Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DPP (= Canon soft voor RAW) info graag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DPP (= Canon soft voor RAW) info graag

Hoi,
    Ik begon mijn digitale 'carriere' bij Sanon met de S40 en converteerde met BreezeBrowser. Dit omdat ik overal las dat ZoomBrowser, de raw-converter van Canon, niet deugde. Een tijdje geleden ben ik overgeschakeld op de Canon10D, nog steeds met BreezeBrowser voor raw-conversie. Ik hoorde al veel goeds over C1 van Capture One en overwoog die soft aan te open.
    Maar nu las ik hier op het forum dat Canon nieuwe raw-soft heeft: DPP. Deze soft zou geleverd worden met de 20D en een forumlid schreef dat ook de 10D er mee overweg kon. Ikke zeer geinteresseerd dus. Maar wanneer ik de soft probeerde te downloaden om eens uit te proberen, bleek dat dit alleen voor de 1Ds en 1D camera mogelijk was. Hoe zit dat nu? Kan de 10D met DPP? Zo ja, hoe kom je eraan en wat kost het me?
    Alvast bedankt!
    mijn fotosite

Re: DPP (= Canon soft voor RAW) info graag

Je kunt hem tegenwoordig vinden onder de engelstalige software van de Canon 10D als ik me niet vergis. Het kost je verder niets dan wat tijd.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Die software werkt met de 10D en is inderdaad gratis te downloaden op de site van Canon. Ik weet de exacte link niet meer, maar probeer het eens via deze link.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Dankjewel voor de respons. 'k Had de soft ondertussen al gevonden en kunnen downloaden.
        Wat ik niet begrijp is dat deze gratis soft reeds een aantal maanden bestaat, bruikbaar is voor de 10D, meer mogelijkheden dan Breezebrowser en +- dezlfde mogelijkheden als C1, maar dat het de eerste keer is dat ik er iets over hoor. Dit moet toch duidelijk iets zijn dat Canon raw-gebruikers aanbelangt...
        mijn fotosite

Comment

Heb hem ook een tijdje geleden gedownload. Nog in testfase aangezien ik nog niet zo echt veel met raw gewerkt heb....

Greetz,

The Fonz
          Exactemundo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG
            Dankjewel voor de respons. 'k Had de soft ondertussen al gevonden en kunnen downloaden.
            Wat ik niet begrijp is dat deze gratis soft reeds een aantal maanden bestaat, bruikbaar is voor de 10D, meer mogelijkheden dan Breezebrowser en +- dezlfde mogelijkheden als C1, maar dat het de eerste keer is dat ik er iets over hoor. Dit moet toch duidelijk iets zijn dat Canon raw-gebruikers aanbelangt...
            Datum: 26 november 2004.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG
              De voorlopers waren zo slecht dat velen er een trauma aan overgehouden hebben

Zonder gekheid, de alternatieven boden destijds meer mogelijkheden en betere conversie. Als je geinvesteerd hebt in software en je de workflow eigen gemaakt hebt is het niet zo makkelijk om weer op een ander pakket over te stappen.

DPP is overigens een goed tool, jammer dat ze het zo laat hebben uitgebracht.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik vind die interface van DPP rommelig en de resultaten van de eerste versies waren slecht; veel moire. Geef mij maar CaptureOne; overzichtelijk, makkelijk en snel.

Comment

Working...
                X