullen de beste vind en die ik ook zal verdedigen.
    Probeer dan ook voor jezelf uit te maken of je nu tevreden bent met je materiaal of niet.
    Niet tevreden? Vraag dan raad en advies aan collega's/vrienden van BD)

    De bovenstaande uitspraak vind ik geweldig, want het is nog steeds de fotograaf die de foto maakt en niets of niemand anders.

    Stop dus AUB om op mekaars kap te zitten en altijd alkaar af te breken.
    Iedereen (of toch 99% ) zit hier voor zijn plezier!

    Ik hoop dat, met dit gezegd zijnde, iedereen tot bezinning is gekomen.

    Een vriendelijke BD-groet,

    Sven Michiels (moderator)

    Comment


    • #92
      Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

      Toch ook nog effe mijn gedacht zeggen over deze laatste reply's hier. Sorry dat kon niet vroeger want ik was ergens anders wat fotootjes aan het maken.

      Dat het niet het toestel maar de fotograaf is die een mooie foto maakt is nogal logisch, normaal en overduidelijk. Niemand hier twijfelt daar aan denk ik. Het is zelfs niet enkel de fotograaf maar ook diegene die hem bekijkt. Als ik naar mezelf kijk merk ik vaak op dat foto's die ik goed vind anderen vaak niets vinden. Maar foto's die ik iets minder vind vinden zij dan weer top.

      Het toestel is maar een middel om foto's te maken en iedereen koopt een toestel naargelang zijn wensen, eisen en budget.

      En ook als ik hier naar mezelf kijk is het zeker niet de duurdere apparatuur die uitmaakt welke je mooiste foto's zijn. Ik heb nog steeds meer foto's waar ik heel tevreden over ben gemaakt met een fuji6800 dan met mijn DSLR's. Want een mooie foto hangt van veel meer af dan van de kwaliteit van je apparatuur.

      Voor mij is het zelfs enkel fun hebben. Ik beschouw mijn eigen foto's als slecht en ondermaats. En toch zijn er soms mensen die er geld voor willen geven Maar plezier hebben is het meeste wat je kan bereiken denk ik en behalve als je een proffessional bent is niets anders belangrijk.

      Ik ben dus grotendeels wel akkoord met wat de meeste hier zeggen.

      Anderzijds zitten we hier wel op het camera's en accesoires forum. Het gaat hier dus over de apparatuur. Het gaat hier dus niet over de beste foto maar over de beste apparatuur. Dat dit ook afhankelijk van je gebruik enz is dat is ook duidelijk. Maar dat wil toch niet zeggen dat er hier niet over gediscussieerd kan worden. En de voor en nadelen van elk toestel mogen besproken worden. Zo een discussies zijn zelfs heel leerrijk. Ik heb er hier al veel uit geleerd en ik hoop dat dit nog vaak blijft gebeuren. Dit zijn vaak heftige discussies die ontaarden in schelden enz. Dat vind ik wel spijtig want is niet zinvol en brengt niets bij integendeel.

      Laat het ons dus niet hebben over de foto's zelf maar over de apparatuur! Voor de foto's moet je maar naar showcase gaan. En dit is juist nog 1 van die prachtige dingen van de digital fotografie. Er is zoveel info op het net over de verschillende toestellen dat je alles kan bekijken met je eigen ogen en uitmaken wat voor jou het beste beeld/features/prijstoestel is. En alleen jouw eigen ogen tellen uiteindelijk toch. Je moet dan enkel nog naar de winkel om de camera's van jouw keuze eens vast te pakken en te bepalen welke je het liefst zou hebben. En discussies over de verschillen zijn alleen maar leerrijk!

      Comment


      • #93
        Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

        Kevlar ,

        Hierin heb je groot gelijk hoor , maar is dan alles objectief op de forums ?????
        Ik lees hier van de morgen nog een tread en daar zie ik dan een vergelijk tussen de 28-70 sigma ex en de 28-70L van canon , en dan zie je 7 replies dat die sigma toch zo fantastisch is Ik kan je zeggen ik heb ze beide gehad en het is gewoon niet te vergelijken , maar iedereen vind zijn eigen materiaal toch altijd zo fantastisch en dat is het probleem , ik laat mij er niet meer aan vangen natuurlijk en koop dan liever direct het goeie , na al die stappekes afgelopen te hebben en steeds weer een pak geld te moeten verliezen koop je het beter direct goed .
        Maar iemand die hier een vraagsteld gaat zeker die sigma kopen want zovelen vinden hem zo super en vandaar mijn vraag waar is de objectiviteit
        Ik wil direct een foto nemen hoor en iedereen mag hem nemen met de sigma en dan met de canon , is kijken welke de beste is
        Hiermee wil ik ook niet bedoelen dat die Sigma op niks trekt , maar het is gewoon niet te vergelijken .


        Groetjes Rudi

        Comment


        • #94
          Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

          Op 4 maart starte deze topic, vandaag zijn we 23 mei dus enkele weken zelfs enkele maanden verder, nog steeds is het topic actueel .
          Het onderwerp is zou oud als het straat "ik heb de langste ! Maar dan heb ik den dikste." Jongens en meiskes wat heeft dan nu belang, zolang je tevreden bent is er geen vuiltje aan de lucht hé, en als je niet tevreden bent wel dan gooi den boel buiten en koop je wa nief gerief. Maar om daar nu méér als twee maanden over te zeveren ???? Dat gaat me te ver !

          my2cents

          Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #95
            Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

            Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
            Kevlar ,

            Hierin heb je groot gelijk hoor , maar is dan alles objectief op de forums ?????
            Nope het is absoluut niet objectief. Daarom dat een discussie ook juist goed is want dan kan je al zelf wat meer je mening opmaken naargelang de argumenten van de ene tov de andere.

            Iedereen heeft ook een andere maatstaf. Die sigma zal inderdaad wel heel goed zijn en de canon nog een stuk beter. Er zit ook een serieus prijsverschil tussen dat ik er gerust aan zou uitgeven maar iemand anders dan weer niet. Uiteindelijk moet iedereen zelf zijn eigen mening maar opmaken. Een discussie is wel handig om argumentatie voor en tegen te ontdekken en soms wel een nieuwe kijk op de zaken te krijgen.
            Maar zoals op elk forum vertoef je er beter een tijdje om te ontdekken wie zijn mening voor jou van enig belang is en wie niet.

            Comment


            • #96
              Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

              Ik heb de Fuji S5500 nu al een paar maanden, ongeveer een 3000 foto's mee genomen en ben hem een beetje voorbijgegroeid. Voornamelijk de ruis bij ISO400 (hoger gaat niet!), de traagheid, en het ontbreken van een deftige flits doen mij uitkijken naar een ander toestelletje en het zal een DSLR worden.
              Nu heb ik dus nog geen enkele lens en ben dus vrij om het merk van mijn keuze te nemen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een 20D en een 7D en ik lijk te neigen naar de 7D. Ten eerste omdat ik Anti-shake voor mijzelf nuttiger acht dan 5fps tegenover 3 fps. Ten tweede omdat ik liever topjes en knopjes heb dan menu's te hoeven induiken. Maar als ik dan kijk naar de prijzen van de lenzen lijkt Minolta nog duurder uit te komen dan Canon? Ik neem aan dat de G-reeks van Minolta evenwaardig is aan de L-reeks van Canon en toch niet beter? Als ik dit zie, zou ik toch bij Canon willen blijven, ook al omdat je bij Konica niet zeker bent van een degelijk upgrade-pad momenteel voor een nieuwe body. Ook een 2dehandse 1D voor +- 1700 eur lijkt mij zeer verleidelijk.

              Een paar cijfers:

              Konica Minolta AF 28-70mm 2.8 G € 1189
              Canon EF 24-70mm 2.8 L USM € 1157

              Canon EF 70-200mm 2.8 L IS USM € 1694
              Konica Minolta AF 70-200mm 2.8 G APO SSM € 1835,73

              Konica Minolta AF 300mm 2.8 G APO SSM € 4893
              Canon EF 300mm 2.8 L IS USM € 3996
              == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

              Comment


              • #97
                Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                Ik heb de Fuji S5500 nu al een paar maanden, ongeveer een 3000 foto's mee genomen en ben hem een beetje voorbijgegroeid. Voornamelijk de ruis bij ISO400 (hoger gaat niet!), de traagheid, en het ontbreken van een deftige flits doen mij uitkijken naar een ander toestelletje en het zal een DSLR worden.
                Nu heb ik dus nog geen enkele lens en ben dus vrij om het merk van mijn keuze te nemen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een 20D en een 7D en ik lijk te neigen naar de 7D. Ten eerste omdat ik Anti-shake voor mijzelf nuttiger acht dan 5fps tegenover 3 fps. Ten tweede omdat ik liever topjes en knopjes heb dan menu's te hoeven induiken. Maar als ik dan kijk naar de prijzen van de lenzen lijkt Minolta nog duurder uit te komen dan Canon? Ik neem aan dat de G-reeks van Minolta evenwaardig is aan de L-reeks van Canon en toch niet beter? Als ik dit zie, zou ik toch bij Canon willen blijven, ook al omdat je bij Konica niet zeker bent van een degelijk upgrade-pad momenteel voor een nieuwe body. Ook een 2dehandse 1D voor +- 1700 eur lijkt mij zeer verleidelijk.

                Een paar cijfers:

                Konica Minolta AF 28-70mm 2.8 G € 1189
                Canon EF 24-70mm 2.8 L USM € 1157

                Canon EF 70-200mm 2.8 L IS USM € 1694
                Konica Minolta AF 70-200mm 2.8 G APO SSM € 1835,73

                Konica Minolta AF 300mm 2.8 G APO SSM € 4893
                Canon EF 300mm 2.8 L IS USM € 3996
                Als ik jou was zou ik hierover een nieuwe topic openen want deze is hier al veel te uitgebreid om hier nog veel commentaar op te geven.

                Comment


                • #98
                  Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                  Ik heb de Fuji S5500 nu al een paar maanden, ongeveer een 3000 foto's mee genomen en ben hem een beetje voorbijgegroeid. Voornamelijk de ruis bij ISO400 (hoger gaat niet!), de traagheid, en het ontbreken van een deftige flits doen mij uitkijken naar een ander toestelletje en het zal een DSLR worden.
                  Nu heb ik dus nog geen enkele lens en ben dus vrij om het merk van mijn keuze te nemen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een 20D en een 7D en ik lijk te neigen naar de 7D. Ten eerste omdat ik Anti-shake voor mijzelf nuttiger acht dan 5fps tegenover 3 fps. Ten tweede omdat ik liever topjes en knopjes heb dan menu's te hoeven induiken. Maar als ik dan kijk naar de prijzen van de lenzen lijkt Minolta nog duurder uit te komen dan Canon? Ik neem aan dat de G-reeks van Minolta evenwaardig is aan de L-reeks van Canon en toch niet beter? Als ik dit zie, zou ik toch bij Canon willen blijven, ook al omdat je bij Konica niet zeker bent van een degelijk upgrade-pad momenteel voor een nieuwe body. Ook een 2dehandse 1D voor +- 1700 eur lijkt mij zeer verleidelijk.

                  Een paar cijfers:

                  Konica Minolta AF 28-70mm 2.8 G € 1189
                  Canon EF 24-70mm 2.8 L USM € 1157

                  Canon EF 70-200mm 2.8 L IS USM € 1694
                  Konica Minolta AF 70-200mm 2.8 G APO SSM € 1835,73

                  Konica Minolta AF 300mm 2.8 G APO SSM € 4893
                  Canon EF 300mm 2.8 L IS USM € 3996

                  Vergeet wel niet dat je voor die Minolta lensen goedkoop tweedehands kan kopen , maar dan moet je er bijnemen dat ze niet van de snelste zijn


                  Groetjes Rudi

                  Comment


                  • #99
                    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                    ik lijk te neigen naar de 7D. Ten eerste omdat ik Anti-shake voor mijzelf nuttiger acht dan 5fps tegenover 3 fps. Ten tweede omdat ik liever topjes en knopjes heb dan menu's te hoeven induiken. Maar als ik dan kijk naar de prijzen van de lenzen lijkt Minolta nog duurder uit te komen dan Canon? Een paar cijfers:

                    Konica Minolta AF 28-70mm 2.8 G € 1189
                    Canon EF 24-70mm 2.8 L USM € 1157

                    Canon EF 70-200mm 2.8 L IS USM € 1694
                    Konica Minolta AF 70-200mm 2.8 G APO SSM € 1835,73

                    Konica Minolta AF 300mm 2.8 G APO SSM € 4893
                    Canon EF 300mm 2.8 L IS USM € 3996
                    idd, de Minolta groothoek is 2,7% duurder en de 70-200 is 8,3% duurder dan de Canon versie, samen dus 141€. Erreuug hé dat je daardoor zult moeten leven met menus in plaats van met knopjes
                    Voor de 300mm 2.8 doe ik de moeite niet om het verschil uit te rekenen want je zeurt al over 141€. Zulke juwelen monteer je gewoon niet op een 20D of een 7D.
                    Die horen op een MarkII of een D2X.

                    Comment


                    • Re: Konika Minolta stoot niemand van het voetstuk.

                      Van Mar© heb ik nog nooit een foto gezien. Van Rudy een paar en daar word ik ook niet vrolijk van. En dan altijd weer die modellenfoto's waarop vrouwen quasi geil hun spijkerbroek enigzins naar beneden trekken zodat je hun slip kan zien. Ik vraag mij dan altijd af hoe dat in de praktijk gaat. Zegt de fotograaf dan: 'Nu moet je je broek een beetje omlaag trekken dat is beter voor de foto'. Zo'n vrouw weet dan gelijk nu moet ik een beetje broeierig kijken; Ivan Pavlov indachtig.

                      Nee Jan, dat gaat als volgt ...

                      Ik zeg tegen die madam, doe je jeans los, rits ze gewoon open, stop je duimen tussen slip en jeans, kijk naar de lens, denk aan een jonge knappe adonis in de disco, en vergeet die ouwen zak achter de camera die hier probeert wat foto's van je te nemen, maak je lippen nat en denk aan het half open mondje. ( da van da half open mondje had ik al op voorhand uitgelegt)
                      zo gaat dat in zijn werk.

                      En weet ge wat die madam dan doet ....




                      MVG, Jeff
                      Last edited by Digipics357; 26 mei 2005, 11:52.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                        Nee, het valt niet altijd mee Jeff. Dus het is veel moeilijker dan ik dacht.
                        Ik zal er dan niet aan beginnen, of kan ik bij jou in de leer Jeffke :-)

                        Comment


                        • Re: Konika Minolta stoot niemand van het voetstuk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Nee Jan, dat gaat als volgt ...

                          Ik zeg tegen die madam, doe je jeans los, rits ze gewoon open, stop je duimen tussen slip en jeans, kijk naar de lens, denk aan een jonge knappe adonis in de disco, en vergeet die ouwen zak achter de camera die hier probeert wat foto's van je te nemen, maak je lippen nat en denk aan het half open mondje. ( da van da half open mondje had ik al op voorhand uitgelegt)
                          zo gaat dat in zijn werk.

                          En weet ge wat die madam dan doet ....




                          MVG, Jeff

                          Comment

                          Working...
                          X