Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met of zonder Image Stabilizator

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met of zonder Image Stabilizator

Zoek anders eerst een tweedehands Sigma 70-300 of een Canon 75-300, dan kan je verder sparen, en later verkoop je die lens terug voor bijna dezelfde prijs (als je niet teveel betaald hebt natuurlijk).

Die lenzen staan hier geregeld te koop.

Ik had die Canon 75-300 III USM nieuw gekocht in de winkel, en daardoor heb ik ze voor minder dan de helft moeten verkopen . Maar op een tweedehandse verlies je niet veel achteraf. Als die in goede staat is, blijft die altijd nog wel een redelijke waarde behouden.

Een 100-400L IS kost rond de 1500 euro (in de winkel 2200 euro ), en als je die niet echt veel nodig hebt, dan worden het erg dure foto's.
    Aan de andere kant is die 100-400 ook heel goed geschikt om foto's van vogels te maken (als je dicht genoeg bij kan geraken).

Een Sigma 80-400 met beeldstabilisatie is veel goedkoper dan een Canon 100-400, en daarover heb ik ook al veel goeds gelezen .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

de 300 mm prime is ook een hele mooie lens! Misschien iets minder allround dan de 100-400, maar absoluut superscherp. Maargoed, het blijft altijd de vraag.. wat zijn je eisen en wat heb je ervoor over. De sigma ken ik niet, maar de 75-300 IS heb ik wel gehad. Zelf was ik niet tevreden met deze lens, soft wijd open, trage AF, en bij vlagen zeer veel last van chromatische abberatie. Toch denk ik dat je om te beginnen veel plezier aan kan beleven(todat je echt tegen de beperkingen ervan aanloopt). Op mn site zijn een hoop foto's met die lens gemaakt .

@Black B@ndit, de lens is bij Konijnenberg 1399 euro, dus 2de hands moet hij voor minder te krijgen zijn.
      Last edited by kreefie; 3 januari 2005, 20:57.

Comment

Heb het hier nog eens gepost, koop je in plaats van die 75-300 of 75-300 IS een occasie 100-300 L f5.6. Deze lens kost je ongeveer evenveel en is qua optische kwaliteit een echte L, kwaliteit van de bovenste beste plank dus...

Op www.fotoapparatuur.nl staat er op dit ogenblik ééntje te koop voor 400 EUR dacht ik...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Heb het hier nog eens gepost, koop je in plaats van die 75-300 of 75-300 IS een occasie 100-300 L f5.6. Deze lens kost je ongeveer evenveel en is qua optische kwaliteit een echte L, kwaliteit van de bovenste beste plank dus...

Op www.fotoapparatuur.nl staat er op dit ogenblik ééntje te koop voor 400 EUR dacht ik...

sugar
          400 euro is inderdaad al wat meer mijn budget
          Ik wil nog eens iedereen bedanken voor de commentaren, jullie hebben mij waarschijnlijk gered van een miskoop.

Ik heb nog nooit andere lenzen durven kopen dan Canon, omdat ik dacht dat de originele altijd beter waren dan die andere merken, een duidelijke misvatting dus...
          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Aangezien blijkbaar niemand hoog oploopt met die canon lenzen van 300mm, wat zouden jullie dan denken van :
            Sigma Zoom Telephoto 100-300mm f/4.5-6.7 DL Autofocus Lens for Canon EOS

zou dat dan een degelijk alternatief zijn voor een budget traveler

Na overleg is gebleken dat die 100-400 er echt niet vanaf kan
            En op reis bleek mijn 55-200mm de diertjes net niet dicht genoeg te brengen om een echt leuke foto mee te schieten... Zou deze lens soelaas brengen?
            Deze lens kost in de states rond de 200$ (tegenwoordig kleine 150€) !!!
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kreefie
              de 300 mm prime is ook een hele mooie lens! Misschien iets minder allround dan de 100-400, maar absoluut superscherp. Maargoed, het blijft altijd de vraag.. wat zijn je eisen en wat heb je ervoor over. De sigma ken ik niet, maar de 75-300 IS heb ik wel gehad. Zelf was ik niet tevreden met deze lens, soft wijd open, trage AF, en bij vlagen zeer veel last van chromatische abberatie. Toch denk ik dat je om te beginnen veel plezier aan kan beleven(todat je echt tegen de beperkingen ervan aanloopt). Op mn site zijn een hoop foto's met die lens gemaakt .

@Black B@ndit, de lens is bij Konijnenberg 1399 euro, dus 2de hands moet hij voor minder te krijgen zijn.
              Potverdorie Wendy, ik ben daarnet eens op uw site gaan kijken.....dat zijn wel heel mooie foto's hoor !!!! Daar ben ik tot mijn grote spijt nog niet toe in staat!! (zijn mijn eigen website)
              Als die foto's gemaakt zijn met die 75-300....dan vind ik dat toch al verduiveld goed!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                En dat heb ik gedaan, heb eerst ook de Canon 75-300 gehad en verkocht vanwege optisch ver ondermaats, zelfs met het diafragma goed dichtgeknepen
                Aangezien ik grote tele niet zo gek veel nodig heb vond ik de 100-400L te duur maar wou anderzijds toch wel beter dan de 75-300, en de oude Canon 100-300L van '88 leek mij het ideale compromis.
                Mechanisch serieus gedateerd maar optisch een juweeltje, bijna evenwaardig als de 100-400L.
                Dus op zoek gegaan en gevonden voor een prikje hier in de koopjeshoek
                En ondanks het ontbreken van USM, toch nog veel sneller (zei het geluidruchtiger) dan de 75-300, want buiten optische slechte prestaties is ze nog zeer traag ook.
                Je zal misschien wel effe moeten zoeken naar zo'n 100-300L maar ik kan de raad van Sugar alleen maar bijtreden als het budget belangrijk is.
                Een beter alternatief zal je in dat geval niet vinden
                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Als het over IS gaat heb ik nog een mooi voorbeeldje,deze foto heb ik al meermaals laten zien als het over IS gaat. ( Leguaan van de Olmensezoo )
                  Ik beloof dat dit de laatste maal is.
                  Hij is genomen met de EF 28-135 IS lens en zelfs geen L lens.( zonder statief !!!)

AV F/5,6 135mm 1/10 sec ISO 400

De EF 100-400mm L IS heb ik ook en is van het zelfde laken een broek,ook heel tevreden over.
                  Vroeger had ik een vastere hand dan nu,dus die IS is voor mij geen overbodige lux als ik zonder statief werk.
                  Last edited by Cois; 4 januari 2005, 06:38.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium
                    Potverdorie Wendy, ik ben daarnet eens op uw site gaan kijken.....dat zijn wel heel mooie foto's hoor !!!! Daar ben ik tot mijn grote spijt nog niet toe in staat!! (zijn mijn eigen website)
                    Als die foto's gemaakt zijn met die 75-300....dan vind ik dat toch al verduiveld goed!!
                    Dank je wel, in de birdgallery zijn de laatste 7 foto's met de prime gemaakt. Kijk en vergelijk

Zou als ik jou was raad opvolgen en voor de 100-300 mm L gaan.

suc6
                    Last edited by kreefie; 4 januari 2005, 16:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kreefie
                      Dank je wel, in de birdgallery zijn de laatste 7 foto's met de prime gemaakt. Kijk en vergelijk

Zou als ik jou was raad opvolgen en voor de 100-300 mm L gaan.

suc6
                      Bedankt, ben zelfs al sterk aan het denken aan de 100-400mm ..... misschien in de states? Daar is het toch een pak goedkoper... Nog steeds duur, maar welke schitterende fotos kun je met die lens nemen zeg !!

Comment

Bedankt, ben zelfs al sterk aan het denken aan de 100-400mm ..... misschien in de states? Daar is het toch een pak goedkoper... Nog steeds duur, maar welke schitterende fotos kun je met die lens nemen zeg !!
                        Heb je die topic al gelezen over de EF 100-400mm L IS USM
                        Duur is ze wel,maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
                        Of tweedehands misschien,koopjeshoek in het oog houden.
                        Maar ik doe de mijn niet weg hoor.

Dan maar opnieuw ! Iemand ervaring met dit objectief en wat zijn je bevindingen ?
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          Heb je die topic al gelezen over de EF 100-400mm L IS USM
                          Duur is ze wel,maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
                          Of tweedehands misschien,koopjeshoek in het oog houden.
                          Maar ik doe de mijn niet weg hoor.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=61761
                          Ik ging net vragen.....ben je nog niet toe aan een nieuwe

Comment

Hou aub rekening met de bijkomende kosten (invoerrechten, BTW, etc.)... Dan is het verschil zo ongeveer nihil, en dat bespaart je een desillusie...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                            X