Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie werkt er hier met een Canon 1D ? (MKII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie werkt er hier met een Canon 1D ? (MKII)

Daar de 20D nu ook uit de kinderziekten begint te komen, vroeg ik me af wat jullie beweegredenen waren om een 1D MKII te prefereren boven een 20D ( bijvoorbeeld...)

Ik ken wel enkele verschillen:bouw, sensorgrootte, snelheid... maar er zijn er wellicht nog vele andere ?

Re: Wie werkt er hier met een Canon 1D ? (MKII)

De 20D en de 1D Mark II zijn twee totaal verschillende camera's, het is niet omdat ze evenveel pixels hanteren dat ze een vergelijk kunne doorstaan hoor.

Waarom koos ik voor een Mark II.

- Omdat deze camera voor mij het ideale compromis vormde tussen een 1.6 sensor en de full frame, met een snelle 1.3 sensor is in principe veel mogelijk zowel van sport fotografie evenement fotografie en studio fotografie.

De constructie van de camera deed ook wel wat aan mijn beslissing, trouwens de 20 D is pas op de markt gekomen na de Mark II.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dit zijn 2 verschillende camera's die zoals digipics zegt niet met elkaar vergeleken moeten worden.

Het doelpubliek is totaal verschillend. De 1D MarkII is een proffessionele high end camera voor professionele gebruikers of amateurs die de specifieke extra's van de 1D II nodig hebben. De 20D is een mid-low end camera meer voor amateurs. Hij zal ook wel gebruikt worden door professionelen maar dan meer als backup body of voor omstandigheden waar omvang en gewicht tegen de 1D werken.

Gevolg is dat je deze camera's niet mag vergelijken. En eerlijk gezegd als je jezelf afvraagt welke tussen de 2 je moet nemen dan denk ik dat je beter voor de 20D gaat want dan vermoed ik dat de 1D II teveel camera voor je is.

Comment

Ik twijfel niet, Kevlar, ik ben zeker.
        Maar ik zou toch eens de beweegredenen van de MKII-eigenaars willen horen.
        Ik weet dat ze hier niet dik gezaaid zijn, maar 1 reactie is toch wel erg weinig.
        Trouwens, ik vermoed dat hier (niet beledigend bedoeld hoor) weinig echte profs zitten, maar misschien wel een keure aan gepassioneerde liefhebbers.

Comment

Tja, ik had daar wat geld teveel en heb dan maar een kodakske gekocht hé

Comment

ik werk nu met een 20D. De enige reden waarom ik een 1DII wil is de waterbestendigheid van de 1DII. Ik wacht echter nog even, als Canon doorzet wordt de 1DII einde van dit jaar , begin volgend jaar verkocht, en dan doe ik ergens een koopje

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              ik werk nu met een 20D. De enige reden waarom ik een 1DII wil is de waterbestendigheid van de 1DII. Ik wacht echter nog even, als Canon doorzet wordt de 1DII einde van dit jaar , begin volgend jaar verkocht, en dan doe ik ergens een koopje

sugar
              Weet jij meer dan wij
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik kocht de MKII toen er nog geen 20D was. Ik kwam van een een 10D. Ik was tevreden over de 10D, maar sommige zaken konden beter. Van alle foto's vond ik zo'n 10 a 15 % niet in focus, vooral met moeilijker lichtomstandigeheden en bewegende objecten. Ten tweede heb ik tijdens een kanotocht in malleisie de 10D met lens al eens een golf water over zich heen zien komen, waarvan ik dacht dat het einde verhaal zou zijn... ( heeft ie overleeft ). En had ook al eens foto's gemist door de trage opstart tijd. Miste ook de meerpunt AF zoals de MKII die die wel heeft. daarbij maak ik hobbymatig nog wel een race foto's van motorfietsen.

Ik las toen bijna alle testen van de MKII , en daaruit kwam hij vaak als beste digitale camera uit de testen. En de zaken die ik dus minder aan de 10D waren had de MKII dus niet. Daarbij had hij ook nog eens heel weinig ruis bij hoge ISO waardes, dus het verlangen om deze camera te bezitten nam toe...
                Na veel nachtjes slapen, uiteindelijk besloten om de MKII te gaan kopen. En ik moet zegen, het is een geweldig ding, met een nadeel, en dat is het gewicht, maar ik kan daar mee leven. Zou de camera niet meer kwijt willen. Ik zou nog een klein wensje hebben, en dat is dat de op de volgende MKx net zo'n joystickje maken als op de 20D. "lijkt" me makkelijk. De camera is supersnel, focust als een raket, en maakt geweldige foto's. De foto's zo uit de camera zijn aan de softe kant. ( verscherping staat bij mij op 0 ) maar laten zich prachtig verscherpen in photoshop.

Ik vergelijk de camera met de 10D, omdat ik geen vergelijk met de 20D heb. Maar het is een geweldige camera, gebouwd als een tank. en batterijen gaan ook nog eens een eeuwigheid mee.

Gr Peter
                Last edited by steldat; 10 januari 2005, 19:50.
                Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Heb de MK2 aangeschaft, omdat ik veel indoor sportwedstrijden schiet, waar men geen flits mag gebruiken.
                  De mogelijkheid om hoge ISO waarden te gebruiken (snelle sluitertijden) gaf de doorslag.
                  Jos
                  www.picturelifestyle.nl

Comment

Dank jullie voor deze nuttige reply's.

@ Hvr: Dat is natuurlijk ook een reden Maar ik heb je site eens bezocht en jij maakt inho toch wel prachtige foto's.
                    Natuurlijk doet de MKII dat niet alleen: je moet ze er zo nog kunnen uitkrijgen ook.

@ steldat: Supersnelle focus + kunnen fotograferen zonder flits in zwakke lichtomstandigheden zijn ook dingen die ik voorop stel.
                    De "waterdichtheid" ( eerder waterresistentie ) is echter relatief: je moet dan ook net die lenzen hebben die een rubberen afsluitring rond de objectiefvatting hebben.

@ Joska: Indoor wedstrijden zijn inderdaad een probleem. Flitsen werkt storend en als je dan al mag flitsen , is ze meestal niet toereikend.
                    Mag ik vragen met welke combinatie je dan werkt ? Een 70-200 2.8 en ISO 1600 ? Of nog hoger ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
                      Dank jullie voor deze nuttige reply's.

@ Hvr: Dat is natuurlijk ook een reden Maar ik heb je site eens bezocht en jij maakt inho toch wel prachtige foto's.
                      Natuurlijk doet de MKII dat niet alleen: je moet ze er zo nog kunnen uitkrijgen ook.

@ steldat: Supersnelle focus + kunnen fotograferen zonder flits in zwakke lichtomstandigheden zijn ook dingen die ik voorop stel.
                      De "waterdichtheid" ( eerder waterresistentie ) is echter relatief: je moet dan ook net die lenzen hebben die een rubberen afsluitring rond de objectiefvatting hebben.

@ Joska: Indoor wedstrijden zijn inderdaad een probleem. Flitsen werkt storend en als je dan al mag flitsen , is ze meestal niet toereikend.
                      Mag ik vragen met welke combinatie je dan werkt ? Een 70-200 2.8 en ISO 1600 ? Of nog hoger ?
                      Canon EF 200mm f1.8.
                      Tot op heden is 1000 Iso mij maximum. De sporthal was bijna een doka .
                      Jos
                      www.picturelifestyle.nl

Comment

Ik had een 10D, maar stoorde mij aan de middelmatige AF, de trage opstart en het trage ontwaken uit de standby, het trage terugkijken. Bij de Mark II kreeg ik het gevoel weer terug dat ik voorheen bij de analoge camera had.

Voordelen Canon Mark II (voor mij):

- zeer robuuste professionele gesealde waterwerende body
                        - grote zeer heldere zoeker
                        - 100% zoekerbeeld
                        - supersnelle AF
                        - altijd werkende AF
                        - zeer grote interne buffer (512 Mb)
                        - supersnelle opslag
                        - zeer snelle directe terugkijk (playback)
                        - zeer korte shutter-lag
                        - zeer korte blackout-time
                        - bijna onuitputtelijke oplaadbare accu  
                        - gegarandeerde 200000 sluiterbewegingen MTBF (Main Time Before Failing)
                        - instelbare jpg compressie van 1 tot 10 zoals in Photoshop
                        - ideale camera voor RAW-opnamen
                        - de grote CMOS met een crop van 1.3 x
                        - vrijwel ruisvrije opnamen tot 800/1250 ISO

De snelheid van 8.5 opnamen per sec. tot 20 RAW of 40 jpg vind ik veel minder van belang.

Het enige nadeel is het gewicht van de camera + accu 1565 gram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joska
                          Canon EF 200mm f1.8.
                          Tot op heden is 1000 Iso mij maximum. De sporthal was bijna een doka .

200 mm en 1.8 bestaat dat ? Bedoel je niet 2.8 ???

Comment

Bedankt, J@n: wat een motivatie !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
                              200 mm en 1.8 bestaat dat ? Bedoel je niet 2.8 ???
                              Nope, de 1.8 bestaat wel degelijk, wordt allen niet meer gemaakt...

Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X