Ik heb last van veel stof op mijn CCD van m'n D70. Ik ga daar zelf niet aan beginnen en wil zou hem dus willen binnendoen bij de beukelaar. Maar aangezien ik mijn D70 niet echt kan missen, zou ik willen vragen aan iemand die dit al gedaan heeft, of je daar lang op zou moeten wachten. Wordt dat direct gedaan, of moet ik dan terugkomen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tijd CCD kuisen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
-
Re: Tijd CCD kuisen
Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bearEerst ff. bellen voor een afspraak, je kan erop wachten.
Comment
-
Ik hoop dat ze ook in het weekend open zijn(zaterdag), want anders heb ik een probleempje
Comment
-
heb de mijne uiteindelijk ook binnen gedaan... mss een raad: begin ook uit te kijken naar een cleaning kit.
die sensor is "gevoelig" maar niet "over gevoelig" maw: je mag er gerust met een doekje over gaan zonder dat het hele ding kapot is.
lukt het je zelf niet om hem te reinigen dan kan je hem binnen doen.foto als spiegel of als venster?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door parakietheb de mijne uiteindelijk ook binnen gedaan... mss een raad: begin ook uit te kijken naar een cleaning kit.
die sensor is "gevoelig" maar niet "over gevoelig" maw: je mag er gerust met een doekje over gaan zonder dat het hele ding kapot is.
lukt het je zelf niet om hem te reinigen dan kan je hem binnen doen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter MAls ik het dus begrijp, kan ik beter zelf eens proberen te kuisen, en als er dan nog stof op zit, dan binnen doen. Ik riskeer dus niet om de sensor te beschadigen, als ik de juiste procedure volg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door notexAls je krassen maakt dan is het niet op de sensor zelf, maar op de filter die er net voor zit. Kostprijs voor het vervangen van deze filter : "slechts" 200€.
met een penseeltje en doekje maak je geen krassenfoto als spiegel of als venster?
Comment
-
Je mag er niet "te" bang van zijn want anders blijf je hem binnendoen.Een ccd kuisen is echt zo moeilijk niet hoor.Ik heb het geleerd van een mede forummer(met dank aan Hombre) Ik denk da ik daar eens een tweede jobke ga van maken...lolVitarake
Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1
Comment
-
Ik heb mijn d70 binnen gedaan bij de beukelaer om de ccd te reinigen, ik ben zelf naar daar gereden dus ik kon er op wachten. Maar ik laat hem daar geen 2de keer reinigen (!!) er lag nog meer stof op dan voordien.
ik dan maar iemand gezocht met veel geduld en een vast hand die dit al gedaan had.
Comment
-
-
Ik vind het eigenlijk weinig voorstellen dat reinigen van je sensor. Je moet wel hele rare dingen doen wil het verkeerd gaan. De swabs en de eclipse vind ik wel het makkelijkste werken, twee druppels eclipse op de tip van de swab, 1 keer van links naar rechts en met de andere kant van je swab een keer naar links. Zorg er wel voor dat je constant contact houd met de sensor anders zul je strepen krijgen.Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar
Comment
-
Laatst ook (met trillende handjes) de eerste kuis gedaan. Het stelt echt helemaal niets voor. Het enige wat je moet doen is goed voorbereiden. Zorg dat je alles onder handbereik hebt, volg de handleiding en het is zo gebeurd.
Comment
-
Comment