Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis met een EOS 20D kitlens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is er mis met een EOS 20D kitlens?

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
    Zo heb ik dat trouwens ook gedaan bij mijne 300D: ik had al een 28-135 IS en een 100-300 en dan heb ik de 300D met kit genomen, omdat een 17-40 L (mijn grote droom - is er nooit van gekomen) niet meer, om het zo te stellen, in het budget paste...
    Enfin, wat daarna gebeurde weet ondertussen iedereen al.
    Jazeker........ en hopelijk ondergaat jou Pentax niet hetzelfde lot en is ie nog weg alvorens de 16-45 zijn snuit heeft gezien
    Maar deze kans zal je wel geen tweede keer aan je neus laten voorbijgaan zeker, al was het maar omdat je al eens "ontrouw" bent geweest, en je nog iets hebt goed te maken
    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

OK dan.......iedereen tot zover bedankt voor het uitvoerige relaas.
      Is er iemand die een testfoto zou kunnen laten zien om eens het verschil tussen een kitlens 18-55 en een goede lens te laten zien?

O ja, een waar kun je bij een willekeurige lens dan aan herkennen of hij "goed" is of niet? Welke getallen/cijfers moeten er dan minstens op de lens staan. ZO heb ik bijvoorbeeld ook een andere lens, waarschijnlijk ook niet zo'n beste.
      Het is een Canon Zoom lens EF 75-300mm 1:4-5.6 III. Wat zou er dan anders op moeten staan om het een goede lens te laten zijn?
      Last edited by emmend; 8 januari 2005, 08:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door emmend
        Is er iemand die een testfoto zou kunnen laten zien om eens het verschil tussen een kitlens 18-55 en een goede lens te laten zien?
        ZO heb ik bijvoorbeeld ook een andere lens, waarschijnlijk ook niet zo'n beste.
        Het is een Canon Zoom lens EF 75-300mm 1:4-5.6 III. Wat zou er dan anders op moeten staan om het een goede lens te laten zijn?
        Ik heb nooit echt testfoto's gemaakt om die kitlens te vergelijken met een andere lens.
        Maar die 75-300, die heb ik wel gehad, en de kitlens is in elk geval veel scherper, en de AF werkt ook veel sneller dan bij die 75-300.
        Dus zo slecht zal de kitlens wel niet zijn .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Hier kun je foto´s zien waarin de kit-lens (18-55 mm) wordt vergeleken met een professionele Canon L lens (24-70 mm).

En hier kun je foto's zien van de kit-lens in vergelijking met een 20 mm prime en met een 28-105 mm en een 50 mm prime.

Vergelijkingsfoto's van de kit-lens met een 50 mm prime en een 28-105 mm zijn ook hier te zien.

Nu kun je het verschil zien en bepalen (gelet op het prijs- en gewichtsverschil) welke lens voor jou het geschiktst is.

En zo zijn er vast nog wel wat vergelijkingsfoto's te vinden op het web.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenHagie1
            Hier kun je foto´s zien waarin de kit-lens (18-55 mm) wordt vergeleken met een professionele Canon L lens (24-70 mm).

En hier kun je foto's zien van de kit-lens in vergelijking met een 20 mm prime en met een 28-105 mm en een 50 mm prime.

Vergelijkingsfoto's van de kit-lens met een 50 mm prime en een 28-105 mm zijn ook hier te zien.

Nu kun je het verschil zien en bepalen (gelet op het prijs- en gewichtsverschil) welke lens voor jou het geschiktst is.

En zo zijn er vast nog wel wat vergelijkingsfoto's te vinden op het web.
            He superrrrr. Dit is wat ik zocht. ZIchtbare verschillen.....Thanks!!!!

Comment

Ter aanvulling: behalve prijs en gewicht is het zoombereik natuurlijk ook een factor die van belang is bij je keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                Jazeker........ en hopelijk ondergaat jou Pentax niet hetzelfde lot en is ie nog weg alvorens de 16-45 zijn snuit heeft gezien
                Maar deze kans zal je wel geen tweede keer aan je neus laten voorbijgaan zeker, al was het maar omdat je al eens "ontrouw" bent geweest, en je nog iets hebt goed te maken

Mijn reputatie haalt mij blijkbaar in.

Geen zorgen hoor:
                ik heb slechts van één ding spijt met de Pentax:
                dat ik het gvd niet eerder gedaan heb!
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door emmend
                  Wat denk je van EF 75-300mm 1:1.4 IS L ? Deze versie weegt wel 5 kilogram.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 8 januari 2005, 22:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                    Wat denk je van EF 75-300mm 1:1.4 IS L ? Deze versie weegt wel 5 kilogram.

Jan.
                    En kost net zo veel als een auto.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Eh jan ik weet een oplossing voor het gewicht zet er nog DO bij en dat gewicht is plotseling maar 3.5 kg meer

Comment

Working...
                      X