Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijsverschil !

Bij het zoeken naar een goede prijs voor een digitala camera valt het me op dat deze enorm uiteen lopen.
    Als ik bijvoorbeeld ce Canon S1 IS bekijk dan zou ik die kunnen kopen in Nederland voor ongeveer €360,- terwijl ik hetzelfde toestel hier voor €500,- of meer in de etalage zie liggen.
    Ik kan me voorstellen dat er een parallelimport circuit bestaat uit de US dat nu voordeel haalt uit de lage dollarkoers, maar dat zou mijn voordeel ook kunnen zijn.
    Er wordt eveneens garantie gegeven en in het allerslechtste geval kan ik me voorstellen dat je evengoed rechtstreeks bij Canon terecht kan hiervoor.

Wie heeft hier goede of slechte ervaring mee?
    Alvast bedankt,
    Karel Claessens

Re: Prijsverschil !

Kopen in Nederland (bij Corné) is even veilig als kopen in de winkel om de hoek (in België), dat is mijn ervaring op zowat elk gebied.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek
      Er wordt eveneens garantie gegeven en in het allerslechtste geval kan ik me voorstellen dat je evengoed rechtstreeks bij Canon terecht kan hiervoor.
      Canon zal het toestel wel repareren, maar garantie

Voor zover mij bekend geen garantie op parallel import. Alleen via de winkel waar je het gekocht hebt. Het is dus aan jou of je het risico wilt nemen.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Top-Foto in Duitsland is ook héél goed.
        Je krijgt er een internationale waarborg, dus je kan evengoed terecht bij Canon Nederland als bij Canon Duitsland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
          Top-Foto in Duitsland is ook héél goed.
          Je krijgt er een internationale waarborg, dus je kan evengoed terecht bij Canon Nederland als bij Canon Duitsland.
          Opgepast met die internationale waarborg... Meestal is het Europese waarborg! Canon geeft enkel internationale waarborg op de professionele toestellen en lenzen...
          Wat niet wegneemt dat Europese voor de meeste mensen meer dan genoeg is...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ja, daar kan je gelijk in hebben.

Comment

Kopen in Duitsland of de rest van Europa is geen probleem. VS en Azië e.d. neem je een zeker risico. Aan een ieder zelf te bepalen of het voordeel opweegt tegenover het risico.

Overigens je kunt hem altijd terugsturen naar de levverancier in b.v. de VS, maar het is wel een heel gedoe.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
              X