Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie werkt er hier met een Canon 1D ? (MKII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie werkt er hier met een Canon 1D ? (MKII)

Slik, en ze weegt 3 kilogram zie ik.

Onbescheiden vraag: waar heb je die op de kop kunnen tikken, Joska en wat mag dit nu nog kosten ?

Mocht ik te indiscreet zijn, PM je maar hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
      200 mm en 1.8 bestaat dat ? Bedoel je niet 2.8 ???
      Ja, de 1.8 bestaat.
      Wel zwaar gebruik ook een 1-poot.
      Als ik voor sport, buitenopnames maak, dan de EF 70-200 f2.8 IS iets lichter
      Jos
      www.picturelifestyle.nl

Comment

Slik, en ze weegt 3 kilogram zie ik.

Onbescheiden vraag: waar heb je die op de kop kunnen tikken, Joska en wat mag dit nu nog kosten ?

Mocht ik te indiscreet zijn, PM je maar hoor.
        Bij Konijnenberg vorig jaar november, 2e hands €2950.
        Voor die lens achteraf een koopje, heb ze wel eens gezien voor ver boven de 3000 of US5000,-!!!!
        Jos
        www.picturelifestyle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Weet jij meer dan wij
          Wat denk je dan? Dat Canon die camera nooit meer gaat aanpassen en verbeteren? De 1D heeft ook ergens tussen 1,5 en 2 jaar op de markt geweest alvorens vervangen te worden. De 1DII is nu een jaar uit, en binnen dit en een jaar zal er wel ergens een opvolger worden aangekondigd. Op dat ogenblik sla ik mijn slag, maakt mij trouwens niet uit of dat einde dit jaar, midden volgend jaar of desnoods eind volgend jaar is...

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Wat denk je dan? Dat Canon die camera nooit meer gaat aanpassen en verbeteren? De 1D heeft ook ergens tussen 1,5 en 2 jaar op de markt geweest alvorens vervangen te worden. De 1DII is nu een jaar uit, en binnen dit en een jaar zal er wel ergens een opvolger worden aangekondigd. Op dat ogenblik sla ik mijn slag, maakt mij trouwens niet uit of dat einde dit jaar, midden volgend jaar of desnoods eind volgend jaar is...

sugar
            Aha, zo bedoel je. Dat is nou precies mijn gedachte ook.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

sugar
              Als je dan maar niet valt voor de nieuwe snufjes van de nieuwe versie. Je overweegt nu toch ook niet de 1D te kopen?
              Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Dank jullie voor deze nuttige reply's.

@ Hvr: Dat is natuurlijk ook een reden Maar ik heb je site eens bezocht en jij maakt inho toch wel prachtige foto's.
                Natuurlijk doet de MKII dat niet alleen: je moet ze er zo nog kunnen uitkrijgen ook.
                Bedankt voor het compliment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
                  Als je dan maar niet valt voor de nieuwe snufjes van de nieuwe versie. Je overweegt nu toch ook niet de 1D te kopen?
                  Neen, idd niet. Ik heb nu een 20D en daar doe ik nog wel effe mee door. En waarom geen 1D : ik fotografeer vaak bij weinig licht, ik dacht dat de 1D op dat vlak toch een ietsje minder goed scoorde... Ik wou ook wat extra pixels, zodat ik zonder kopzorgen kan croppen...

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
                    De vraag is dan of je ze nodig hebt. Een nieuwe cam betaal je stevig voor.

Als het alléén is omdat het het nieuwste is met de meeste snufjes vind ik dat persoonlijk wat zonde van het geld. Dat de buurman een auto heeft met meer snufjes dan de mijne doet me niets. Als je de snufjes ook daadwerkelijk gebruikt is het wat anders. Dan zijn de snufjes de investering ook waard.

Een wat ouder uitontwikkeld model is trouwens vaak zo gek nog niet. Je ontloopt in ieder geval de kinderziekten en de bonus voor het nieuwste van het nieuwste.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      De vraag is dan of je ze nodig hebt. Een nieuwe cam betaal je stevig voor.

Als het alléén is omdat het het nieuwste is met de meeste snufjes vind ik dat persoonlijk wat zonde van het geld. Dat de buurman een auto heeft met meer snufjes dan de mijne doet me niets. Als je de snufjes ook daadwerkelijk gebruikt is het wat anders. Dan zijn de snufjes de investering ook waard.

Een wat ouder uitontwikkeld model is trouwens vaak zo gek nog niet. Je ontloopt in ieder geval de kinderziekten en de bonus voor het nieuwste van het nieuwste.
                      Daar ben ik nu absoluut mee akkoord. Ik zou er trouwens niet van opkijken mocht de tijd tussen twee modellen langzaam aan een beetje gaan oplopen, alhoewel ook de 1DII ondertussen ook weer verbeterd kan worden (denk maar aan het idee van Nikon met veranderlijke cropfactor, het feit dat de 20D een stuk sneller gegevens wegschrijft naar zijn CF card,...)
                      Het enige probleem van de 1DII is dat die dingen wel echt 'gebruikt' kunnen zijn na twee jaar...

sugar

Comment

Het enige probleem van de 1DII is dat die dingen wel echt 'gebruikt' kunnen zijn na twee jaar...

sugar
                        Dat is ook waar: daarom het belang van wie je koopt.
                        Ik kijk met belangstelling uit naar de prijsevolutie van de MKII.
                        In Duitsland staan ze momenteel iets van een 3960 euro.

Comment

In Duitsland staan ze momenteel iets van een 3960 euro.
                          De goedkoopste in nederland staat op € 3849,- nieuw. Is dus al een flink eind naar beneden gekomen.
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Working...
                          X