Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens .... (17-35 vs. 17-55)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog maar eens .... (17-35 vs. 17-55)

Nog maar eens … het afwegen van een lenskeuze.
    Gelukkig is er dit forum met een schat aan ervaringen en kennis.

Als standaardlens voor mijn nikon d70 kan ik maar geen keuze maken tussen de nikkor 17-35 f2.8
    en de nikkor 17-55 f 2.8.
    Uit nogal wat reviews blijken beiden puike lenzen te zijn waarbij de ‘image-quality’ van de 17-35 nog net iets hoger zou scoren dan de 17-55. (klopt dit ?)
    Maar uiteraard spreekt het bereik van de 17-55 zoveel meer aan …
    Ik verwacht van een standaardlens vooral scherpe foto’s. Alle andere eigenschappen van het objectief zijn uiteraard ook belangrijk maar voor mij van ondergeschikt belang.
    Ik zou erg graag de ervaringen horen van collega’s forumleden die :
    - een nikkor 17-35 bezigen
    - of, een nikkor 17-55 gebruiken
    - of, en dat zou helemaal magnifiek zijn, die ervaring hebben met de beide lenzen.

(Mocht het iets terzake doen aan jullie advies, de andere objectieven in mijn tas zijn de nikkor 50 f 1.8 en de 70-200 f 2.8 VR).

Alvast mijn hartelijke dank voor de info van de ‘ervaringsdeskundigen’.
    zwart & wit & kleur

flickr

Re: Nog maar eens .... (17-35 vs. 17-55)

Hallo,
    Zelf heb ik de lenzen niet gebruikt, maar hier is een link van een hele ervaren fotograaf die reviews heeft van beide lenzen...
    lensreviews van 17-35 en 17-55

groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

http://www.naturfotograf.com/lens_zoom.html

Hier vind je nogal interessante commentaar op deze lenzen.
      De 17-35 zou beter zijn volgens deze mijnheer.
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Hallo marcus,

Heb dus zelf de 17-55 en ben er zeer tevreden over. Zeer snel, scherp en contrastrijk. Een pak zwaarder dan de 18-70 maar goed in balans met de D70.
        De 17-35 mist volgens mij 20 belangrijke mm.
        Moet je nog even deze comentaren doornemen : http://www.nikonlinks.com/equipment_...oom-normal.htm
        Er zijn inderdaad enkel discussies. Vooral deze http://www.photo.net/bboard/q-and-a-...?msg_id=009pz3 heeft mij ertoe aangezet de test te doen in de stand Continuous Autofocus. Ik heb dus met een aantal voorwerpen dicht bij de lens voordurend van het ene naar het andere gefocust. En inderdaad als je hier een tijdje mee bezig bent, begint de AF te ratelen. Ik kon ook een tijdje niet meer focussen en heb het toestel laten rusten. Toen ik het een tweede keer probeerde gebeurde dit niet. Heb de indruk dat de focus zo acuraat is dat bij de minste beweging het focusmechanisme in werking treedt om in een fractie weer scherp te stellen. Volgens mij heeft dit dus te maken met de zeer grote snelheid van de AF en dus geen gebrek aan de lens.
        Hopelijk ben je hier een beetje verder mee.

Groetjes,
        Pol.
        Last edited by enero; 7 januari 2005, 14:01.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

marcus,

Ik heb de 17-35 al een paar maal gebruikt.
          De lens is van een goede vriend.
          Deze 17-35 is een zeer goede lens....een van de betere van Nikon.
          Geen problemen ondervonden bij gebruik met de S2 Pro en de D70.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
            marcus,

Ik heb de 17-35 al een paar maal gebruikt.
            De lens is van een goede vriend.
            Deze 17-35 is een zeer goede lens....een van de betere van Nikon.
            Geen problemen ondervonden bij gebruik met de S2 Pro en de D70.
            Kan ik op je website foto's vinden die met deze lens zijn gemaakt ?
            Bedankt.
            zwart & wit & kleur

flickr

Comment

Ik denk dat je een hele goede fotograaf moet zijn , om het verschil te zien tussen de kwaliteit van een 17-55 en een 17-35. Aangezien de 20mm heel erg belangrijk zijn als standaard lens lijkt me de keuze niet zo moeilijk. Enige is dat de 17-55 niet normaal op een analoge cam te gebruiken is (of toekomstig ff).

Maar aangezien Nikons nieuwste vlaggeschip ook de zelfde sensormaat heeft als de d70, lijkt me dat je nog wel even doorkunt met de 17-55.

Heb zelf die 17-55, en heb er nog geen minuut spijt van gehad ! Weet je trouwens dat de 17-35 nog groter is dan de 17-55 !
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

ik was de laatste dagen ook wat reviews aan het lezen over groothoek-zooms, maar ik was aan het twijfelen tussen een Nikon prime 20mm en een Tamron 17-35mm. Ik weet niet goed hoe ik dat bedrag voor een Nikon 17-35mm moet rechtvaardigen tov de eerder genoemde lenzen. Da's zomaar eventjes 3x zoveel...
                Zou die Tamron ook niet goed zijn?

Comment

ik blijf erbij ik heb ze beide gehad en nog steeds blijft de 17-35 voor mij de beste

Comment

fijn lenske dienen 17-35

enkele fotookes:

Last edited by Dirtyharry71; 7 januari 2005, 19:14.
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X