Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadtrigger voor D70 te laten afgaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Draadtrigger voor D70 te laten afgaan

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
    @hub2805
    Voor 7 euro kan je dus een IR-zender kopen en daar kan je ook die druktoetsen overbruggen. Het is trouwens datgene wat ik doe. Doch inplaats van een drukknop, wordt de schakeling gedaan door het kortsluiten van een relaiske. Dat relais wordt aangestuurd door de draadloze deurbel.
    Probleem bij al die spelen is dat ze zeer klein zijn, de printbaantjes hooguit een halve mm dik en de druktoets enkel een rubber dingetje is waar je, als je er een knopke wil aan bevestigen dit moeilijker wordt dan gedacht. Die spelen zijn in feite niet gemaakt om uitbreiding te voorzien. Mijn spelen kosten en een tweede-hand IR-zender (containerpark of TV-handel) waar helemaal niets aan mankeert en een nagelnieuwe draadloze deurbel heb ik hier voor zo'n 6 Euro. DUs, ik kan niet sukkelen. De draadloze deurbel kan ik ook los gebruiken en misschien is dit wel nog iets voor candid. Fototoestel verdekt opgesteld. Fototoestel op afstand bedienen waarbij dan plots die deurbel afgaat, juist op het ogenlblik dat je de foto neemt.
    Purlut,

Je hebt gelijk, ik heb het ook min of meer gezegd, nadat ik de Nikon afstandsbediening eens goed had bezien. Er is nogal wat pruts en vernield werk bij nodig.
    Met een afstandsbediening van het container park is het wel uitzoeken, welke knop de D70 triggert.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Re: IR "Draad" trigger voor D70

Kijk eens in deze thread op dpreview:

Die kerel experimenteert met een kabel zoals gebruikt om digitale camera's en DVD spelers optische vezel te koppelen (in feite een lange optische vezel met connectoren) on het IR signaal tussen de ML-L3 remote en de D70 over te brengen.

Mits je de juiste optische vezel kan vinden (elektronica speciaalzaak?) zou dit wel eens kunnen werken op de afstanden die je in 't hoofd hebt...

René
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Working...
      X