Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6-3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron AF 28-300mm F/3.5-6-3

hallo iedereen

ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met volgende lens:

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6-3

Ik heb deze momenteel op mijn Canon 300d staan. Aan diegenen die hem al gebruikt hebben of die de lens kennen zou ik willen vragen voor welk type van foto's ze deze lens het meest gebruiken.

Groetjes
    fcr-boy
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Re: Tamron AF 28-300mm F/3.5-6-3

Hallo,

Een maand geleden ging ik naar de winkel met de bedoeling om voor mijn D 70 een andere lens aan te schaffen die ik meer als all round lens kon gebruiken dan de gebruikelijke kit-lens 18 - 70. (Ik vond immers dat ik een beetje te weinig Tele had) Mijn bedoeling was echter om iets a la 28 - 140 te kopen, tot de verkoper mij deze lens aanprees. Tot mijn groot genoegen moet ik vandaag zeggen dat ik mijn vorige lens nog niet gebruikte en altijd deze Tamron gebruikte. Ik vind ze zeer goed voor deze prijs. En als amateur ben ik hierover zeer tevreden.
    ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat er geen betere lenzen zijn, maar het prijsverschil is er dan ook naar.

mvg,
    Geert

Comment

Waarom wordt er bij de Tamron 28-300 melding gemaakt van Macro-lens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mbman
        Waarom wordt er bij de Tamron 28-300 melding gemaakt van Macro-lens ?
        Geen idee waar je dat gezien hebt. Op de site van Tamron staat er bij macro magnification rate: 1:2.9 en dat is ver van de 1:1 die normaal genomen wordt voor macro...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Geen idee waar je dat gezien hebt. Op de site van Tamron staat er bij macro magnification rate: 1:2.9 en dat is ver van de 1:1 die normaal genomen wordt voor macro...
          Zo staat hij in de prijslijst:

TAF28-300NXRDI 28-300MM F3.5-6.3AF XR DI LD MACRO NIKON

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvde
            Hallo,

Een maand geleden ging ik naar de winkel met de bedoeling om voor mijn D 70 een andere lens aan te schaffen die ik meer als all round lens kon gebruiken dan de gebruikelijke kit-lens 18 - 70. (Ik vond immers dat ik een beetje te weinig Tele had) Mijn bedoeling was echter om iets a la 28 - 140 te kopen, tot de verkoper mij deze lens aanprees. Tot mijn groot genoegen moet ik vandaag zeggen dat ik mijn vorige lens nog niet gebruikte en altijd deze Tamron gebruikte. Ik vind ze zeer goed voor deze prijs. En als amateur ben ik hierover zeer tevreden.
            ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat er geen betere lenzen zijn, maar het prijsverschil is er dan ook naar.

mvg,
            Geert
            wat voor soort foto's neem je meestal met deze lens?
            GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Meestal gebruik ik deze lens voor te gaan spotten.
              Maar omdat het mijn enigste lens is, gebruik ik ze voor alles,
              dus zowel voor huis, tuin en keuken, als vliegtuigen, concerten (in de mate van het mogelijke), landschappen etc...

Voor mij was de tamron de ideale lens, een goede allrounder met misschien niet te beste wideangle maar kom, en een degelijke telezoom, zodat ik voorlopig mijn plan kan trekken door 1 aankoop ipv 2, 3 verschillende lenzen.
              'k moet er dan ook maar 1 vervoeren.

De lens wordt dus in alle omstandigheden gebruikt, voor alle soorten fotos.
              Niets zegt dat dit in de (verre) toekomst niet kan veranderen natuurlijk.

mvg,
              Johan

Comment

kan iemand mij vertellen hoe het met de lichtsterkheid van deze lens is gesteld? kan ik deze lens gebruiken als ik bijvoorbeeld actiefoto's wil maken bij avondwedstrijden die bij kunstlicht worden gespeeld?
                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy
                  kan iemand mij vertellen hoe het met de lichtsterkheid van deze lens is gesteld? kan ik deze lens gebruiken als ik bijvoorbeeld actiefoto's wil maken bij avondwedstrijden die bij kunstlicht worden gespeeld?

Ik denk het niet, ik heb zelf de lens en ze is niet erg lichtsterk

Comment

in de nationale reeksen (bijvoorbeeld 4de nationale) is de verlichting normaal wel heel goed. dit zal toch ook wel van belang zijn?
                    GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy
                      in de nationale reeksen (bijvoorbeeld 4de nationale) is de verlichting normaal wel heel goed. dit zal toch ook wel van belang zijn?
                      Bedoel je, avondverlichting ? Hier heb ik geen ervaring mee... Maar ik betwijfel toch de doeltreffendheid van deze lens bij sportmanifestaties met kunstlicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        Meestal gebruik ik deze lens voor te gaan spotten.
                        Hoe is de autofocus bij het spotten? Is deze nog een beetje snel of loopt ie constand te zoeken op 300mm? Ik lees tegenstrijdige berichten over deze lens.

Comment

Ik heb hem ook.

Tijdens onze zomervakantie is hij niet van het toestel geweest. Geen gesukkel en gesleur: de 300D met de lens gewoon in een neustasje en wegwezen En terug thuis met meer dan aardige foto's.

Maar zoals bijv. gisteren bij de avondshooting in Hasselt heb ik hem eigenlijk niet gebruikt. Op zo'n momenten grijp ik toch liever terug naar mijn canon-lenzen, alhoewel die twee nu ook absoluut geen toppers zijn in het canon-gamma.
                          Is this the real life? Is this just fantasy?
                          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Ik heb er ook eentje.

Hoewel ik er altijd content van ben geweest denk ik er toch aan om ze te vervangen door een Canon 28-135 IS die ik kortelings krijg toegestuurd.
                            De 28-300 is altijd mijn vakantie lens geweest, maar ik denk dat de 28-135 IS beter is bij mindere lichtomstandigheden en bijgevolg gaat de Tamron niet meer zo veel op mijn camera staan. Ik denk de 300mm niet te gaan missen en bijgevolg gaat ze dan ook in de koopjeshoek belanden denk ik.

Groeten Geert
                            BD0316BE
                            Canon

Comment

foto's zien van die lens op m'n D70 ?

www.zetty.be/ecuador <<== 2 weken ecuador ... tot 4800meter hoog ... tot diep in Jungle ...
                              www.rclens.be <<== (laatste voetbalseizoen) ... naar mijn normen nog skone actiefoto's. dus het kan
                              www.loft6.be

Comment

Working...
                              X