Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    JA wie weet ik moest ook geen 20D hebben maar die betere iso was heel aantrekkelijk. Alleen ik heb niks meer extra te verkopen dus ik ga geen geld hebben voor die upgrade. Tja hoeft ook niet.
    Maar Rudy 3 jaar ga je dat wel volhouden. Jij staat er nu ook niet om bekend om je body's lang te houden he. Maar ik wens het je toe.

    En vooral veel fotoplezier. Het komt er veel te weinig van bij mij momenteel en dat maakt mijn foto's er niet beter op. Integendeel! Geen camera die dat kan veranderen.
    3 jaar, zou mooi zijn... helaas, weinig kans toe. Als er een d9 uitkomt zie ik mezelf wel omschakelen, maar helaas, minolta zou volgens insiders aan een d5 werken, opnieuw helaas dus.
    Ik kan natuurlijk nog altijd een 2de hands 20d kopen, van de ene of de andere die overstapt..Graptje..

    Comment


    • #47
      Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      3 jaar, zou mooi zijn... helaas, weinig kans toe. Als er een d9 uitkomt zie ik mezelf wel omschakelen, maar helaas, minolta zou volgens insiders aan een d5 werken, opnieuw helaas dus.
      Ik kan natuurlijk nog altijd een 2de hands 20d kopen, van de ene of de andere die overstapt..Graptje..
      Bah 3 jaar is lang tegen dan zal de D9 er ook wel zijn veronderstel ik. De d5 zal wel voorrang krijgen want dat is belangrijker he. Elk merk moet binnen 3 jaar toch wel echt zo digitaal als mogelijk zijn. Want Analoog gaat dan al marginaal geworden zijn. Ik hoop wel dat die D5 ook AS heeft.

      En dat die switcher maar snel switcht want ik heb ook een bod gedaan op die 10-22 en nog steeds geen antwoord . Ik vraag mij wel af wat voor lenzen hij gaat kopen bij minolta want voor geen enkele van zijn lenzen bestaat een alternatief. Maar tja wie weet had hij ook niet de lenzen die hij wilt. Dus switcher zeg eens snel ja het is goed

      Comment


      • #48
        Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

        Lenzen zijn er genoeg hoor, de oudere minolta's zijn echt wel heel goed.
        Enkel die breedhoek moet nog ingevuld worden, als je geen prul van sigma wilt, (sorry, mijn gedacht van dat merk, op enkele uitzonderingen na, daar ben ik nu eens formaal over), heb je dus enkel de tamron 17-35, die wel goed is, maar nog niet heel breed.
        Nog even wachten, tot er een goede minolta, sigma of tamron komt in de superbreedhoek.
        Ondertussen heb ik de 5600 flitser erbij gekocht, en die kan ook wireless, aangestuurd door de interne flitser, das wel knap zeg. Je kan ook de ratio instellen tussen de interne en de bij-flitsen. Ook knap, in plaats van allerlei menukes op flits en toestel in stellen, kan je gewoon de flits op de camera zetten, die op wireless stellen, en de flitser zet zich ook juist. het volstaat dan de flister eraf te nemen, en de instellingen blijven behouden. Wederom knap gevonden. Ook leuk, als je de lcd verlichting van de flitser aanzet, blijft deze aan zolang er activiteit is, met de canon moest ik altijd weer ff da knopke zoeken, als ik langer dan 8 secondes voor de volgende foto bezig was. Waarmee voor mij weer eens ergonomie en gebruiksgemak bewezen is.
        Oh ja, ook dat stomme draaiwieltje voor de bevestiging van die canon flitser ben ik van af, gewoon een drukknopje en je flits is ontgrendelt.
        Ik zal nog wel wat pluspunten aanhalen, een L kwaliteit lens met een 5x zoom bereik.

        Comment


        • #49
          Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Lenzen zijn er genoeg hoor, de oudere minolta's zijn echt wel heel goed.
          Enkel die breedhoek moet nog ingevuld worden, als je geen prul van sigma wilt, (sorry, mijn gedacht van dat merk, op enkele uitzonderingen na, daar ben ik nu eens formaal over), heb je dus enkel de tamron 17-35, die wel goed is, maar nog niet heel breed.
          Nog even wachten, tot er een goede minolta, sigma of tamron komt in de superbreedhoek.
          Ondertussen heb ik de 5600 flitser erbij gekocht, en die kan ook wireless, aangestuurd door de interne flitser, das wel knap zeg. Je kan ook de ratio instellen tussen de interne en de bij-flitsen. Ook knap, in plaats van allerlei menukes op flits en toestel in stellen, kan je gewoon de flits op de camera zetten, die op wireless stellen, en de flitser zet zich ook juist. het volstaat dan de flister eraf te nemen, en de instellingen blijven behouden. Wederom knap gevonden. Ook leuk, als je de lcd verlichting van de flitser aanzet, blijft deze aan zolang er activiteit is, met de canon moest ik altijd weer ff da knopke zoeken, als ik langer dan 8 secondes voor de volgende foto bezig was. Waarmee voor mij weer eens ergonomie en gebruiksgemak bewezen is.
          Oh ja, ook dat stomme draaiwieltje voor de bevestiging van die canon flitser ben ik van af, gewoon een drukknopje en je flits is ontgrendelt.
          Ik zal nog wel wat pluspunten aanhalen, een L kwaliteit lens met een 5x zoom bereik.
          Goed dat je nieuwe flash goed werkt Rudy. Ik ben zelf niet zo een flash type. Maar soms kun je niet zonder. Maar dat draaiwieltje daar ben ik ook geen voorstander van. Ik ben meer een low light type en zo IS in de body zou mij dan met die primes ook nog wel eens van pas komen. Nu ja ik heb vaak een hogere shutter nodig in die gevallen en dan helpt Is ook niet.
          Maar alternatieven voor die lenzen vind ik bij niemand eigenlijk. De 70-300 DO alleen is voor mij al een reden om een Canon te kopen. Anderen vinden dit dan weer een rotlens. Maar bij minolta ontbreekt momenteel toch nog wel echt zo een mooie groothoek zoom. 17-35 is voor mij echt te weinig. Daarom dat de 17-40L het voor mij ook nooit heeft kunnen doen. Het is een prachtlens maar andere lenzen passen mij momenteel beter. Ik heb in hoofdzaak 2 gebruiken met mijn camera. En het ene vraagt lichtsterke primes de andere lichte compacte lenzen met een mooi bereik en IS. En voor deze eisen is Canon volgens mij momenteel onklopbaar. Iedereen moet natuurlijk zoiets voor zichzelf beslissen. Daarom dat ik het ook altijd zo belangrijk vindt dat je kijkt naar de lenzen en dan pas de body. Zelf al had ik de slechtste body van alle DSLR's zou ik met deze lenzen er waarschijnlijk toch nog het meeste plezier uithalen.

          Comment


          • #50
            Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Zelf al had ik de slechtste body van alle DSLR's zou ik met deze lenzen er waarschijnlijk toch nog het meeste plezier uithalen.
            maar je hebt ook de slechtste body, alleen ook met de slechtste lezne, en dat weet je nog niet?

            Comment


            • #51
              Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              maar je hebt ook de slechtste body, alleen ook met de slechtste lezne, en dat weet je nog niet?
              En toch haal ik er het meeste plezier uit Meer moet dat niet zijn

              Comment


              • #52
                Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                En toch haal ik er het meeste plezier uit Meer moet dat niet zijn
                Pfoe, deze wil ik nog wel eens openbreken,

                de 7d is toch wel degelijk beter dan de 20d!! zelfs op circuit van Zolder bij aktiefotografie, heerlijk gevoel is dat, als de 7d met de oude 70-210 4.0 het beter doet dan de 20d met een 70-200 2.8L. Meer (véél meer) keepers, scherpere beelden, mooiere kleuren, geen nabewerking. (ja je leest het goed, geen raw, geen nabewerking, jpeg uit de camera) I love it when things come together.
                En van die hoge iso, voor te lachen, fatsoenlijk wat detail, en geen ruis, heerlijk!!
                Ik heb bijna moeten vechten om men camera terug te krijgen van die canonians. Misschien omdat het een echte camera is?? hihihihi

                Comment


                • #53
                  Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                  rudy, je hebt hier precies een missie
                  allé, ik moet die minolta maar es goed bekijken é, en het glaswerk...

                  ppfff, 't is moeilijk zunne om een goeie keuze te maken!

                  lievegroeten

                  Comment


                  • #54
                    Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieve
                    rudy, je hebt hier precies een missie
                    allé, ik moet die minolta maar es goed bekijken é, en het glaswerk...

                    ppfff, 't is moeilijk zunne om een goeie keuze te maken!

                    lievegroeten
                    Dat is men enigste bedoeling, om niet blind in de canon of nikon wereld te stappen. Ze zijn zeker nummer 1 in de massa, maar de fijne fotografische kwaliteiten moeten ze soms toch ontberen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                      rudy

                      kan je me hier wat meer uitleg geven over lichtsterke lenzen waar ik misschien zou voor vallen ... koning minolta?

                      'k sta altijd open voor een fijn idee die mijn keuze wat helpt te vergemakkelijken, alhoewel, ... of ik er ooit nog uit zal geraken... en laat me aub niet op het gevoel af kiezen, ...

                      lievegroeten

                      Comment


                      • #56
                        Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                        Pfoe, deze wil ik nog wel eens openbreken,
                        Ik zie nog altijd niet een vergelijkbare lenzenset bij Minolta voor wat ik wil dus tja dat meeste plezier gaat alvast niet veranderen he.

                        de 7d is toch wel degelijk beter dan de 20d!! zelfs op circuit van Zolder bij aktiefotografie, heerlijk gevoel is dat, als de 7d met de oude 70-210 4.0 het beter doet dan de 20d met een 70-200 2.8L. Meer (véél meer) keepers, scherpere beelden, mooiere kleuren, geen nabewerking. (ja je leest het goed, geen raw, geen nabewerking, jpeg uit de camera) I love it when things come together.
                        En van die hoge iso, voor te lachen, fatsoenlijk wat detail, en geen ruis, heerlijk!!
                        Ik heb bijna moeten vechten om men camera terug te krijgen van die canonians. Misschien omdat het een echte camera is?? hihihihi
                        Goed voor jou Rudy je gaat er nog veel plezier uithalen. Oh en keep on dreaming.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          Ik zie nog altijd niet een vergelijkbare lenzenset bij Minolta voor wat ik wil dus tja dat meeste plezier gaat alvast niet veranderen he.


                          Goed voor jou Rudy je gaat er nog veel plezier uithalen. Oh en keep on dreaming.
                          Welke lens mis je dan eigenlijk bij KM ?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                            Stond hierboven al hoor 70-300 DO. Het 17-85 probleem hebben ze ondertussen opgelost bij Minolta dacht ik.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                              Ik heb bijna moeten vechten om men camera terug te krijgen van die canonians. Misschien omdat het een echte camera is?? hihihihi
                              Tssssssss, met die Troep wil je niet langer dan 5 sec gezien worden......
                              en dan dat lullige zwarte 500mm spiegeltje (die kan toch ook met 2.8 werken he rudy? )

                              't was andersom (rudy wist niet hoeveel die moest vragen of er nog iemand met zijnen brol wou werken, zodat hij lekker met dat canon spul kon schieten...):



                              mvg,
                              Last edited by Z900; 29 maart 2005, 09:31.
                              Z900
                              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                              Comment


                              • #60
                                Re: Konika Minolta stoot Canon van haar voetstuk???

                                Hihihi, heerlijk op mekaars kap zitten ......

                                Ik heb afgelopen zaterdag de 7D dus op Zolder getest.
                                Eerste indruk was WAUW. Je zou het hem niet nageven, maar de combo 7D + antieke 70-210 f4 kon idd mee met 20d + 70-200 f2.8 L USM. Ook de AS hielp hier een handje.

                                MAAR .... ondanks het feit dat ik zondag overtuigd was van een overstap, mijn arsenaal aan glas houdt me tegen om de Minolta aan te schaffen. De 70-200 f2.8 L USM tegenhanger van Minolta kost ruim boven de 2000€, dit houdt me tegen.

                                Ook het feit dat ik van de ideale circuit camera (1D) kom, en het nu voorlopig moet doen met de 20d zal hier allicht meespelen. Plus dat dit de eerste echte shoot met de 20D was.

                                Daarom, de 20d krijgt het voordeel van de twijfel. Ik kan altijd een Minolta lenen voor een dagje van iemand die ik goed ken ....

                                Comment

                                Working...
                                X