Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Camera D70 of Canon 300D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Camera D70 of Canon 300D?

Graag zou ik mij een nieuwe camera aanschaffen. Wat zou ik het beste nemen, een canon 300D of een Nikon D70. Ik heb een budget van +- 1000 €.
    Frank
    Nikon D800
    www.fotodigiclub.be

Re: Nieuwe Camera D70 of Canon 300D?

Hier is heel veel over geschreven in dit forum. Als je de zoekfunctie gebruikt heb je uren leesplezier (gegarandeerd )!
    Een voorbeeld daarvan vind je hier.

Met jouw budget denk ik dat een 300D meer aan jouw budgeteisen voldoet. Want de D70 +kitlens kost ongeveer 1000 euro en de 300D +kitlens kost ongeveer 800 euro.

Nog belangrijker is eigenlijk de vraag, wat voor een foto's wil je ermee gaan maken. Dit is belangrijk om te weten, want op basis hiervan kun je iets zeggen over welke camera (en eventueel + lens) het beste daarbij past. En die camera hoeft niet persé een spiegelreflex te zijn.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Allereerst, gebruik de zoekfunctie en zult een heleboel wijzer worden hier

Zou ze allebei een gaan bekijken en in de hand houden. Op specificaties wint de D70 het. Op prijs de 300D. Vergeet niet dat een body alléén geen foto's neemt, er moeten ook lenzen bij

Heb je nog even de tijd kun je ook wachten tot de 350D van Canon leverbaar is. Maar houd er wel rekening mee dat die weer duurder zal zijn dan de andere 2.

Wat wil je zoal fotograferen Voor vogels heb je heel andere wensen dan voor landschappen om maar iets te noemen.

Edit @JLP: we zitten op dezelfde lijn zie ik
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Als ik van u was kocht ik een 350D
        http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
          Als ik van u was kocht ik een 350D

Waarom? Ik vind het altijd handig om de reden te kennen van een antwoord...

Ik zou kiezen tussen de D70 en de 300D als het echt binnen het budget moet... Ga gewoon eens beide toestellen vastpakken en maak je keuze... Qua beeldkwaliteit en functionaliteit moeten ze niet veel voor elkaar onderdoen (300D met hack welteverstaan...).

Kun je het budget wat rekken, dan zou ik op dit moment voor de 350D kiezen omwille van de prijs en wat je ervoor voor in de plaats krijgt...
          Last edited by CooMa; 26 februari 2005, 17:21.
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
          X