Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanbieding in de makro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aanbieding in de makro

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
    Heb jij al eens een zwartwitprint van een HP7960 of een HP8450 fotoprinter gezien?Prachtige neutrale zwartwitschakeringen en geen lelijke kleurenzweem zoals bij Canonprints.
    Ik herinner me enkele topics waar maandenlang getwijfeld werd tussen een Epson R800 en de Epson2100. Heb je dan toch uiteindelijk een HP gekocht?
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
      Ik herinner me enkele topics waar maandenlang getwijfeld werd tussen een Epson R800 en de Epson2100. Heb je dan toch uiteindelijk een HP gekocht?
      Jawel,Willy.De kogel is door de kerk.Ik heb me onlangs de HP8450 gekocht daar ie als enige lichtgrijze,donkergrijze en zwarte inkt gebruikt om zwartwitprints mee te maken.Photoways,Pixum,Photobox...ik heb vanalles geprobeerd en hun kleurenprints zijn mooi (Pixum maakt ze vaak donkerder dan je ze opgestuurd hebt en daar bestel ik zeker niks meer) maar van de Z/W was ik niet echt content.En zeker niet als je je foto's indient voor wedstrijdbeoordelingen zoals ik doe bij de analoge fotoclub.Die mannen zien dat zo dat de zogezegde Z/W-print op basis van kleuren met enkel zwart erbij geprint is.Die maak je niks wijs

Als ik nu met de 8450 een Z/W afprint op het zware satijnmatte HP Premium Plus dan heb ik een pracht van een print.Neutraal in kleur zonder kleurzweem,prachtige schakeringen...

Heb deze foto's vorige week meegenomen naar de fotoclub (analoge club waar dus nog echte dokamannen rondhangen ) en die hebben ze als neutraal en erg goed van kwaliteit bestempeld.Als die mannen dat zeggen dan ben ik er gerust in.Twee van hen werken tevens in de drukkerij van Tuerlinckx als drukker/regelen van de lay-out dus ze kennen wel iets van printen en kleuren.

Een andere reden dat ik voor HP heb gekozen is dat ik erg onregelmatig print.De Epson R800 is een dijk van een printer maar is en blijft een Epson met het risico op verstopte spuitmondjes als je de printer enige tijd niet gebruikt.Mijn oude HP930C gebruik ik soms 2 maanden niet en die is nog nooit verstopt en werkt altijd onberispelijk!Heb je bij HP wel dikke pech en een verstopte kop steek je gewoon een andere cartridge en je hebt een nieuwe kop en 't is opgelost.Op een R800 weet ik het niet maar op een Epson 2100 kost het je zo'n 250 Euro om een verstopte kop te vervangen.De Epsons verspillen ook meer inkt door hun voortdurend cleanen van de spuitkoppen al is het wel op een zuiniger manier dan vroeger maar toch.

Ik zeg niet dat HP ideaal is maar voor mijn gebruik is ie zeer goed.De inkt is inderdaad zeer duur maar ik heb een goed adreske gevonden te Duitsland waar men enkel 8 euro verzendingskosten aanrekend en zeer goede service levert.De prijzen zijn er ongeveer 35 percent goedkoper.

Mijn kleurenfoto's ga ik meestal verder blijven bestellen bij Photoways maar zwartwit doe ik nu zelf.Ze zijn echt prachtig!Volgens HP kan de combinatie van lichtgrijs,donkergrijs en zwart meer dan 4000 Z/W-schakeringen aan.Laat hen nu nog heeeeeel hard liegen dan zijn het er nog veel Met enkel zwart en kleuren te gebruiken kan je zo'n 17 Z/W-schakeringen aan en zit je onvermijdelijk met een kleurenzweem.
      Danny's Photosite

Comment

Sluit me volledig aan bij Roadrunner en wil er zelfs bij vermelden als je de instellingen, voor de HP aanpast dan heb je zelfs oerdegelijke kleurenprints. Zelfs die doe ik zelf op mijn HP omdat ze beter zijn dan de afdrukken die ik buitenshuis laat maken ( dit zal ook wel afhankelijk zijn van de waar deze afdrukken gemaakt worden ).
        Frandrix

Comment

Jawel,Willy.De kogel is door de kerk.Ik heb me onlangs de HP8450 gekocht daar ie als enige lichtgrijze,donkergrijze en zwarte inkt gebruikt om zwartwitprints mee te maken.
          Bedankt voor de update, Danny! Lijkt me een hele geschikte printer, wel jammer dat met al die toeters en bellen (LCD,netwerk,cardreader,...) het een beetje overkill is om enkel zw/w af te drukken maar ik veronderstel dat die extra's ook wel eens handig kunnen uitdraaien.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Klopt!Veel toeters en bellen op de HP die je eigenlijk niet nodig hebt.Maar voor mijn gebruik en voorkeur was het de beste keuze.Dat cardreadergedoe,netwerkmogelijkheden...ga ik van ze leven niet gebruiken.
            Danny's Photosite

Comment

.De inkt is inderdaad zeer duur maar ik heb een goed adreske gevonden te Duitsland waar men enkel 8 euro verzendingskosten aanrekend en zeer goede service levert.De prijzen zijn er ongeveer 35 percent goedkoper.

.
              Zou ik ev. ook eens dat adreske mogen weten?

Print ook nogal veel voor school ed met onze HP, en zo kan e cartridge soms tamelijk rap gaan
              Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
              www.D-Noizz.be
              wim.proot@gmail.com

Comment

Working...
              X