Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter

Ik zou graag een teleconvertor kopen die de brandpuntsafstand ongeveer twee maal verlengd.

Is het mogelijk dat de prijs van Tamron en van Nikon sterk verschild?

En wat is het verschil tussen een teleconverter met 4 en één met 7 elementen. Welke is de beste?
    Last edited by mediafotograaf; 6 januari 2005, 16:07.

Re: Teleconverter

Als je voor de tamron gaat heb je drie versies , de MC4 , de MC7 en de MC7 Pro , deze laatste moet niet echt veel onderdoen voor de Nikon versie , ga je voor de gewone MC7 versie moet je wel maken dat je een goeie scherpe basislens hebt . Omdat deze toch wel wat aan scherpte verliest , de MC4 versie zou ik niet kopen , de kwaliteit daarvan laat te wensen over .
    http://www.dullaert.net

Comment

Hi Wouter,
      Allereerst vind ik alle 2x converters teveel van het goede. Ik zou aanraden om een 1.4x converter te kopen. Met een 1,4x heb je bijn geen kwaliteitsverlies en maar 1 stop lichtverlies.
      De tamron met 7 delen is waarschijnlijk beter maar nog beter is de pro lijn van Tamron. Het voordeel is dat hij ook op AFS lenzen werkt.
      Nikon heeft converters Voor MF en voor AFS. Deze laatste zijn zeer duur.(350Eu.)

Op wat voor lens wil je een converter gebruiken? (hoogstwaarschijnlijk verlies je de AF)
      groetjes Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Ik heb de telezoomlens AF 70-300mm van Nikon

Comment

Met 2x verlies je 2 stops. Dus je lens gaat naar f8/f11. Houdt er dan wel rekening dat je erg veel licht nodig hebt om een foto te kunnen maken

M.a.w. met zonnig weer lukt het wel, maar bewolkt wordt al een probleem. Check wel vooraf of de autofocus nog werkt met f8/f11, anders moet je ook nog handmatig focussen.

Mijn advies is om voor een 1.4 te gaan. De 2x is gewoon net even te veel. Ik heb er zelf een en ik gebruik hem om deze reden eigenlijk nooit.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Effen tussendoor. Hou er rekening mee dat de Tamron MC7 Pro NIET compatibel is met Sigma HSM lenzen. Ze stellen niet meer scherp.
            Ik weet niet voor andere combinaties.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
            X