Welke filter raden jullie aan om op mijn nieuwe Canon 70-200 f4 te draaien, deze moet enkel dienen om mijn lens te beschermen ???
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke filter ???
Collapse
X
-
-
-
Re: Welke filter ???
Als bescherming raadt men een UV-filter aan. Voor zo'n lens zou ik niet de goedkoopste nemen. B+W heb ik altijd al genomen en zeer tevreden over. Er is de MRC die volgens mij de betere is en weinig kans geeft op vignetering. Er zijn uiteraard tal van andere merken maar die ken ik persoonlijk niet.
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Ik heb mij gisteren een cokin UV filter gekocht voor mijn tamron lens.
Kan ik hier dan eigenlijk afleiden dat het merk van filter bij de ene lens beter past dan bij de andere of gaan jullie gewoon af op mogelijk
kwaliteitsverlies met filters van bepaalde merken (scherpte, kleuren etc...)?
Thx!
Comment
-
In de meeste gevallen is het zo dan een filter van een iets minder merk toch wel een iets minder foto opleverd dan met een filter van een topmerk . Maar of het nu echt zó heel veel scheelt weet ik niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol CallensAls bescherming raadt men een UV-filter aan. Voor zo'n lens zou ik niet de goedkoopste nemen. B+W heb ik altijd al genomen en zeer tevreden over. Er is de MRC die volgens mij de betere is en weinig kans geeft op vignetering. Er zijn uiteraard tal van andere merken maar die ken ik persoonlijk niet.
Groetjes,
Pol.
Hebt u al last gehad van Flare en hoe kan men dit best vermijden ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertisknapEn welke filter gebruikt u voor de 70-200 VR ?
Hebt u al last gehad van Flare en hoe kan men dit best vermijden ?
Hallo bertisknap,
De filter op mijn 70-200 VR is de B+W 77 010 UV-Haze 1X MRC.
Geen enkele last van flare dat volgens mij eigen is aan bepaalde minderwaardige lenzen. Mag dus niet als je goed glas koopt.
Zie even dit : http://jonathanclark.com/diary/flare/
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment