Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals bedenkingetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nogmaals bedenkingetje

    Keuze is nu ruimer geworden:
    Ik kan gaan voor de 300D + 24-70L OF
    De nieuwe 350D xt met bovenstaande lens OF
    20D met 17-40L of 17-85IS....
    OF 350D met 17-85 IS

    Of, mits wat opleg 20D+24-70L......

    Kan er niet goed uitkomen.
    Mischien wachten op een serieuze review van die XT.
    Mvg

    Edit: Waarom verkoopt corne geen 300d of 350D?

    Mvg
    Last edited by Reservoir_Dog; 21 februari 2005, 19:33.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Nogmaals bedenkingetje

    Als je een keuze moet maken tussen een 300D en een 350D, met dezelfde lens, dan is het niet moeilijk. Als je wat tijd hebt om te wachten tot die te koop is, dan zou ik zeker een 350D kopen. Die heeft toch genoeg extra's tegenover een 300D om je te overtuigen.

    Maar een 20D, al heeft die ongeveer even veel megapixels als een 350D, is toch nog een heel andere keuze. En die 17-85 IS is toch een prima lens om mee te beginnen.

    Ik heb een 300D gehad, en dat is nog altijd een heel goed toestel, maar die mist een paar belangrijke functies (die ik in het begin niet miste, maar na een tijdje dus wel).
    Die extra's hebben ze nu wel meegegeven met de 350D, dat is dus al een flinke verbetering.

    Mijn persoonlijke voorkeur zou wel naar de 20D + 17-85 IS gaan. De andere lenzen kan je achteraf nog bijkopen, als je terug wat gespaard hebt .


    Corné heeft wel de 300D verkocht, maar die zal hij misschien niet meer verkopen om geen risico te lopen om ermee te blijven zitten, nu de nieuwe 350D er aankomt.
    Stuur anders maar eens een mailtje naar Corné, dan kan hij er zelf op antwoorden .
    Last edited by Black B@ndit; 21 februari 2005, 19:53.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nogmaals bedenkingetje

      Zou de specificaties toch nog eens naast elkaar leggen. Het zijn echt niet dezelfde toestellen

      Wat mij belangrijk lijkt bij de keuze is de vraag welke functies je nodig hebt en of je genoeg budget hebt voor het toestel van je keuze.

      Wat voor mij altijd goed werkt is dat ik een lijstje maak van:
      1. Noodzakelijk
      2. Wenselijk
      3. Mooi meegenomen

      en natuurlijk ook de negatieve dingen

      Via dat lijstje kun je een (enigzins) objectieve keuze maken. Als een camera iets in het lijstje "noodzakelijk" niet biedt valt'ie gelijk af. Wenselijk kan de doorslag geven.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Nogmaals bedenkingetje

        Vraagje, waarom is iedereen zo gefixeerd op die 24-70 L ??????

        Ik heb zelf de 28-70 f2.8 L, en ik overweeg em weg te doen voor de Tam 28-75 f2.8.

        Just my 2 cents ...

        Comment


        • #5
          Re: Nogmaals bedenkingetje

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          Vraagje, waarom is iedereen zo gefixeerd op die 24-70 L ??????

          Ik heb zelf de 28-70 f2.8 L, en ik overweeg em weg te doen voor de Tam 28-75 f2.8.

          Just my 2 cents ...
          Ik weet het ook niet, ik heb zelf een Sigma 18-50 f2,8 EX DC, die is vrij scherp helemaal open, en echt heel erg scherp vanaf f4. Die kost een flink pak minder, weegt veel minder, en die extra breedhoek tegenover de 24-70 vind ik ook een voordeel, zeker op een camera met een kleine beeldsensor.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nogmaals bedenkingetje

            op een 1.6 crop is een 24-70 niet ideaal ,ik zou liever een 17-40 hebben ,op een 1.3 crop komt de 24-70 echt tot uiting

            Comment


            • #7
              Re: Nogmaals bedenkingetje

              Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
              op een 1.6 crop is een 24-70 niet ideaal ,ik zou liever een 17-40 hebben ,op een 1.3 crop komt de 24-70 echt tot uiting
              Ik vind die 24-70 op een 1.3 crop zelfs nie ideaal. Het is en blijft een standaard bereik, geen groothoek.

              17-xx, da's ideaal op een 1.x crop.

              Comment

              Working...
              X