Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief voor deze wensen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk statief voor deze wensen?

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    Zou het mogelijk zijn een RRS Screw-Knob Clamp op mijn Gitzo 1378M te monteren?
    Groetjes,
    Pol.
    In de catalogus staat, onder "installation note" :
    "If you intend to add a B2-Pro clamp to the top og a ballhead that does not have a QR clamp, check to see if the round platform atop the head can be removed. Some ballheads, such as those of Linhof and Giotto - also Gitzo's G1377M - have a platform that will freely unscrew from a female socket, tapped 3/8-16, in the stem. This will allow you to mate the clamp directly to that stem, without the height increase that would accrue if the needless platform was retained"

In elk geval zou mijn B2-Pro klem niet passen op mijn kleine G1177M. Daarop heb ik echter een Gitzo G1387 dovetail klem waar de RRS lensplaten en L-plate ook in passen.

Hopelijk helpt dat een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      In de catalogus staat, onder "installation note" :
      "If you intend to add a B2-Pro clamp to the top og a ballhead that does not have a QR clamp, check to see if the round platform atop the head can be removed. Some ballheads, such as those of Linhof and Giotto - also Gitzo's G1377M - have a platform that will freely unscrew from a female socket, tapped 3/8-16, in the stem. This will allow you to mate the clamp directly to that stem, without the height increase that would accrue if the needless platform was retained"

In elk geval zou mijn B2-Pro klem niet passen op mijn kleine G1177M. Daarop heb ik echter een Gitzo G1387 dovetail klem waar de RRS lensplaten en L-plate ook in passen.

Hopelijk helpt dat een beetje.
      Als ik het goed begrijp zou het misschien eenvoudiger zijn een G1387 dovetail adaptor aan te schaffen als de RRS lensplaten en L-plate er dan toch op passen.Maar is deze dan even goed als de RRS ?
      Hiermee is dan hopelijk het probleem opgelost.

Maar ik denk dat het platform boven op het Gitzo balhoofd wel kan verwijderd worden. Dit zal ik straks op mijn privé eens nachecken.

Een BH-55 Pro balhoofd met alles erop en eraan zou uiteraard de allerbeste oplossing zijn, maar dit is ook weer een smak euros erbij.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        Als ik het goed begrijp zou het misschien eenvoudiger zijn een G1387 dovetail adaptor aan te schaffen als de RRS lensplaten en L-plate er dan toch op passen. Maar is deze dan even goed als de RRS ?
        De G1387 is vergelijkbaar qua afmetingen maar kan véél breder openschroeven, waardoor hij gelijk universeler is. Hij neemt ook QR platen die in de B2 niet passen. Qua "build quality" is hij vergelijkbaar naar mijn mening. De schroef steekt wel veel verder uit.

Stel anders eens je vraag aan RRS, ze gaven mij snel feedback maar ik heb wel de eerste keer gefaxt (ze geven geen email adres maar 't is niet zo moeilijk : info@reallyrightstuff.com )

Comment

De G1387 is vergelijkbaar qua afmetingen maar kan véél breder openschroeven, waardoor hij gelijk universeler is. Hij neemt ook QR platen die in de B2 niet passen. Qua "build quality" is hij vergelijkbaar naar mijn mening. De schroef steekt wel veel verder uit.

Stel anders eens je vraag aan RRS, ze gaven mij snel feedback maar ik heb wel de eerste keer gefaxt (ze geven geen email adres maar 't is niet zo moeilijk : info@reallyrightstuff.com )
          Bedankt Hans, heb juist een faxke gestuurd naar RRS.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mmm ik heb het gevoel dat mijn topic enigzins gekaapt is.
            Laat ik het anders vragen welke zouden jullie kopen met 200 euro?
            Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
              Viel mij ook op
              Ik heb vanmiddag een Manfrotto 724B gekocht bij Konijnenberg voor € 128,00.
              Ze hadden daarnaast een hele mooie aanbieding. Een Manfrotto 055 DB & 141RC voor maar € 135,00. Een geweldig goed statief met een goede kop.
              Waarom heb ik hem dan niet gekocht? De 724B weegt incl. ball head 1,4 kg en de 055DB/141RC weegt 3,2 kg. Voor wat ik ermee wil was het lage gewicht van de 724B doorslaggevend, maar voor iemand die het ervoor over heeft om iets meer gewicht mee te nemen, denk ik dat het een zeer mooie aanbieding is.
              Hou je nog een Euro's over voor de volgende aankoop
              de link naar Konijnenberg is de onderstaande en even klikken op Manfrotto.

voor info over de kop 141RC

succes
              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
                Je hebt gelijk, sorry daarvoor. Mijn standpunt was echter dat goedkoop dure koop is op 't einde van 't verhaal. Zeker met uw wens om er een 50-500 op te kunnen zetten.

Comment

Sorry Tijs_a, maar dit is nu eenmaal het logische gevolg van een thread over statieven. Het lijkt misschien gemakkelijk maar een degelijk en goed functionerend statief vraagt veel opzoekwerk en veel raad van mensen die er al een tijdje ervaring mee hebben. Alles hangt natuurllijk af van wat je ermee van zin bent. Ik kan je zeggen dat ik hiermee al enkele weken bezig ben en ik nog niet het materiaal heb dat mij voldoet, vooral dan voor macrowerk.
                  En ik ben al aan het dubbele van de door jou vooropgestelde prijs. Maar er moet wel iets te vinden zijn voor 200 €. Spijtig dat ik je hier helaas niet kan bij helpen. Hopelijk krijg je hier nog veel reacties op.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tijs ik gebruik de Manfrotto 055WNB met de 329RC4 erop heeft een erg grote koppelingsplaat en geen probs met de bigma erop.
                    Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Maw beter géén statief dan een goedkoop statief, want als de zaak niet stevig is heb je er niets aan en zul je het toch niet gebruiken.
                      klopt - der ligt er hier eentje te roesten.
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
                        klopt - der ligt er hier eentje te roesten.
                        echt informatief wordt het wanneer je verteld welke en waarom
                        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steward
                          Tijs ik gebruik de Manfrotto 055WNB met de 329RC4 erop heeft een erg grote koppelingsplaat en geen probs met de bigma erop.
                          Zeker een mooie kop. Je gebruikt hem veel voor vogel fotografie toch?
                          Een 329RC4 met 055 pro-b zou zeker een mooie aanschaf zijn. De tripod die jij mij aandroeg vond ik een beetje aan de prijzige kant, vandaar de 055 pro-b.
                          Waarom heb jij overigens niet voor een ballhead gekozen?
                          Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Working...
                          X