Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-120 VR AFS f3,5-5,6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 24-120 VR AFS f3,5-5,6

... heeft iemand ervaring met deze lens? Vooral de scherpte interessert mij.
    Thanks
    Patrick
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Re: Nikon 24-120 VR AFS f3,5-5,6

Als je de VR niet meteen nodig hebt zou ik er niet aan beginnen. Het is zeker niet de scherpste lens in dit bereik. Zelf vond ik de tamron 28-75/2.8 ongelooflijk goed voor zijn geld. (en een helderdere zoeker)
    Mijn Foto's

Comment

Ik vind het een goe lenske, prettig bereik een echte allrounder.
      De VR werkt goed en ok een toplens is nog iets anders maar als standaard lens vind ik ze meer dan behoorlijk presteren, zijn geld waard.
      Maar ja dat is mijn mening hé, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Keep the spirit high
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

Comment

'k vindt het de beste lens die ik in mijn bezit heb tot op heden..... 'k heb nu ondertussen ook nog de 80-400 vr, maar deze heb ik nog niet echt kunnen testen alhoewel ze me op het eerste zicht wel scherper lijkt.

Maar indeed, een goede allround lens, en praktisch in alleomstandigheden te gebruiken.

hier een foto en hier nog een foto

ze komen misschien wat soft (maja dit is een vreselijk zwaar woord, dus niet verkeerd verstaan) uit de kamera, maar 'k heb de indruk dat toch iedereen standaard een usm op een foto doet, of het scheelt niet veel.

Alle, soit ik ben serieus tevreden over deze lens , 'k hoop dat ik even tevreden wordt van die 80-400 vr, (alhoewel dat dit geen af-s lens is )
        To make your dreams come true, wake up

Comment

ik gebruk die lens heel veel .. ok, er bestaan scherpere lenzen, maar ik vind dat het met deze lens nog heel goed meevalt.

het grote bereik van deze lens maakt ze heel geschilt als je bv. met maar één lens op stap wilt op een citytrip, vakantie etc. Ik sleur zeker niet altijd al m'n lenzen mee, mijne rug zou me dat niet vergeven

enkele foto's met deze lens gemaakt:

Comment

Tja, dat van die scherpte is vooral zichtbaar wanneer we onze foto opblazen tot 100% pixel niveau op onze computerschermen. Op 10X15 prints is dat uiteraard al heel wat minder storend. Ikzelf gebruik deze lens daarom ook voor vakantie en familiefoto's, en een klein beetje USM achteraf maakt inderdaad veel goed.

Voor foto's waar scherpte van zeer groot belang is en waar ik alle ruimte heb om alles in beeld te krijgen, gebruik ik de 50mm f/1.8.

Groeten,

Frank

Comment

ik gebruik ze de laatste tijd wat minder, maar ik heb er goede resultaten mee gehaald...
              als je boven de F8 blijft is ze scherp genoeg...
              prima allrounder...snelle AF en zeer goed werkende VR...
              juist omwille van de VR zou ik ze nooit weg doen...je mag echt 3 stop's tellen...

BV: voor dit effect heb je 'n trage sluitertijd nodig en dat kun je dan rustig uit de hand op 1/6 sec nemen...

Comment

Hou er wel rekening mee dat je al vanaf 70 mm aan f5.3 zit. Je zou toch wel verwachten dat die lichtsterkte geleidelijker omlaag gaat.

Comment

Omdat gisteren bij mij image shack niet werkte hier een voorbeeld van het zoombereik.
                  24mm

120mm

Keep the spirit high
                  Last edited by paepke; 12 januari 2005, 15:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paepke
                    Omdat gisteren bij mij image shack niet werkte hier een voorbeeld van het zoombereik.
                    24mm

120mm

Keep the spirit high
                    Kan het zijn dat hier nogal wat verscherping is toegepast ?

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                      ... heeft iemand ervaring met deze lens? Vooral de scherpte interessert mij.
                      Thanks
                      Patrick
                      Patrick,
                      Omdat ik ook aan het uitkijken was voor een allround lens heb ik vele reviews afgelopen om deze lens te evalueren. Als je prioriteit scherpte is voldoet deze lens niet. Ze scoort vrij laag. Enkel de VR functie maakt de ballans iets beter maar voor mij zou dit onvoldoende zijn. Deze lens blijft een zwaar compromies.
                      Ik ga ze in ieder geval niet kopen. Mijn motivatie is beeldkwaliteit en niet enkel op het ideaal diafragma van F8! Voor mij maak die VR functie te weinig goed.

Frans

Comment

heb deze ooit ook overwogen maar heb tamron 24-135 gekocht,heel tevredeb van mijn keuze,maar is geen I.S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                          Kan het zijn dat hier nogal wat verscherping is toegepast ?

Groetjes,
                          Pol.
                          Neen hier niks nada op toegepast, zo uit de camera juist maar geresized.
                          Groeten.

Keep the spirit high

Comment

Is de enige lens die ik gebruik. ( wel voor modelfotografie )
                            Neem eens een kijkje op mijn website...zie je tal van voorbeelden
                            Groeten, Gino
                            http://www.e-designstudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paepke
                              Neen hier niks nada op toegepast, zo uit de camera juist maar geresized.
                              Groeten.
                              Volgens mij loopt er iets mis bij die resizing want je kunt dit toch niet als goed beschouwen. Ziet er totaal oversharpen uit.

@E-DesignStudio:
                              Je fotografie is heel mooi en als iets minder scherpte goed van pas komt is het zeker bij dit type fotografie. Daarom is het heel belangrijk waarvoor je een lens kiest.
                              Voormij zijn het vakantie kiekjes maar daar moet heel veel detail in en precies in dit domein presteerd die lens minder. Komt daarbij nog de hoge Fwaarde die zoals door anderen ook aangegeven is niet lineair is. Maar een 2.8 lens kost natuurlijk stukken meer en de zoomrange wordt veel kleiner.
                              Maar voor mensen die voorkeur geven aan de brede range, de VR en de relatief lage prijs kan ik best begrijpen dat er heel wat heel tevreden zijn.
                              Frans

Comment

Working...
                              X