Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10 x zoom of 6x + teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 10 x zoom of 6x + teleconverter

Hallo allemaal,

Ik ben een groentje op het gebied van digi fotografie, en zit bij dit forum met zoveel profs wel goed voor mijn probleempje.

Ik maak graag foto's van natuur, dieren en vogels, en dat doe ik nog steeds met een jawel 35 - 90 mm compact analoog.
    Nu weet ik dat ik een SLR met een losse lens van 400 mm nodig heb, maar helaas....geen geld.
    Dus nu goedkoop...goed oefenen, sparen en daarna........SLR.

Nu is mijn keuze gevallen tussen Minolta Z1 nieuw 230 euro of een 2de hands Fuji S206z 230 euro en dan evt.met extra teleconv.,of een andere keus.
    Belangrijk voor mij zijn veel zoom en macro m.n. voor overdag/schemer,met uiteraard goede kwaliteit, en een min. afdrukvertraging. Ik ga een statief gebruiken dus "is" is niet nodig.

Wat is een goede keus?????????
    Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Gegroet Thony
    Fuji S602z.......wel oud, maar altijd lekker

Re: 10 x zoom of 6x + teleconverter

ik heb vroeger veelal gebruik gemaakt van de Fuji 602Z met de convertor en was daar zeer tervreden over ( was wel de convertor van Fuji zelf )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Wat bedoel je met veel zoom? Een 10-100mm is een 10x zoom en een 20-200 ook, maar beiden hebben een ander gebruik...

Dus best eerst even meegeven welk soort foto's je wil nemen... [EDIT] even opnieuw gelezen... De Z1 start op 38mm en de 602 op 35... Dat is 3mm extra breedhoek, maar 170 mm minder tele voor de 602... Een kwalitatief goede TC vermenigvuldigt max met 1,7 (bij meer verlies je gewoon teveel kwaliteit...).
      Om het max. bereik van de Z1 te halen heb je voor de 602 effectief die TC nodig, maar daardoor verlies je ook het bereik in de breedhoek...

Ik denk dat je het best eens beide toestellen vastpakt en op basis daarvan je keuze maakt...

Ik heb nog altijd m'n 602 (maar de tc niet meer) en nog altijd heel tevreden over... maar eens je een DSLR hebt...
      Last edited by CooMa; 13 februari 2005, 19:43.
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bedankt voor de reactie.

Is het ook zo dat de lichtgevoeligheid dus beter is bij de Z1 dan bij de Fuji met extra teleconvertor?????, ondanks dat de ccd van de Z1 kleiner is.
        Dit is belangrijk i.v.m. foto's in de schemer maken.
        Is dat bij de SLR ook zo???

Groet

Comment

Lees in elk geval al even dit door: http://www.dpreview.com/reviews/comp...s602z&show=all

Ik zou niet direct kunnen zeggen of de TC op de 602 voor lichtverlies zorgt (ik kan het ook niet meer testen want TC is verkocht). Dat zou je even moeten opzoeken....
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bedankt!!!!!!

Zo kan ik goed de 2 camera's vergelijken.
            En met ook een zeer uitgebreide testen.

gegroet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thony

Nu is mijn keuze gevallen tussen Minolta Z1 nieuw 230 euro of een 2de hands Fuji S206z 230 euro en dan evt.met extra teleconv.,of een andere keus.

Gegroet Thony
              Weet niet hoeveel pixels die Minolta Z1 heeft.De s602z 3MP enin de hoogste stand 6MP maar dat is niet te doe of je moet hééééééééééééél vééééééééééééél geduld hebben voor het beeld is weggeschreven.Qua licht is de S602Z ook niet super.Macro opname zijn goed.
              Last edited by Macroshopper; 15 februari 2005, 20:09.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
              X