Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vreemde lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vreemde lens

    Hallo,

    Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. Ik ben net gestart met fotografie via dslr.
    nu heb ik een setje aangeschaft waarbij ook een opzetlens zit:
    Gold Line I.R. Series Super wide macro lens 0.42x af, staat te lezen op dit lense.
    Het is een extreme groothoek, bijna fisheye.

    Vreemde is dat alle foto's een rode waas hebben, welke wel simpel via photoshop is te verwijderen, maar toch vervelend is.

    Deze rode waas wordt schijnbaar veroorzaakt door een coating op de buitenste lens.
    Iemand hier die een idee heeft waar deze lens voor gebruikt wordt en wat die rode waas dus inhoudt?

    Groeten,

    Perry

  • #2
    Re: vreemde lens

    De afkorting I.R. zou misschien iets te maken hebben met Infrarood opnames?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: vreemde lens

      Oorspronkelijk geplaatst door psteen
      Hallo,

      Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. Ik ben net gestart met fotografie via dslr.
      nu heb ik een setje aangeschaft waarbij ook een opzetlens zit:
      Gold Line I.R. Series Super wide macro lens 0.42x af, staat te lezen op dit lense.
      Het is een extreme groothoek, bijna fisheye.

      Vreemde is dat alle foto's een rode waas hebben, welke wel simpel via photoshop is te verwijderen, maar toch vervelend is.

      Deze rode waas wordt schijnbaar veroorzaakt door een coating op de buitenste lens.
      Iemand hier die een idee heeft waar deze lens voor gebruikt wordt en wat die rode waas dus inhoudt?

      Groeten,

      Perry

      Mij lijkt het eerder op Series Super wide brol
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X