Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 300D of 350D ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eos 300D of 350D ??

Oorspronkelijk geplaatst door Dim
    - Idem voor mij: zeer tevreden over het resultaat. Na met een 300d en s50 gewerkt te hebben sta ik versteld van het lage batterij verbruik. Ik had samen met de 350D (mindfactory.de: 670 Euro + 30 transport) een reservebatterij besteld.
    Blij dat ik ze bij had op skivakantie maar ik heb ze niet nodig gehad.
    300 foto's waarvan een 100-tal met invulflits (sneeuw, tegenlicht) allemaal uit 1 batterijtje getrokken. Ik stond versteld.

- Hij blijft permanent 'aan' gaat na 30" uit en wanneer ik licht op de ontspanknop (retro-woord ) druk schiet hij in actie en is klaar in minder dan een seconde.

- Duidelijke display en directe toegang tot verschillende belangrijke instellingen.

- Een nadeel ?

OK, ééntje dan : het voorste van de grip voelt bij langdurig werken iets te 'scherp' aan en irriteert, mocht dus 'stomper' of ronder.(subjectief)

Voor diegenen die niet graag een kleintje hebben. Ik heb zo'n kleintje en hij voelt echt niet klein aan, tenzij je gaat vergelijken met een grote natuurlijk... (doe ermee wat je wil)

Dit is mijn camera !

Dim
    blij een eensgezinde te ontmoeten. Ik begin mij stilaan een pinguin op Kreta te voelen met mijn 350D

Is de grip de moeite ? Ik ben aan het twijfelen of ik het eigelijk wel nodig heb....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
      blij een eensgezinde te ontmoeten. Ik begin mij stilaan een pinguin op Kreta te voelen met mijn 350D

Is de grip de moeite ? Ik ben aan het twijfelen of ik het eigelijk wel nodig heb....

Met de grip bedoel ik de grip die er standaard op zit.
      Ik heb overwogen om eventueel de extra grip te kopen met extra voeding maar ik betwijfel of ik die ik nodig heb.
      Voor trouw of communiereportages lijkt het me wel gemakkelijk maar dat is verleden tijd. Terwijl ik me van vroeger loodzware fototassen herinner 'dartel' ik nu als een Pinguin in de dolomieten rond met een lichtgewicht.

Ik snap ook niet wat iedereen zich druk maakt over onze 'kleine'. Het went en na een tijdje lijkt de D70 een vlaamse reus (met uiteraard schitterende kwaliteiten).

Kleine compacte DSLR zuinig en met een prima gebruiksgemak.

Dim

Comment

Met de grip bedoel ik de grip die er standaard op zit.
        Ik heb overwogen om eventueel de extra grip te kopen met extra voeding maar ik betwijfel of ik die ik nodig heb.
        Voor trouw of communiereportages lijkt het me wel gemakkelijk maar dat is verleden tijd. Terwijl ik me van vroeger loodzware fototassen herinner 'dartel' ik nu als een Pinguin in de dolomieten rond met een lichtgewicht.

Ik snap ook niet wat iedereen zich druk maakt over onze 'kleine'. Het went en na een tijdje lijkt de D70 een vlaamse reus (met uiteraard schitterende kwaliteiten).

Kleine compacte DSLR zuinig en met een prima gebruiksgemak.

Dim
        Allez zeg, proficiat. Een dartelende pinguin (met een hoofdletter) in de Dolomieten, met of zonder Vlaamse reus ? Japanse reus lijkt mij beter, in beide gevallen.
        Allen daarheen !

Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

Comment

Dim
          Ik heb de 350D vastgehad bij mijn fotograaf. En mij was hij toch te compact. Ikzelf ben 1m93 en heb grote handen met lange vingers. Als ik het toestel met 2 handen vastnam wreven mijn vingers van beide handen constant tegen elkaar. Totaal niet handig.

Maar ik kan me inbeelden dat je er veel plezier aan beleeft indien je wat kleinere handen hebt

Comment

Hey,

ff het topic weer omhoog helpen ipv een nieuwe aan te maken.

Ik ben een beginner qua fotografie en doe het op het moment met een Olympus MJU 400 en een Pentax Optio S.

Ik zit nu voor een D-SLR te kijken alleen eigenlijk valt dit een beetje buiten mijn (studenten)budget.

Is het nu echt de moeite waard om te wachten & te sparen voor de 350D of zal ik om te beginnen een 2ehands 300D aanschaffen en dan een goede lens erbij kopen? Uiteraard koop ik dan de 300D met kit (18-55) zodat ik ondertussen al wel kan schieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vassago
              Ik zit nu voor een D-SLR te kijken alleen eigenlijk valt dit een beetje buiten mijn (studenten)budget.

Is het nu echt de moeite waard om te wachten & te sparen voor de 350D of zal ik om te beginnen een 2ehands 300D aanschaffen en dan een goede lens erbij kopen? Uiteraard koop ik dan de 300D met kit (18-55) zodat ik ondertussen al wel kan schieten.
              Persoonlijk kies ik liever voor een goede lens met een camera erbij, dan een camera met een goedkope lens. Zeker voor een beginner is de 300D nog steeds een goede camera. De 350D is beter, maar of je het verschil eruit haalt als beginner waag ik te betwijfelen. En bekijk het zo, tegen de tijd dat je weet wat je verwacht van een camera zul je waarschijnlijk meer budget hebben en is de camera oud en versleten. Een goede lens is echter nog steeds bruikbaar.

Just my 2c
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Daar heb je idd een punt ja.

Ik zal eens gaan zoeken :P

Comment

Working...
                X