Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama BP-511 laadt niet op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama BP-511 laadt niet op

Vandaag een HAMA batterij (replica van Canon BP-511) gekocht.
    Hij laadt echter niet op in de lader van mijn EOS 300D. Tenminste, het rode indicatielampje op de lader brandt niet.

Bij de originele batterij is dit wel het geval.

Heb even de zoekfunctionaliteit op dit forum gebruikt maar vind voornamelijk positieve ervaringen met imitatiebatterijen. Is dit een bekend probleem?
    Vernam van een andere BD gebruiker dat Canon zijn laders met een chip uitvoert om gebruik van imitatiebatterijen tegen te gaan.

Tips?

Thanks,
    Haico
    Canon EOS 300D zwart | Grip BG-E1 | Canon 18-55mm USM

Re: Hama BP-511 laadt niet op

Net toch een post gevonden met dit probleem. Ik begrijp alleen niet waarom andere gebruikers met dezelfde lader en Hama batterij geen probleem ondervinden

Comment

ik heb twee van die "fake" batterijen bij mijn grip gekregen en laden toch perfect op in de lader van mijn 300D. Ook het rode lichtje knippert naar behoren. Ik weet wel niet van welk merk ze zijn (hama,...)
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
        ik heb twee van die "fake" batterijen bij mijn grip gekregen en laden toch perfect op in de lader van mijn 300D. Ook het rode lichtje knippert naar behoren. Ik weet wel niet van welk merk ze zijn (hama,...)
        Heb ook een Hama , en ook geen problemen ..........
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Ik heb ook al gelezen dat sommige namaak-BP511 akku's niet geladen worden in de originele laders, maar zelf heb ik daarmee nog geen problemen gehad. Canon heeft blijkbaar de akku's aangepast toen de 300D uitkwam, en dan zullen de fabrikanten van de namaak-akku's ook wel de nodige aanpassingen gedaan hebben. Misschien is het een oude akku, die al lang in de winkel ligt.
          Ik heb 4 akku's en er zit maar 1 originele Canon BP511 bij.
          Op de andere staat geen merk.

Als die akku in een winkel gekocht is, dan zou ik daarmee zo snel mogelijk terug gaan. Neem dan ook je lader mee, zodat je, als je een andere meekrijgt eerst kan testen of ze geladen kan worden. Het is altijd mogelijk dat die akku gewoon defekt is (dat kan zelfs gebeuren als die valt).

Ik heb mijn akku's besteld bij www.akkuinternational.de , en die werken prima (ze hebben zelfs een grotere capaciteit dan wat ze op hun website zelf opgeven 1500mAh)).

De lader die bij mijn 300D geleverd is, dat is een CB-5L.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik heb ééntje van GP , werkt perfect in canon oplader , lampje knipperd
            http://www.dullaert.net

Comment

Ik heb er ook 2 besteld bij accu int. voor mijn olympus digitale camera.Bij het laden de eerste keer hebben ze meer dan 4 uur in de lader gezeten en nog altijd niks.Het lampje bleef rood branden terwijl het met de originele batterij rood knippert.
              Later ladde ik de originele batterij weer op en wat bleek,het lampje bleef ook branden ipv knipperen !Maar ze laadde wel op.Opnieuw de fake batterij erin en ook deze laadde toen op.Al bij al alles in orde en dat voor nog geen 6 euro per batterij

Comment

Hoi,

Ik heb ook merkloze batterijen van Canon. Het gekke is dat sommige van die batterijen probleemloos laden op de lader van een 10D en dat diezelfde batterijen niet willen laden op de lader van een 300D. Truuc van Canon?
                Ooit heb ik een batterijtje gekocht hier in de Koopjeshoek en dat wilde op geen enkele lader laden, het kon mss stuk geweest zijn? Die centen was ik dus kwijt, maar waar het om gaat is dat het ook een nieuw (merkloos) batterijtje was en totaal niet werkte. Dat komt dus blijkbaar af en toe voor.

Groetjes,

Loes

Comment

Bedankt voor alle reacties - ik zal eerst eens proberen om de accu te ruilen voor een exemplaar dat het wel doet op mijn lader en anders mijn geld terug proberen te vragen.

groetjes,
                  haico
                  Last edited by haico; 31 december 2004, 11:01.

Comment

Working...
                  X