Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 300D of 350D ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

De nieuwe Canon EOS 350D met Objectief 761,55 Euri?

Op Net2Com.de wordt de Canon EOS 350D (SLR) mit Objektiv EF-S 18-55 mm 3.5-5.6 al aangeboden voor 761,55 Euri. (http://www.net2com.de/product_info.p...oducts_id=2038)
    Ruim 100 euro minder dan op de andere duitse sites.

Heeft iemand ervaring met Net2Com?

Comment

Re: De nieuwe Canon EOS 350D met Objectief 761,55 Euri?

Oorspronkelijk geplaatst door evdakker
      Op Net2Com.de wordt de Canon EOS 350D (SLR) mit Objektiv EF-S 18-55 mm 3.5-5.6 al aangeboden voor 761,55 Euri. (http://www.net2com.de/product_info.p...oducts_id=2038)
      Ruim 100 euro minder dan op de andere duitse sites.

Heeft iemand ervaring met Net2Com?
      760€ voor 8MP Canon DSLR, bijna niet mogelijk

Comment

Re: Eos 300D of 350D ??

Er zullen binnenkort ook wel grapjurken opduiken die deze combinatie gaan uitleveren voor € 698,- Er wordt dan alleen niet bijgezet wanneer het wordt uitgeleverd. Indien het toestel een succes wordt en u genoeg geduld heeft komt het wel een keer. Indien het toestel gaat floppen en het wordt gedumpt dan heeft u het toestel heel snel. Je kunt de mensen ook al vast laten aanbetalen en van dat geld rente trekken of dat gebruiken als goedkoop krediet. En dan later indien men niet kan leveren wordt het terug betaald.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik heb toch nog een vraagje met het verschil van de 300D en 350D!

Als je vliegtuigspotting wil doen (gelijk ik ook wil) dan zal je waarschijnlijk ook telelenzen gebruiken van 400mm en meer...Dit worden dan zware telelenzen!
          En nu zei iemand me dat de EOS 350D niet zo goed functioneert met een grote, zware telelens omdat deze camera (de body) zo klein is! Nu is dit zo dat je met een 300D veel beter met telelenzen kan werken dan met een 350D omdat deze tweede kleiner is? Of gaat het best?

Nog iets, als ik op de sites kijk van vliegtuigen (bv www.jetphotos.net) dan zie ik dat de foto's genomen met een 350D veel minder qualiteit hebben dan die met een 300D! Natuurlijk zijn er al veel meer foto's van 300D dan van het nieuwe model...waarschijnlijk ligt dit aan de lens van die ene zelfde gebruiker die momenteel zijn foto's daar heeft ! Maar als er mensen zijn die inderdaad merken dat de foto's genomen met een 300D beter zijn dan die van de 350D, zeg het dan!

greetz
          Alex

Comment

Fotos met een 300d beter als met een 350d, hell no !

Ook dat van die 400mm en zwaarder is weer zoiets....

Naar mijn weten monteer je best 400mm en zwaarder op statief(tenzij je een heel erg vaste hand hebt). Dus eenmaal die zware lenzen op statief staan maakt het helemaal niks uit hoe groot u body is.....

Velen hebben hier niet niet deftig met de 350d getest,anders zouden er niet zulke dingen over de tong gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
              Fotos met een 300d beter als met een 350d, hell no !

Ook dat van die 400mm en zwaarder is weer zoiets....

Naar mijn weten monteer je best 400mm en zwaarder op statief(tenzij je een heel erg vaste hand hebt). Dus eenmaal die zware lenzen op statief staan maakt het helemaal niks uit hoe groot u body is.....

Velen hebben hier niet niet deftig met de 350d getest,anders zouden er niet zulke dingen over de tong gaan
              Beter foto's met de 300d?
              Dit kan zo zijn, als je spreekt over de handling, het gewicht en de maat van de 350d zou voor mij een grote beperking zijn om een langere en zwaardere lens te gebruiken.
              Maar puur technisch zal de 350d beter beelden maken dan de 300d, zeker als je een statief gaat gebruiken, dan vallen de nadelen van een kleine lichte body weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Liever een Minolta D7 met het risico van het wachten, dan een 20d die snel hersteld is
                k'Ben toch eens nieuwschierig wel merk je volgend jaar gaat hebben Rudy.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                  k'Ben toch eens nieuwschierig wel merk je volgend jaar gaat hebben Rudy.

(overigens Rudy, uw telefoonnummer klopt niet )

Comment

Wees gerust de 350D gaat de betere foto's maken.

En te klein voor grote lenzen. Tja dat kan je dan ook zeggen van een 300D, D70, 20D, istD, e300, D7 etc want zonder extra grip zijn deze eigenlijk allemaal te klein voor grote lenzen.

Oplossing is koop er een grip bij (120€) en dan kan je wel degelijk met grote lenzen werken het blijft een lichte camera dus niet ideaal voor de balans maar het zal beter gaan dan met de hierboven staande camera's zonder grip. Gebruik je een statief is er al helemaal geen probleem meer met of zonder grip.

En vergeet ook niet die 2 MP extra beteken ook dat je in vgl wat meer tele hebt. En meer tele is denk ik altijd nuttig voor vliegtuigspotting.

En een 350D met grip is heel leuk. Ga je serieus werken grip en gewenste lenzen erop, wil je een compacte camera om gemakelijk overal mee te nemen, grip eraf en kitlens erop. Et voila een kleine lichte package die je altijd zonder probleem overal meeneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel

(overigens Rudy, uw telefoonnummer klopt niet )
                      PM sent

Comment

Hoi

Ik heb dit nog eens goed bekeken van de fotoqualiteit van de EOS350D t.o.v. de EOS 300D en toch zie ik nog altijd (ondanks de 350D nieuwe chip heeft met 8 milj megapix.) een verschil...Als je het zelf eens wil zien, look at this:

View photos by {photographer}. JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!

hier zijn de eerste 10 foto's getrokken met de EOS 350D en een sigma lens die tot 500mm gaat.

JetPhotos.com is the biggest database of aviation photographs with over 5 million screened photos online!

Bij deze foto's was de camera een EOS 300D met een sigma 50-500mm lens.

Dus de foto's die ik hier toon zijn beide met een sigma lens genomen (dus zo veel verschil zal er niet zijn qua lens) en toch zie ik dat die van de 300D beter zijn van qualiteit dan die van de 350D! En omdat ik ook een camera wil voor luchtvaartfotografie speelt dit voor mij een hele grote rol...Nochtans vind ik dit zeer raar want de 350D is toch een nieuwere (geupdate) camera met 8 milj megapixels en toch zijn de fotos blijkbaar minder dan zijn voorganger...

Als er mensen zijn met foto's die bewijzen dat EOS350D beter is dan die van EOS300D => ze zijn altijd welkom

Groetjes,
                        Alexander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
                          Als er mensen zijn met foto's die bewijzen dat EOS350D beter is dan die van EOS300D => ze zijn altijd welkom
                          Je kan nooit 2 fotos vergelijken die niet door dezelfde persoon met dezelfde lens in dezelfde omstandigheden en met identieke camera instellingen gemaakt zijn.

Bovendien is er geen enkele technische reden waarom de fotos van een 350D op iso100 of iso200 beter zouden zijn dan de fotos van een 300D (of omgekeerd)
                          Het enige aantoonbare verschil is het verschil in grootte, niet in kwaliteit.

Edit: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page22.asp

Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 26 april 2005, 20:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
                            Op basis van wat willekeurige foto's van het internet getrokken constateren dat de 300D beter vind ik nogal gedurfd. Zoals Jan al zei, als jij de foto's zelf had gemaakt met dezelfde lens onder gecontroleerde omstandigheden, en je had dan beweerd dat de 300D beter was, dan hadden we kunnen conluderen dat de 300D voor jou het betere toestel is.

Op basis van wat je nu toont kun je niets concluderen. Conclusie is dan ook leen, huur of test in de winkel, maar test zelf. Alléén dan weet je welke voor jou beter is !
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Met mijn 350D is er helemaal niks mis "vrees" ik

Lekker scherpe fotos (en dat met die prulkitlens en een goedkope Sigma), goeie kleuren, ruis valt reuze-mee.

Zijn er uberhaupt nog 300D's te krijgen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                                Met mijn 350D is er helemaal niks mis "vrees" ik

Lekker scherpe fotos (en dat met die prulkitlens en een goedkope Sigma), goeie kleuren, ruis valt reuze-mee.
                                - Idem voor mij: zeer tevreden over het resultaat. Na met een 300d en s50 gewerkt te hebben sta ik versteld van het lage batterij verbruik. Ik had samen met de 350D (mindfactory.de: 670 Euro + 30 transport) een reservebatterij besteld.
                                Blij dat ik ze bij had op skivakantie maar ik heb ze niet nodig gehad.
                                300 foto's waarvan een 100-tal met invulflits (sneeuw, tegenlicht) allemaal uit 1 batterijtje getrokken. Ik stond versteld.

- Hij blijft permanent 'aan' gaat na 30" uit en wanneer ik licht op de ontspanknop (retro-woord ) druk schiet hij in actie en is klaar in minder dan een seconde.

- Duidelijke display en directe toegang tot verschillende belangrijke instellingen.

- Een nadeel ?

OK, ééntje dan : het voorste van de grip voelt bij langdurig werken iets te 'scherp' aan en irriteert, mocht dus 'stomper' of ronder.(subjectief)

Voor diegenen die niet graag een kleintje hebben. Ik heb zo'n kleintje en hij voelt echt niet klein aan, tenzij je gaat vergelijken met een grote natuurlijk... (doe ermee wat je wil)

Dit is mijn camera !

Dim

Comment

Working...
                                X