Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of een Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70 of een Canon 350D

hallo,

ik ben al een tijdje aan het sparen voor een Nikon D70 maar nu kreeg ik vandaag te horen dat ik beter kan wachten op de nieuwe Canon 350D die schijnt super zijn.
    wat kan ik het beste doen?

groeten Fasole
    Rivieren weten het; er is geen haast bij.
    Op een dag komen we er wel
    Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Re: Nikon D70 of een Canon 350D

D70 is en blijft een super toestel, die tot op vandaag nog altijd in de boekskes hoog staat aangeschreven. (zoom magazine, digital photograpy user,...)

D70 heeft zich afgelopen jaar al zeker bewezen. denk nie da er iemand is die er een miskoop mee gedaan heeft.

de specs van de 350d zijn zeker niet slecht. maar als ik ze zo eens bekijk op dpreview (http://www.dpreview.com/reviews/comp...s350d&show=all)
    kan de D70 de 350d toch nog altijd goed volgen hoor, volgens mij gelijkwaardig.

wat ik een beetje spijtig vind is de afmeting van de 350 d, hij is toch een stukje kleiner hoor.
    het voordeel is dan weer dat de 350d goedkoper gaat zijn dan de d70 nu is.

het gaat dus een keuze zijn tussen nikon en canon en niet persé een keuze tussen D70 en 350d. welk systeem werkt voor jou het beste.

point is de body is belangrijk maar de lenzen zijn ooooh zo veel belangrijker. binnen 5 jaar gaat niemand nog een d70 of 350d willen hebben. maar die goei lenskes gaat ge dan wel nog kunnen gebruiken.
    Oorspronkelijk geplaatst door Fasole
    hallo,

ik ben al een tijdje aan het sparen voor een Nikon D70 maar nu kreeg ik vandaag te horen dat ik beter kan wachten op de nieuwe Canon 350D die schijnt super zijn.
    wat kan ik het beste doen?

groeten Fasole

Comment

Hangt ook af van welke lenzen u wilt gaan gebruiken.

Bij ge bruik van een grote telelenzen, welke veel energie gebruiken valt de Canon 350 D helemaal weg. Dan wordt de keuze Nikon 70D of Canon 300D of Canon 20D.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
        Hangt ook af van welke lenzen u wilt gaan gebruiken.

Bij ge bruik van een grote telelenzen, welke veel energie gebruiken valt de Canon 350 D helemaal weg. Dan wordt de keuze Nikon 70D of Canon 300D of Canon 20D.
        Jongens toch meen je nou zoiets serieus???? Of heb je nog stock liggen van de andere camera's waarvan je zeker moet zijn dat ze buiten is alvorens de 350D op de markt is?

Want zo een uitspraak is gewoon belachelijk. En enkel gebaseerd op de kleinere batterij in de 350D tov de 20D. Maar zelfs al heeft die maar de helft van de capaciteit van die in de 20D dan nog is dit geen probleem. Oh en deze batterij heeft toch nog 65% van de capaciteit van de BP-511. Dus het is helemaal geen probleem.

Allee nog veel geluk om je stock buiten te krijgen he. Maar gelieve geen verkoperspraat te gebruiken die op niets slaat!

@Fasole
        Zoals reeds gezegd kijk naar het volledige systeem niet enkel naar de body. Lenzen zijn heel belangrijk. Zeg ons eens wat je totale budget is en wat voor lenzen je zou willen. Dan kunnen we iets gerichter advies geven. Maar sowieso zit je bij beide merken goed.

Comment

Het is al heel vaak gezegd en wordt heel vaak verkeerd gedaan (ook door ondergetekende ) Iedereen kijkt eerst naar de body en koopt dan lenzen. Eigenlijk moet je eerst bepalen welke lenzen je nodig denkt te hebben, brandpuntsafstand, snelheid, kwaliteit, enz.

Als je dat weet moet je eens gaan kijken welke merken dat bieden. Als je dat weet kun je de doorslag laten geven door de body. Die lenzen moet je normaal gesproken nog lang mee doen, die body is over een paar jaar schroot. Zo simpel is het digitale leven nu éénmaal

Overigens, slechte body's worden niet gemaakt. Die worden al heel snel van de markt gedrukt. Canon, Nikon, Minolta, enz. zijn allemaal goede camera's. Gevoel en specificaties zouden voor mij de doorslag geven als ik opnieuw moest kiezen. Niet het merk.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

ik antwoord even voor fasole.
            we maken aktie foto's van paarden.
            dus een bak is 20x60 meter. soms in het donker soms in het licht.
            snelheid met springen en dressuur en geen flits want dan schrikken de paarden.
            canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
            Canon Powershot S3

Comment

dan moet je naar de licht sterke zooms gaan kijken. een diafragma waarde van 2.8 is dan wel het meest aangewezen.
              deze lenzen kan je bij zowel nikon als canon vinden.

ff de prijzen.

met beeldstabilisatie

canon :
              EF 70-200mm f/2.8L IS USM. prijs = 1699

nikon:
              Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED. prijs =1519

zonder beeldstabilisatie
              canon:
              EF 70-200mm f/2.8L USM.
              Prijs: 1125.00 €

nikon:
              Nikon AF 80-200 f/2.8D Prijs: 875.00 €

Oorspronkelijk geplaatst door redina
              ik antwoord even voor fasole.
              we maken aktie foto's van paarden.
              dus een bak is 20x60 meter. soms in het donker soms in het licht.
              snelheid met springen en dressuur en geen flits want dan schrikken de paarden.
              Last edited by immage; 2 maart 2005, 13:47.

Comment

ALs ik van u was zou ik wachten op de 350D , naar het schijnt een heel goed toestel aan een heel scherpe prijs .
                http://www.dullaert.net

Comment

Mijn budget is 1000 euro
                  Ik ben een beginner die goed over weg kan met een compact camera zeg maar dat ik behoorlijk heb geoefend en alle knopjes nu onder controle heb.
                  Ik ben nu toe aan het grote werk.
                  Rivieren weten het; er is geen haast bij.
                  Op een dag komen we er wel
                  Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fasole
                    Mijn budget is 1000 euro
                    voor dit budget ga je denk ik toch tekort komen om die paarden in actie in moeilijke licht omstandigheden te trekken. wat niet wil zeggen dat je je ook kan amuzeren met de kitlens. maar ik denk dat je dan meer licht gaat nodig hebben.

tja de keuze tussen nikon en canon gaat toch 100% van jou afhangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                      voor dit budget ga je denk ik toch tekort komen om die paarden in actie in moeilijke licht omstandigheden te trekken. wat niet wil zeggen dat je je ook kan amuzeren met de kitlens. maar ik denk dat je dan meer licht gaat nodig hebben.

tja de keuze tussen nikon en canon gaat toch 100% van jou afhangen.
                      Met een 300D + 85 mm f1.8 of 135 mm f2.8 lens is het misschien mogelijk. Is wel géén zoomlens, maar moet mogelijk zijn... Beide combinaties kosten 1100-1200 EUR

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

en zou die AI Servo niet belangrijk zijn in vermelde omstandigheden?
                        zit immers met dezelfde vraag.
                        groetjes
                        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                        en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP
                          groetjes
                          daar zijn d70 en 350d voor mij gelijk. de indeling over 30 secoden is gewoon anders. de 350d is sneller in begin maar de d70 haald meer beelden in 30 seconden. het verschil is hier minimaal

JPEG continuous

What a difference eighteen months can make, in 30 seconds the EOS 350D managed to shoot a total of 57 frames compared to the EOS 300D's 15 frames. Slightly disappointing was that the full speed rate wasn't the quoted 3.0 fps but actually 2.8 fps (the same as the D70). Canon are clearly aiming to play catch-up with Nikon here, the 350D manages to buffer more at full speed but shoots slightly less in 30 seconds than the D70.

http://www.dpreview.com/articles/canoneos350d/page6.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP
                            groetjes
                            AI-Servo is in dit geval wel handig. Je kunt je onderwerp blijven tracken. Als ik het goed heb heeft de 300D alléén AI-Servo in Sport modus en de 350D ook in de creatieve instellingen. Gezien het doel waar je de camera voor wilt gebruiken zou ik dan toch kiezen voor de camera die dit ondersteund.

Dus 300D + hack of 350D, 10D, 20D indien het Canon wordt. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het rommelen met de systeemsoftware van zo'n camera, maar dat is iets persoonlijks.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                              daar zijn d70 en 350d voor mij gelijk. de indeling over 30 secoden is gewoon anders. de 350d is sneller in begin maar de d70 haald meer beelden in 30 seconden. het verschil is hier minimaal
                              Wel het begin is eigenlijk het enige dat telt he want hoe vaak hou je de shutter meer dan 5 sec aan een stuk in? Eigenlijk nooit. Zelfs meer dan 3 sec doe je eigenlijk niet.
                              Ze zijn op dat vlak dus zeker gelijkwaardig in jpeg.

Interessant is wel hoe het verschil in RAW is. Maar dat zou ik niet weten.

Comment

Working...
                              X