Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 300D of 350D ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 300D of 350D ??

Hallo, aangezien ik mij nog een digitaal toestel moet aanschaffen, en met de lancering van de Eos 350D vraag ik mij af welk toesel ik het best zou kopen.
    Het toestel moet vooral dienen om vliegtuigen (militair te spotten) en treinen te spotten , en vogels. Aangezien ik over de 300D niets dan lof hoor had ik graag geweten welke verbeteringen de 350D tegenover de 300D kan plaatsen.

opm: op dit moment fotografeer ik nog met een analoge spieglreflex, nl Minolta 505si + 100-400mm en 75-300mm. Maar een mens moet mee zin tijd he.

mvg Pastis

Re: Eos 300D of 350D ??

Oorspronkelijk geplaatst door Pastis
    Hallo, aangezien ik mij nog een digitaal toestel moet aanschaffen, en met de lancering van de Eos 350D vraag ik mij af welk toesel ik het best zou kopen.
    Het toestel moet vooral dienen om vliegtuigen (militair te spotten) en treinen te spotten , en vogels. Aangezien ik over de 300D niets dan lof hoor had ik graag geweten welke verbeteringen de 350D tegenover de 300D kan plaatsen.

opm: op dit moment fotografeer ik nog met een analoge spieglreflex, nl Minolta 505si + 100-400mm en 75-300mm. Maar een mens moet mee zin tijd he.

mvg Pastis
    Dit is wat ik persoonlijk zou doen :

Koop nu een 2de hands 300D voor weinig geld en een leuke dure F2.8 tele erbij! Beetje besparen op de body om een arsenaal van toplenzen te kunnen voorzien.

Als je 2de hands niets voor jou is, dan zou ik wachten tot de 350D er is. Er is niet zo'n groot prijsverschil en de 350D heeft AI servo wat handig kan zijn bij je vliegtuig en treinspotting. Ik dacht wel dat je nogal wat geduld nodig zal hebben voor deze beschikbaar is ...
    Much to learn I still have!

Comment

Waarom koop je geen Minolta ? Je hebt al twee lenzen
      Mark (300D)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
        een goed punt
        Much to learn I still have!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
          Heb je de prijs van de Dynax 7 digital al eens bekeken...
          En het feit dat er meest met Canon gewerkt wordt doet mij overwegen om over te schakelen van Minolta naar Canon of de prijs van de minolta zou plots heel sterk moeten dalen, maar ik vrees dat dat er niet echt in zit. Heb trouwens al heel wat referebtie materiaal gezien hier op het forum ivm de Canon 300D, iets wat ik van de Dynax 7 digi niet kan zeggen.
          Denk ook dat Canon al veel verder staat qua technologie ivm DSLR dan Minolta.
          Mvg Pastis
          Last edited by Pastis; 25 februari 2005, 09:22.

Comment

Heb je de prijs van de Dynax 7 digital al eens bekeken...
            En het feit dat er meest met Canon gewerkt wordt doet mij overwegen om over te schakelen van Minolta naar Canon of de prijs van de minolta zou plots heel sterk moeten dalen, maar ik vrees dat dat er niet echt in zit. Heb trouwens al heel wat referebtie materiaal gezien hier op het forum ivm de Canon 300D, iets wat ik van de Dynax 7 digi niet kan zeggen.
            Denk ook dat Canon al veel verder staat qua technologie ivm DSLR dan Minolta.
            Mvg Pastis
            Dat is een zware misschatting, ik ben van de canon naar de minolta overgestapt, en voor mij is de minolta veel meer camera dan een canon 10 of 20d. Je hebt het gevoel zoals je met de analoge reflex van minolta hebt. Een echt fototoestel, en geen omgebouwde copier met veel te veel menus en moeilijk bereikbare instellingen.. Dan spreek ik nog niet over een grotere heldere zoeker, anti shake op alle lenzen, groot display, en noem maar op. Ik zal het anders formuleren, waar canon 6 modellen voor nodig gehad heeft, doet minolta het op vele vlakken beter met 1 model!!
            Wat me ook opgevallen is, dat bijvoorbeeld de supergoede Canon 70-200 4.0L, van gelijke beeldkwaliteit is dan de stok oude (1985) 70-210 f4 van minolta. (ervaring, ik heb ze beide .. gehad...

De prijs? Hou er rekening mee dat je enkel de body moet kopen, geen lenzen, want die heb je al.
            dus toch even minstens de camera testen. met de nieuwe firmware, maakt een wereld van verschil in snelheid.

moest je toch een canon kopen, wil ik je 100-400 wel eens testen en overnemen.
            Last edited by Rudy; 25 februari 2005, 09:39.

Comment

Nu doe je me wel twijfelen. Maar heb ik hier ergens in een ander draadje niet gelezen dat er nogal wat problemen zijn met de Dynax 7D en met de service van Minolta in het alg.

P.s: die 100 400mm lens is er ene van Vivitar, denk eigenlijk nie dat deze u zal kunnen bekoren, alhoewel ik hier al menig mooie shots mee heb gedaan.
              Zou moeten enkele foto of dia's op CD rom zetten om deze te laten zien ophet forum.

groeten Pastis ak a Stef

Comment

Die Vivitar 100-400 zal op een digitaal toestel wel minder presteren. Lenzen die vroeger voor een analoog toestel nog redelijk waren, zijn op een digitaal toestel meestal niet al te best. Een goed voorbeeld is de Canon 75-300 die vroeger toch wel vrij goed werkte, maar die op een 300D heel erg softe foto's geeft tussen 200 en 300mm (dat is mijn eigen ervaring).

Dus om van die lens uit te gaan om een keuze te maken tussen de verschillende merken, dat zou ik niet doen.

De keuze tussen een 300D of 350D, het aantal pixels dat die 350D meer heeft, dat is veel minder belangrijk dan de extra functies (AF-keuze, Mirror-Lockup, belichtingscompensatie flits...), en vooral de snelheid die bij een 350D veel hoger is (opstarten, autofocus, wegschrijven van foto's).

Als je niet direkt een camera nodig hebt, en je keuze gaat naar Canon, dan zou ik persoonlijk wachten tot de 350D in de (online)winkels ligt .

Op het ogenblik dat die 350D te koop is, dan is dat de "beste koop" voor je geld. Of het zou moeten zijn dat andere merken ondertussen nog snel een beter toestel maken, dat goedkoper en beter is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Nu doe je me wel twijfelen. Maar heb ik hier ergens in een ander draadje niet gelezen dat er nogal wat problemen zijn met de Dynax 7D en met de service van Minolta in het alg.
                  groeten Pastis ak a Stef
                  Er is idd een probleem met de Minolta service. Er is gewoon geen service station in Belgie. Bij Canon is het niet veel beter. Als je een snelle en goede service vereist heb je maar één alternatief : Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
                    Er is idd een probleem met de Minolta service. Er is gewoon geen service station in Belgie. Bij Canon is het niet veel beter. Als je een snelle en goede service vereist heb je maar één alternatief : Nikon
                    Notex,
                    Als je spreek van alternatief, van wat is Nikon dan een alternatief?
                    Minolta: denk niet dat je dat bedoeld
                    Canon: denk dit ook niet
                    ...

Eigenlijk is het woord "mogelijkheid" misschien beter

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Nochtans kreeg ik bij Canon België vlug antwoord toen ik hen een mail stuurde (s'morgens gemaild, s'avonds reeds antwoord op m'n vraag). Bij Minolta is dat eventjes anders.

mvg Pastis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit

De keuze tussen een 300D of 350D, het aantal pixels dat die 350D meer heeft, dat is veel minder belangrijk dan de extra functies (AF-keuze, Mirror-Lockup, belichtingscompensatie flits...), en vooral de snelheid die bij een 350D veel hoger is (opstarten, autofocus, wegschrijven van foto's).

Als je niet direkt een camera nodig hebt, en je keuze gaat naar Canon, dan zou ik persoonlijk wachten tot de 350D in de (online)winkels ligt .

Op het ogenblik dat die 350D te koop is, dan is dat de "beste koop" voor je geld. Of het zou moeten zijn dat andere merken ondertussen nog snel een beter toestel maken, dat goedkoper en beter is.
                        Online winkels zeg je, welke zijn er aan te bevelen, heb reeds gekeken bij Konijnenberg in NL en op expansys.be , zijn er nog andere??
                        Vroeger kon je op de nederlandse nog een goei zaak doen, maar bij verschillende producten is het verschil te verwaarlozen, komt er nog bij dat ze soms duur zijn qua verzending.
                        mvg Pastis

Comment

Nochtans kreeg ik bij Canon België vlug antwoord toen ik hen een mail stuurde (s'morgens gemaild, s'avonds reeds antwoord op m'n vraag). Bij Minolta is dat eventjes anders.
                          mvg Pastis
                          Naar Minolta-Belgium moet je geen mail sturen. Je belt gewoon en krijgt direkt antwoord.("weten wij niets van,nooit van gehoord,etc")
                          Je kan wel telefonisch 7D support krijgen, maar dat kost 0.25€/minuut.
                          Ik stuurde een mail naar de Minolta UK support en kreeg binnen de 3 uur een degelijk antwoord.

Snel een antwoord krijgen op een mail naar Canon,OK. Al eens een Canon binnen geleverd voor reparatie? Hoe snel werd dat uitgevoerd?
                          (Mijn gebuur heeft zijn 10D 5 weken mogen missen. Kreeg na 2 weken een bestek en dan nog eens 3 weken voor de herstelling)

Ik leverde mijn D70 om 15h binnen bij De Beuckelaer en 's anderendaags om 10h belden ze al dat de herstelling klaar was (regeling backfocus).

Comment

Snel een antwoord krijgen op een mail naar Canon,OK. Al eens een Canon binnen geleverd voor reparatie? Hoe snel werd dat uitgevoerd?
                            (Mijn gebuur heeft zijn 10D 5 weken mogen missen. Kreeg na 2 weken een bestek en dan nog eens 3 weken voor de herstelling)
                            Ach, ik had mijn 10D na 2 weken terug en het volledig sluitermechanisme was vervangen (in Roosendaal)...
                            Als je moet wachten is het altijd te lang...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Naar Minolta-Belgium moet je geen mail sturen. Je belt gewoon en krijgt direkt antwoord.("weten wij niets van,nooit van gehoord,etc")
                              Je kan wel telefonisch 7D support krijgen, maar dat kost 0.25€/minuut.
                              Ik stuurde een mail naar de Minolta UK support en kreeg binnen de 3 uur een degelijk antwoord.

Ik leverde mijn D70 om 15h binnen bij De Beuckelaer en 's anderendaags om 10h belden ze al dat de herstelling klaar was (regeling backfocus).

Ja en ik heb klanten welke een spiksplinter nieuwe Minolta 7D hebben gekocht met de Kerst en waar problemen mee zijn met de lens, daar heb ik een laconiek berichtje gekregen. Daar wij zelf deze lens niet hebben geproduceerd hebben wij die doorgestuurd naar Tamrom. Maar van omruilen daar hebben ze nog niets van gehoord.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                              X