Hallo, dit is mijn eerste posting hier maar ik ben al een tijdje aan het meelezen. Heb momenteel nog geen digitaal toestel en ook nooit gehad. Tot nu toe gebeurde dus nog alles met mijn AF601. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de laatse paar jaar mijn fotograferen op een zeer laag pitje stond en zich enkel nog beperkte tot enkele occasionele vakantiedia's/foto's. Aangezien de drempel om zelf te donkerkameren (lees photoshoppen) met digitale fotografie veel lager is komen te liggen, ga ik me nu een digitale reflex aanschaffen.
Dankzij tips hier op het forum
ben ik dan ook te weten gekomen dat er al een 300D met kitlens te koop wordt aangeboden in Düren voor 729€ en een D70 met 18-70 voor 1119 € - 150€ cash back.
Aangezien ik van mijn 601 nog twee lenzen heb liggen 35-80 Nikkor en 70-300 Sigma, dacht ondanks de meerprijs toch voor de D70 te opteren.
Nu lees ik hier echter op het forum dat de D70 integenstelling tot de 300D wel zeer gevoelig blijkt te zijn voor stofdeeltjes op de ccd
. Geen probleem als je hem in België gekocht hebt want je mag blijkbaar ten allen tijde bij De Beukelaer binnen stappen om hem gratis te laten kuisen. Goede service maar het geeft natuurlijk wel aan dat men bij Nikon dit probleem erkent.
Nu stel ik mij wel de vraag wat met een D70 gekocht in Duitsland? Geeft De Beukelaer hier dezelde service voor en kan men daar überhaupt zien - en hoe- of het een in Duitsland of in België gekocht toestel is?
Hoe lossen D70 eigenaars die hun toestel bij Top-Foto kochten dit probleem op?
Of zal ik dan toch moeten gaan voor een Duitse 300D ipv de Duitse 70D? De Belgische prijzen liggen me namelijk nog wat te hoog.
Alvast bedankt om te antwoorden.
mvg,
Mark
Dankzij tips hier op het forum

Aangezien ik van mijn 601 nog twee lenzen heb liggen 35-80 Nikkor en 70-300 Sigma, dacht ondanks de meerprijs toch voor de D70 te opteren.
Nu lees ik hier echter op het forum dat de D70 integenstelling tot de 300D wel zeer gevoelig blijkt te zijn voor stofdeeltjes op de ccd

Nu stel ik mij wel de vraag wat met een D70 gekocht in Duitsland? Geeft De Beukelaer hier dezelde service voor en kan men daar überhaupt zien - en hoe- of het een in Duitsland of in België gekocht toestel is?
Hoe lossen D70 eigenaars die hun toestel bij Top-Foto kochten dit probleem op?
Of zal ik dan toch moeten gaan voor een Duitse 300D ipv de Duitse 70D? De Belgische prijzen liggen me namelijk nog wat te hoog.
Alvast bedankt om te antwoorden.
mvg,
Mark
Comment