Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Stond hierboven al hoor 70-300 DO. Het 17-85 probleem hebben ze ondertussen opgelost bij Minolta dacht ik.
    Kev, ze hebben bij KM een 70-300 die niet moet onderdoen voor de 70-300DO IS. (oeps, wel zonder IS LOL)
    Mijns inziens is de DO lens geen topper, wel gewoon een goede lens.

    Comment


    • #62
      Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

      Oorspronkelijk geplaatst door Z900
      Tssssssss, met die Troep wil je niet langer dan 5 sec gezien worden......
      en dan dat lullige zwarte 500mm spiegeltje (die kan toch ook met 2.8 werken he rudy? )

      't was andersom (rudy wist niet hoeveel die moest vragen of er nog iemand met zijnen brol wou werken, zodat hij lekker met dat canon spul kon schieten...):

      mvg,
      Hey, wat een knappe jonge vent zeg, alleen die witte toeter, maar daar kan ie niet aan doen, ze waren met zijn camera op stap!!
      Z, ben je nog NOG STEEDS jaloers? Met die ouderwetse troep van je? Een bigma, een d30.... gelukkig kon je de autootjes horen aankomen (dat ging toch nog wel ?), anders was het wel heel moeilijk geweest om een scherp beeldje te maken hé. Het feit dat ze af en toe stilstonden hielp ook wel.
      Troep, bagger, rommel, ... je weet het wel hé.
      Last edited by Rudy; 29 maart 2005, 18:04.

      Comment


      • #63
        Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Hihihi, heerlijk op mekaars kap zitten ......

        Ik heb afgelopen zaterdag de 7D dus op Zolder getest.
        Eerste indruk was WAUW. Je zou het hem niet nageven, maar de combo 7D + antieke 70-210 f4 kon idd mee met 20d + 70-200 f2.8 L USM. Ook de AS hielp hier een handje.

        MAAR .... ondanks het feit dat ik zondag overtuigd was van een overstap, mijn arsenaal aan glas houdt me tegen om de Minolta aan te schaffen. De 70-200 f2.8 L USM tegenhanger van Minolta kost ruim boven de 2000€, dit houdt me tegen.

        Ook het feit dat ik van de ideale circuit camera (1D) kom, en het nu voorlopig moet doen met de 20d zal hier allicht meespelen. Plus dat dit de eerste echte shoot met de 20D was.


        Daarom, de 20d krijgt het voordeel van de twijfel. Ik kan altijd een Minolta lenen voor een dagje van iemand die ik goed ken ....
        Tom,
        Doe het toch snel man, the rumour spreads fast.. en de 20d is wel niks meer waard binnenkort.
        een 7d met grip en ssm lens kan nog net voor de 20d en de 70-200 en de 28-70 en de grip en de 50mm...

        Comment


        • #64
          Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Kev, ze hebben bij KM een 70-300 die niet moet onderdoen voor de 70-300DO IS. (oeps, wel zonder IS LOL)
          Mijns inziens is de DO lens geen topper, wel gewoon een goede lens.
          Sorry Rudy die KM 70-300 komt nog niet close op geen enkel vlak met de DO

          Comment


          • #65
            Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Sorry Rudy die KM 70-300 komt nog niet close op geen enkel vlak met de DO
            Oeps, het is de 100-300 apo die je moet vergelijken, de goede 70-300 maken ze niet meer nieuw kennelijk.
            Fautje
            Last edited by Rudy; 29 maart 2005, 18:46.

            Comment


            • #66
              Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              Oeps, het is de 100-300 apo die je moet vergelijken, de goede 70-300 maken ze niet meer nieuw kennelijk.
              Fautje
              Zelfde voor deze hoor komt langs geen kanten in de buurt zelfs het bereik hier al niet meer. Behalve prijs natuurlijk want de DO is een dure lens maar dat heb ik er ruim voor over. Er komt namelijk niets in de buurt als dit je interesseert.

              Comment


              • #67
                Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                Ik doe een search in dit forum met als parameters:

                Find threads started by user Rudy in forum Aangeboden

                Dat geeft me 117 resultaten over een periode van 2,5 jaar


                My 2 cents...

                Comment


                • #68
                  Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  Ik doe een search in dit forum met als parameters:

                  Find threads started by user Rudy in forum Aangeboden

                  Dat geeft me 117 resultaten over een periode van 2,5 jaar


                  My 2 cents...
                  Sorry Tony, no more canon stuff for sale here.
                  117 results and no negatives!!

                  Comment


                  • #69
                    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Pfoe, deze wil ik nog wel eens openbreken,

                    de 7d is toch wel degelijk beter dan de 20d!! zelfs op circuit van Zolder bij aktiefotografie, heerlijk gevoel is dat, als de 7d met de oude 70-210 4.0 het beter doet dan de 20d met een 70-200 2.8L. Meer (véél meer) keepers, scherpere beelden, mooiere kleuren, geen nabewerking. (ja je leest het goed, geen raw, geen nabewerking, jpeg uit de camera) I love it when things come together.
                    En van die hoge iso, voor te lachen, fatsoenlijk wat detail, en geen ruis, heerlijk!!
                    Ik heb bijna moeten vechten om men camera terug te krijgen van die canonians. Misschien omdat het een echte camera is?? hihihihi
                    Das raar, als er écht een camera beter zou zijn dan een andere. Dan is de consument hard genoeg om dat af te straffen.
                    Ter vergelijking, er is geen slecht automerk meer verkrijgbaar in Belgie. Als er écht een merk was dat minder is dan de andere dan gaat die er gewoon uit.
                    Dus al die 7D écht zo goed is, dan worden er geen 20D's meer verkocht, zo simpel is het, ik veronderstel dus dat u visie nogal eenzijdig is.

                    Nuja das mijn gedacht, iedereen heeft wel een voorkeur voor iets (gelukkig maar)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Das raar, als er écht een camera beter zou zijn dan een andere. Dan is de consument hard genoeg om dat af te straffen.
                      Ter vergelijking, er is geen slecht automerk meer verkrijgbaar in Belgie. Als er écht een merk was dat minder is dan de andere dan gaat die er gewoon uit.
                      Dus al die 7D écht zo goed is, dan worden er geen 20D's meer verkocht, zo simpel is het, ik veronderstel dus dat u visie nogal eenzijdig is.

                      Nuja das mijn gedacht, iedereen heeft wel een voorkeur voor iets (gelukkig maar)
                      Ik spreek uit mijn ervaring hé. Mij moet je momenteel geen Canon meer geven, de punten waar ik belang aan hecht zijn beter met de Minolta. (scherpte, kleur, Antishake, zoeker, body size)
                      Tja, eenzijdig kan je niet echt iemand noemen die ondertussen al een merk of 3, en een dslr camera of 10 gehad heeft denk ik.
                      Over dat afstraffen, hmm, vergeet niet dat de marketing machine van Canon op volle toeren draait, en de illusie gegeven word dat met elk nieuw type er een sterke verbetering is.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                        En die sterke verbetering moet ik bi!j de 20D tov de 10D nog steeds ontdekken ...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Ik spreek uit mijn ervaring hé. Mij moet je momenteel geen Canon meer geven, de punten waar ik belang aan hecht zijn beter met de Minolta. (scherpte, kleur, Antishake, zoeker, body size)
                          Tja, eenzijdig kan je niet echt iemand noemen die ondertussen al een merk of 3, en een dslr camera of 10 gehad heeft denk ik.
                          Over dat afstraffen, hmm, vergeet niet dat de marketing machine van Canon op volle toeren draait, en de illusie gegeven word dat met elk nieuw type er een sterke verbetering is.

                          Rudi ,

                          Hier moet ik toch even repliceren hoor .
                          Was jij het niet die op een gegeven moment aankondigde dat een 10D maar rommel was dat, de 1D de camera was takataktak en dat je alles had , mijn verbazing was dan ook wel groot als je een tijd later geen 1D meer had maar terug een 10D , met ondertussen nog een tussenstapke naar een pro 1 dacht ik .
                          Dus objectiviteit ????
                          Je zal wel ervaring hebben in toestellen en lenzen dat hoor hoor je mij niet zeggen , maar de vraag is ervaring genoeg dat je het deftig en objectief getest hebt das iets anders denk ik .
                          Wat ik wel niet meer hoor zijn de reacties van uit een minolta moet ge niks meer doen komt er zo goed uit , ik hoor ondertussen toch ook van verscherping daar en dat zo.
                          kijk vroeger werkte ze in een donkere kamer en manipuleerde ze een foto nu doen ze dat nog ..... doe je dit niet kan je even goed een point en shoot kopen .


                          Enkel Tubbske zijn gedacht he
                          Last edited by Tubbs; 20 mei 2005, 20:33.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                            ... en het grappigste aan heel deze scheldpartij is dat er in die drie bladzijden nog geen enkele foto te zien is geweest. (of minstens een link ernaartoe)

                            Sorry, maar mij overtuigt enkel het resultaat. Niet de grootspraak. Los van het geleuter over merken en specs...
                            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                            Comment


                            • #74
                              Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                              Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                              ... en het grappigste aan heel deze scheldpartij is dat er in die drie bladzijden nog geen enkele foto te zien is geweest. (of minstens een link ernaartoe)

                              Sorry, maar mij overtuigt enkel het resultaat. Niet de grootspraak. Los van het geleuter over merken en specs...
                              De enige foto's die ik tot nu toe gezien heb, zijn deze:
                              Allemaal onbewerkt, niks usm , niks kleur of niks levels, straight out of the cam, jpegs low of medium quality, enkel een beetje verkleind, eerste uitstapjes met deze camera. http://www.pbase.com/rudydg/inbox


                              Maar of die zoveel beter zijn dan wat er uit mijn 20D komt, daar twijfel ik heel sterk aan. Volgens mij is er echt niet veel verschil in kleur en scherpte.
                              Alle merken zullen wel een beetje verschil geven in kleurweergave, maar dat was vroeger ook al zo tussen de verschillende merken fotorolletjes (nu zijn de verschillen zelfs veel kleiner). Dat is meer een persoonlijke smaak. Ik heb nog nooit een opmerking gekregen over de kleurweergave van mijn 20D (en ook niet van de 300D die ik daarvoor had), dus denk ik dat er daarmee helemaal geen probleem is (ik heb op het forum al genoeg foto's laten zien ).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                                Allez komaan... na al dit getoeter verwacht ik toch écht wel spektakel. Aantonen dat je met je favoriete cam mooie foto's van rondracende auto's kan maken, dat kan iedere ietwat geoefende Canon, Nikon, Minolta, .... -adept. Laat ze maar eens komen dan... die absoluut ruisvrije ISO 800 / 1600/ 3200 -foto's of dat enorme dynamische bereik récht uit de camera. Sla me dan eens uit m'n stoel.

                                Zitten kappen op merken is nou het meest stupide wat er bestaat. Enkel het resultaat telt en... ik kan niet zeggen dat ik als resultaat van dit alles nou zit te watertanden van het "groenere gras aan de overkant". Heb onlangs een koppel fotografen in de weer gezien met hun 1Ds MKII bij ons op het werk. Prachtmachine is dat! (prachtige prijs ook) Maar wat die zogenaamde "professionals" ervan gebakken hebben, kan ik zelfs met m'n D30 op een blauwe maandagochtend realiseren. En dan hoef ik nog niet eens het scherpste objectief boven te halen. Om maar aan te geven dat het niet de racewagen is die de koers wint, maar de chauffeur. En het mooie is dat de specs van de DSLRs (van D70 over 10D/20D/300D/350D tot en met de D7 en de Pentaxjes) tegenwoordig zo dicht bij elkaar liggen dat die "chauffeur" inderdaad àl het verschil zal maken.

                                Of moeten we zonodig iets compenseren? Ben ik nou heel stout als ik dat durf te veronderstellen?
                                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                                Comment

                                Working...
                                X