D2X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All

Re: D2X

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Op photo properties drukken en je kan de exif gegevens zien.
    Maar ik bedoelde wel de volledige lijst hé.

Niet enkel de grootte en afmetingen, maar ook de iso, de lens, flash, ...

mvg Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Maar ik bedoelde wel de volledige lijst hé.

Niet enkel de grootte en afmetingen, maar ook de iso, de lens, flash, ...

mvg Sven
      Dan moet je de foto downloaden en opendoen in een exif lezer. Alle info zit in de foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
        hier enkele mooie demo's

D2X
        En hier de uitleg die de fotograaf geeft die deze fotookes getrokken heeft:

These are real samples taken today OUTDOORS by Mr. Ben Horne (a Canon shooter)

Here's Ben's comments, from Miranda's site:

"Our Nikon rep brought by a D2X demo today. I was given the chance to go shoot some photos with it. I mounted a Nikon 28-70mm 2.8, then wandered around Little Italy taking photos.

Some observations:

Very good feel to the camera....... pretty much the same as the D2H, but I gotta admit that the camera feels very good in the hand -- better than the 1 series canon bodies.

The controls are laid out very logically, and the big LCD is VERY nice. The added crop mode was kind of interesting, but I really wish they fully masked the viewfinder in this mode. Instead, it just indicates with a rectangle.

The focus points were a bit on the dim side, but I imagine the brightness can be kicked up.

I shot about 600MB worth of jpegs, and have them on a CD. I won't be able to upload any this evening, but I'll have some full res samples online tomorrow. The shots at ISO 100 looked very good -- clean and good detail. However, I want to view them on my 21" monitor at home before I draw any final conclusions. I also shot some indoor photos at ISO 800 to see how they look.

Overall, I was rather impressed with the camera. It lacks quite a few things compared to the 1DsmkII, but featurewise, it certainly holds its ground --- especially at the price point.

#2:
        I just had a chance to sit down and view the shots.

The Outside shots at ISO 100 look very good. Good tonality. The color is also good. When there areas of overexposure, it is very natural. There are smooth gradients from the light tones to the overexposed areas. The images definitely have the CMOS look, but I really like them. It's different than the images from the canon. Fine detail looks very good, as I will show later. They could use a little more sharpening than the default amount, but I think they'll print very naturally, and film-like without it. Tonality in the bokeh was very good. The images were virtually noise free at ISO 100. I had my doubts about the noise performance on this camera, but it looks very good. We didn't have any blue sky when I shot the images, but I would have wanted to see how it would perform with a polarizer. That deep blue sky is a good test for noise performance.

Now to the high ISO stuff. After reading the notice on MR's site, I was expecting some pretty bad stuff. However, I didn't find that to be the case. The camera did have a tendency to underexpose some of the shots (likely thrown off by some bright areas in the images --- nothing new here), but the noise levels at 800 were quite good.

Nikon has done quite a bit of in-camera noise processing on this camera. They have done a VERY good job controlling the chroma noise. There is next to no random color noise -- unlike any of the current canon cameras. However, this does not come without a price. Just like if you remove the chroma noise using software, you'll get some artifacts. In the bokeh, there can be some odd splotchy areas of color that don't look very natural. I've gotten the same thing when using chroma reduction in post production. It may look a little odd in print, and I hope there is SOME way to control the in camrea chroma reduction. If not though, it's not a huge deal.

Since there is some pretty strong chroma reduction, the images take on a more film-like look. There is a bit of a grit to them, but nothing out of the ordinary for the modern crop of digital SLR cameras. I don't have a direct comparision available, but I would venture to guess that straight from the camera, the D2X may have a little more noise at ISO 800 than the 1 series cameras from canon, but the images will likely print nicer, and more film like."
        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
          The images definitely have the CMOS look, but I really like them.
          Iemand die deze uitspraak kan verduidelijken, eventueel met een voorbeeld?
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            dit vond ik met een search op google, maar ik vermoed dat dit begrip een zeer subjectieve beoordeling is:

Basically, I have been very happy with the 1D Mk II when compared to my older 1D. It provides that amazing CMOS look that gives the most amazingly smooth bokeh while maintaining really good subject detail.
            Last edited by martinvideo; 24 februari 2005, 12:34. Reden: sorry, foutje
            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

Hey Martin

wij kennen elkaar ondertussen al persoonlijk en wilde je al proficiat wensen met je aankoop! Een pareltje en ben ook benieuwd naar de foto's!

Dank nog voor je hulp tijdens de fotoshoot van Hilde

Greetz, Ronny

Comment

hier enkele mooie demo's
                D2X
                Ik geloof dat ik niet de enige ben die met vlinders in de buik die foto's zit te bekijken?

Comment

Wel het verschil ligt hem meestal in het feit dat CCD beelden standaard iets scherper zijn en cmos beelden boterzacht en cleaner.

Het is dus grotendeels een smaakverschil. De ene heeft liever het iets scherper beeld de andere het cleane beeld met mooie overgangen.

Er zijn vooral hierover al veel discussies geweest bij canon liefhebbers omwille van de ene die liever de output hadden van de 1D en anderen die dan liever 1DII hebben.

Echt voorbeelden kan ik je niet geven. Zelf ben ik een cmos fan alhoewel ik dit zelf niet wist. Ik ben immers een canon fan geworden omwille van de beelden die ik te zien kreeg van de D30 die ik beter vond dat alle andere digitale camera's die ik op dat ogenblik te zien kreeg. En dat was een cmos dus.....
                  Nu ja ook binnen de cmos camera's heb je verschillen hoor want zelf heb ik de output van een D60 (cmos) nooit evenmooi gevonden als die van een D30(cmos). De enigste uitzondering die ik zo direkt weet is de Sccd van fuji waar ik niet van de beelden hou op 100% maar op fullscreen of in print zeker evengoed zijn als die van een cmos volgens mijn smaak.

Het is dus smaak en daarover valt niet te discussieren.
                  Last edited by Kevlar; 24 februari 2005, 11:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                    Ik geloof dat ik niet de enige ben die met vlinders in de buik die foto's zit te bekijken?
                    vlinders én nachtvlinders....
                    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

dit vond ik met een search op google, maar ik vermoed dat dit begrip een zeer objectieve beoordeling is:

Basically, I have been very happy with the 1D Mk II when compared to my older 1D. It provides that amazing CMOS look that gives the most amazingly smooth bokeh while maintaining really good subject detail.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Wel het verschil ligt hem meestal in het feit dat CCD beelden standaard iets scherper zijn en cmos beelden boterzacht en cleaner.
                      Als ik het goed begrijp kan je pas zeggen dat het een typische CMOS look is als je weet dat het een CMOS is...

Je kan dus niet zeggen van een (al dan niet onbewerkte) foto: Ha! Een CMOS foto!

Zeer objectief dus.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Dit is wat ik totnutoe heb, voorzover ik weet allemaal met de nieuwste firmware.

En wederom staat het er TIJDELIJK op, voordat ik weer 3 a 4 aanvragen per week krijg zoals met de SB800 handleiding omdat niemand em officieel wil aanschaffen........
                        Ik heb de beelden inmiddels weer verwijderd, heb zelf de ruimte nodig en er zijn inmiddels veel meer samples op internet.

Comment

Als ik het goed begrijp kan je pas zeggen dat het een typische CMOS look is als je weet dat het een CMOS is...

Je kan dus niet zeggen van een (al dan niet onbewerkte) foto: Ha! Een CMOS foto!

Zeer objectief dus.
                          sorry, hombre: heb mijn typfoutje rechtgezet: twijfelde tussen "niet-objectief "en "subjectief".

Is dus héél subjectief.....

a propos, met welke camera zou volgende foto gemaakt zijn....iso 800 ?????
                          Last edited by martinvideo; 24 februari 2005, 14:07.

BD0323BE

Comment

Juergen Specht heeft NEF files online staan.

Comment

Juergen Specht heeft NEF files online staan.
                              http://www.juergenspecht.com/samples/d2x/
                              ook aan 't zoeken 'at Nikonians' ?!?

BD0323BE

Comment

nee, de kleuren van nikonians.org zijn te opvallend om ongemerkt op werk te lezen
                                De link kwam net tevoorschijn op dpreview.
                                Wel SH*T dat ik op werk geen nikon software heb, dus niets met de NEF's kan.
                                Als je je geroepen voelt, mag je er best een paar omzetten naar jpg en binnen nu en 17.00 uur naar me doorsturen. Later heeft geen nut, dan ben ik al weer thuis en kan ik de files gewoon bekijken.

Comment

Working...
                                X