Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe stofprobleem oplossen bij Duitse D70?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe stofprobleem oplossen bij Duitse D70?

Hallo, dit is mijn eerste posting hier maar ik ben al een tijdje aan het meelezen. Heb momenteel nog geen digitaal toestel en ook nooit gehad. Tot nu toe gebeurde dus nog alles met mijn AF601. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de laatse paar jaar mijn fotograferen op een zeer laag pitje stond en zich enkel nog beperkte tot enkele occasionele vakantiedia's/foto's. Aangezien de drempel om zelf te donkerkameren (lees photoshoppen) met digitale fotografie veel lager is komen te liggen, ga ik me nu een digitale reflex aanschaffen.
    Dankzij tips hier op het forum ben ik dan ook te weten gekomen dat er al een 300D met kitlens te koop wordt aangeboden in Düren voor 729€ en een D70 met 18-70 voor 1119 € - 150€ cash back.
    Aangezien ik van mijn 601 nog twee lenzen heb liggen 35-80 Nikkor en 70-300 Sigma, dacht ondanks de meerprijs toch voor de D70 te opteren.
    Nu lees ik hier echter op het forum dat de D70 integenstelling tot de 300D wel zeer gevoelig blijkt te zijn voor stofdeeltjes op de ccd . Geen probleem als je hem in België gekocht hebt want je mag blijkbaar ten allen tijde bij De Beukelaer binnen stappen om hem gratis te laten kuisen. Goede service maar het geeft natuurlijk wel aan dat men bij Nikon dit probleem erkent.

Nu stel ik mij wel de vraag wat met een D70 gekocht in Duitsland? Geeft De Beukelaer hier dezelde service voor en kan men daar überhaupt zien - en hoe- of het een in Duitsland of in België gekocht toestel is?
    Hoe lossen D70 eigenaars die hun toestel bij Top-Foto kochten dit probleem op?

Of zal ik dan toch moeten gaan voor een Duitse 300D ipv de Duitse 70D? De Belgische prijzen liggen me namelijk nog wat te hoog.

Alvast bedankt om te antwoorden.
    mvg,
    Mark
    Groeten,
    Mark

Re: hoe stofprobleem oplossen bij Duitse D70?

beste, een 300 D of D70 maakt niet uit, daar beslis je best zelf over misschien rekening houdende met de lensjes reeds in je bezit. Maar wat betreft sensors, doe eens een "zoeken" op dit probleem en je zal zien dat na het overwinnen van je angst er helemaal geen kunst is aan het zelf kuisen van je sensor, dus daarvoor moet je de keuze niet laten beinvloedden.

Comment

Inderdaad, ik heb gelezen dat er veel zelf gepoetst wordt maar ik las ook dat De Beukelaer aanraadt van dit niet zelf te doen en het toestel bij hen binnen te brengen voor verwijderen van stof. Daarom heb ik toch enige terughoudendheid om hier zelf aan te beginnen. En wat op termijn? Hoeveel poetsbeurten kan zo een ccd hebben?
      Groeten,
      Mark

Comment

Dat probleem is er vooral als je veel van lens verwisseld. Als je veel de kitlens er op laat zitten ga je niet zo veel problemen hebben met stof. En inderdaad, het is makkelijk om zelf je ccd te reinigen
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

Heb onlangs mijn D70 bij De Beukelaer binnen gedaan voor een poetsbeurt van de CCD en regeling van de focus binnen de garantieperiode. Niets betaald. Ik denk dat ze je voor een buitenlands toestel wel laten betalen voor deze tussenkomsten.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
            Heb onlangs mijn D70 bij De Beukelaer binnen gedaan voor een poetsbeurt van de CCD en regeling van de focus binnen de garantieperiode. Niets betaald. Ik denk dat ze je voor een buitenlands toestel wel laten betalen voor deze tussenkomsten.

Groetjes,
            Pol.
            hebben die ne website? ik veronderstel www.debeukelaer.be maar der staat daar niet echt iets op. En waar is dat precies gevestigd?
            groeten Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkGS
              Hallo, dit is mijn eerste posting hier maar ik ben al een tijdje aan het meelezen. Heb momenteel nog geen digitaal toestel en ook nooit gehad. Tot nu toe gebeurde dus nog alles met mijn AF601. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de laatse paar jaar mijn fotograferen op een zeer laag pitje stond en zich enkel nog beperkte tot enkele occasionele vakantiedia's/foto's. Aangezien de drempel om zelf te donkerkameren (lees photoshoppen) met digitale fotografie veel lager is komen te liggen, ga ik me nu een digitale reflex aanschaffen.
              Dankzij tips hier op het forum ben ik dan ook te weten gekomen dat er al een 300D met kitlens te koop wordt aangeboden in Düren voor 729€ en een D70 met 18-70 voor 1119 € - 150€ cash back.
              Aangezien ik van mijn 601 nog twee lenzen heb liggen 35-80 Nikkor en 70-300 Sigma, dacht ondanks de meerprijs toch voor de D70 te opteren.
              Nu lees ik hier echter op het forum dat de D70 integenstelling tot de 300D wel zeer gevoelig blijkt te zijn voor stofdeeltjes op de ccd . Geen probleem als je hem in België gekocht hebt want je mag blijkbaar ten allen tijde bij De Beukelaer binnen stappen om hem gratis te laten kuisen. Goede service maar het geeft natuurlijk wel aan dat men bij Nikon dit probleem erkent.

Nu stel ik mij wel de vraag wat met een D70 gekocht in Duitsland? Geeft De Beukelaer hier dezelde service voor en kan men daar überhaupt zien - en hoe- of het een in Duitsland of in België gekocht toestel is?
              Hoe lossen D70 eigenaars die hun toestel bij Top-Foto kochten dit probleem op?

Of zal ik dan toch moeten gaan voor een Duitse 300D ipv de Duitse 70D? De Belgische prijzen liggen me namelijk nog wat te hoog.

Alvast bedankt om te antwoorden.
              mvg,
              Mark

U hoeft niet te gaan voor een Duitse 300D want de duitsers kopen nu hun 300D online in Belgie omdat de prijzen hier veel lager liggen dan in Duitsland.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                U hoeft niet te gaan voor een Duitse 300D want de duitsers kopen nu hun 300D online in Belgie omdat de prijzen hier veel lager liggen dan in Duitsland.
                Otto, momenteel kost een 300D met kitlens bij top-foto 729€. Waar in België kan je deze combinatie goekoper kopen en voor hoeveel?
                Groeten,
                Mark

Comment

Otto, momenteel kost een 300D met kitlens bij top-foto 729€. Waar in België kan je deze combinatie goekoper kopen en voor hoeveel?
                  Nergens in Hasselt...

Ik zou wel eens telefoneren naar Top-Foto i.v.m. eventuele
                  "tikfouten" op betreffende website ed.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Nou daar hoef je niet verder te zoeken. Eventjes goed rondkijken vooral naar linksboven en je hebt het gevonden.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                    X