Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of een Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D70 of een Canon 350D

Een Pentax *Ist Ds met een Tamron AF 28-75/2.8 XR DI LD of een Pentax SMC-FA 28-105/3.2-4.5 lijkt me ook een geschikte combinatie voor dit werk.

De tamron is wat lichtsterker, de Pentax heeft wat meer zoom.
    Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      Hangt ook af van welke lenzen u wilt gaan gebruiken.

Bij ge bruik van een grote telelenzen, welke veel energie gebruiken valt de Canon 350 D helemaal weg. Dan wordt de keuze Nikon 70D of Canon 300D of Canon 20D.
      zijn daar al problemen mee dan?

Comment

Waarom vind je die kleinere afmeting van de 350D een minpunt ? Ik zou net het omgekeerde denken.
        Wat gaat de prijs zijn van de 350D ? Zou Nikon zijn prijs ook niet wat verlagen als de 350D eraan komt ?

wat ik een beetje spijtig vind is de afmeting van de 350 d, hij is toch een stukje kleiner hoor.
        het voordeel is dan weer dat de 350d goedkoper gaat zijn dan de d70 nu is.

Comment

Dus de eind conclusie is dat ik voor de Nikon D70 moet kiezen want het is me nog niet helemaal duidelijk.

leo
          Rivieren weten het; er is geen haast bij.
          Op een dag komen we er wel
          Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Comment

ge MOET die nie kiezen hé

ma ge gaat er gene miskoop mee doen. ma da gaat ge bij de canon ook nie doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Fasole
            Dus de eind conclusie is dat ik voor de Nikon D70 moet kiezen want het is me nog niet helemaal duidelijk.

leo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fien
              Waarom vind je die kleinere afmeting van de 350D een minpunt ? Ik zou net het omgekeerde denken.
              Wat gaat de prijs zijn van de 350D ? Zou Nikon zijn prijs ook niet wat verlagen als de 350D eraan komt ?

de afmeting "lijkt" mij redelijk compact.
              voordeel daarvan is da het makkelijer mee te nemen is. bvb op vakantie. steek daar een 28-300tamron op en ge hebt een licht dslr'ke me een groot bereik. ma da hangt ook een beetje van u lenzen af. als ge nen 70-200 f 2.8 hebt dan wordt da al wa zwaarder. steek er nen bigma op en ge hebt nie meer veel van uw compactheid. dus daar gaat het nut van compactheid van de 350d een beke verloren in mijn ogen.

het hangt er ook van af wa ge wilt doen me uwe dslr hé. gewoon een goei vakantie toestel hebben of voor de hond en de bomma eens te trekken dan kan compactheid natuurlijk zijn voordeel doen. ma als ge me statieven en 2.8 glas begint te werken nog nne externe flitser en dan nog nen hele rugzak vol me andere lenzen en basaar. dan verliest de compactheid en minder gewicht in mijn ogen zijn voordeel.

ma is ook weer volldig persoonlijk he. als gij klein handjes hebt (of grote handjes ma ge vind da de 350 d beter "zit") dan kan da ook een reden zijn om naar een meer compact toestel te gaan.

ma voor mij persoonlijk is dit geen meerwaarde. ik zou graag hebben dat de d70 een batterijgrip had zoda hij nog groter werd en dus meer grip.

de Canon EOS 350D Black + 18-55mm gaat een 894 euro kosten (holland)

en ik denk nie da nikon veel aan zijne prijs gaat doen.

Comment

stond ik terug voor de keuze dan nam ik onmiddelijk terug de D70.

die batterij van die 350D lijkt me echt niet sterk genoeg :-/
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  stond ik terug voor de keuze dan nam ik onmiddelijk terug de D70.

Daar sluit ik mij volledig bij aan! Het is echt super hoe lang je kan werken met de batterij van de D70! Als de twee toestellen "gelijkwaardig" zijn, maar daar wil ik geen oordeel over vellen, ga dan voor het toestel met een serieuze batterijcapaciteit en één van het type Lithium-ion! De zelfontlading is verwaarloosbaar; ook als je het toestel eens vergeet uit te schakelen, no problemo (is eens gebeurd: 14 dagen)! En deze ervaring omtrent betreft niet alleen de D70, maar ik heb nog andere toestellen die met een Lithium-ion-batterij werken: super!

Gr,

sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

deze namiddag geinformeerd bij fotograaf in de buurt, die beweert dat de lens op de d70 pakken beter is dan die op de canon (in de veronderstelling dat de 350d met zelfde lens als 300d geleverd wordt). Bereik is ook wat groter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      OH ja waarom dan? Zijn +300 foto's met 1 lading niet genoeg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fien
                        deze namiddag geinformeerd bij fotograaf in de buurt, die beweert dat de lens op de d70 pakken beter is dan die op de canon (in de veronderstelling dat de 350d met zelfde lens als 300d geleverd wordt). Bereik is ook wat groter
                        Tja die lens kost ook 3x meer dus het zou erg zijn moest ze niet beter zijn he?

Comment

Working...
                        X