Nog maar eens … het afwegen van een lenskeuze.
Gelukkig is er dit forum met een schat aan ervaringen en kennis.
Als standaardlens voor mijn nikon d70 kan ik maar geen keuze maken tussen de nikkor 17-35 f2.8
en de nikkor 17-55 f 2.8.
Uit nogal wat reviews blijken beiden puike lenzen te zijn waarbij de ‘image-quality’ van de 17-35 nog net iets hoger zou scoren dan de 17-55. (klopt dit ?)
Maar uiteraard spreekt het bereik van de 17-55 zoveel meer aan …
Ik verwacht van een standaardlens vooral scherpe foto’s. Alle andere eigenschappen van het objectief zijn uiteraard ook belangrijk maar voor mij van ondergeschikt belang.
Ik zou erg graag de ervaringen horen van collega’s forumleden die :
- een nikkor 17-35 bezigen
- of, een nikkor 17-55 gebruiken
- of, en dat zou helemaal magnifiek zijn, die ervaring hebben met de beide lenzen.
(Mocht het iets terzake doen aan jullie advies, de andere objectieven in mijn tas zijn de nikkor 50 f 1.8 en de 70-200 f 2.8 VR).
Alvast mijn hartelijke dank voor de info van de ‘ervaringsdeskundigen’.
Gelukkig is er dit forum met een schat aan ervaringen en kennis.
Als standaardlens voor mijn nikon d70 kan ik maar geen keuze maken tussen de nikkor 17-35 f2.8
en de nikkor 17-55 f 2.8.
Uit nogal wat reviews blijken beiden puike lenzen te zijn waarbij de ‘image-quality’ van de 17-35 nog net iets hoger zou scoren dan de 17-55. (klopt dit ?)
Maar uiteraard spreekt het bereik van de 17-55 zoveel meer aan …
Ik verwacht van een standaardlens vooral scherpe foto’s. Alle andere eigenschappen van het objectief zijn uiteraard ook belangrijk maar voor mij van ondergeschikt belang.
Ik zou erg graag de ervaringen horen van collega’s forumleden die :
- een nikkor 17-35 bezigen
- of, een nikkor 17-55 gebruiken
- of, en dat zou helemaal magnifiek zijn, die ervaring hebben met de beide lenzen.
(Mocht het iets terzake doen aan jullie advies, de andere objectieven in mijn tas zijn de nikkor 50 f 1.8 en de 70-200 f 2.8 VR).
Alvast mijn hartelijke dank voor de info van de ‘ervaringsdeskundigen’.
Comment