Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D vs Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 300D vs Nikon D70

Er zijn nu rond de feestdagen enorm leuke kits te koop. Om daar nog gebruik van te maken heb ik een keuze tussen bovengenoemde (zie titel)

Natuurlijk, welke moet ik kopen?

Re: Canon EOS 300D vs Nikon D70

gebruik de search functie en je zal al ettelijke dagen leesplezier hebben
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Dat is een veel te algemene vraag om te beantwoorden he.

Zeg ons een wat je wil kunnen en wat je ervan verwacht en hoe je denkt naar de toekomst toe. En natuurlijk is prijs belangrijk en hoe belangrijk.

In elk geval een miskoop doe je met geen van beide dus dat is misschien al een geruststelling.

Comment

Hoi,

Ik zat begin december voor dezelfde moeilijke keuze.
        Had nog een oude analoge Nikon F601 met 2 lenzen en een Canon Eos 600 met 2 lenzen liggen dus de keuze stond nog niet vast.
        Heb zelf op internet bij veel forums gekeken naar reakties en bij sites naar reviews van beide.
        De doorslag bij mij om te kiezen voor de D70 was gewoon naar een winkel gaan met enkele lenzen en beide DSLRs vastgehouden en uitgeprobeerd.
        Vond de D70 net wat steviger aanvoelen, makkelijker instellingen te wijzigen dan de 300D. Kitlens 18-70 vd Nikon vond ik zelf beter qua bouw en bereik dan de Canon 18-55 kitlens. Qua foto's kon ik thuis geen echt verschil opmerken, alleen dat de foto's met de D70 een pietsie donkerder uitzagen.

Heb de D70 nu een maand en ben uitermate tevreden

Greetz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Via een PM post van Joost heb ik inmiddels ondervonden dat als ik meer naar toekomst ga kijken ik liever richting een Eos20D moet gaan. ( ik heb zelf namelijk objectieven van Eos nu)

Prijs is natuurlijk mijn drempel. Sparen.....dus

Comment

Als je al lenzen hebt, die op een Canon (EF) passen, dan is het natuurlijk goedkoper om bij Canon te blijven. Het is wel zo dat bepaalde lenzen op een digitale SLR niet echt goed presteren.

Als de prijs echt een probleem is, hou dan de koopjes in het oog, want er staat ook geregeld een 300D te koop.En als je die tweedehands koopt, dan kan je achteraf ook nooit veel verliezen als je die terug voortverkoopt.

Een 20D is natuurlijk wel beter, maar ook veel duurder dan een tweedehands 300D.

Ik heb zelf wel een 20D besteld, en mijn 300D is te koop zodra die 20D geleverd is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Wat is eigenlijk de concurrentie van de Eos20D op Nikon basis niveau?

Comment

Ik zou potten, heb ik ook gedaan! Ge weet wel, "iene miene mutte..." En ik ben bij de 300D uitgekomen. (Misschien heb ik mij ook laten beïnvloeden door het grote lenzen-arsenaal bij Canon? )
                [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
                  Nikon heeft geen concurrent voor de 20D of je zou een D100 moeten nemen maar die is ondertussen al zo oud dat je nog moeilijk van een concurrent kan spreken. Alhoewel deze laatste ook mooi foto's maakt hoor.

Comment

Hallo,

Ik heb gisteravond ook gezocht naar een vergelijking tussen Canon en Nikon camera's en kwam uit bij volgende site: http://www.kenrockwell.com/tech/20dd70.htm Misschien geeft dit wat extra antwoorden op je vragen.
                    Succes met de beslissing.
                    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Als je ziet hoe de 300d de laaste tijd in prijs aan het zakken is en de Nikon gewoon even duur blijft... ik zou voor de 300 gaan. heb overlaatst een review gelezen waar de twe emet elkaar vergeleken werden en het verschil was topch wel miniem. De Autofocus van de 300D zou iets beter werken als er weinig licht is en de D70 zou een ietsje kwaliteitsvollere foto's trekken, maar dat was enkel merkbaar in laboratorium-omstandigheden.
                      Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aevh
                        Hallo,

Ik heb gisteravond ook gezocht naar een vergelijking tussen Canon en Nikon camera's en kwam uit bij volgende site: http://www.kenrockwell.com/tech/20dd70.htm Misschien geeft dit wat extra antwoorden op je vragen.
                        Succes met de beslissing.
                        Hmmm aan reviews van ken rockwell zou ik niet teveel waarde hechten. Dit is een Nikon freak die verre van objectief is. Dat hij hier een 20D en D70 gelijkwaardig vindt doet mij vermoeden dat hij de 20D uiteindelijk veel beter is maar dat hij dat niet over zijn hart kreeg om het te zeggen. Als je dan even bekijkt wat zijn negatieve punten zijn voor de 20D is het echt om te lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jippie
                          De Autofocus van de 300D zou iets beter werken als er weinig licht is en de D70 zou een ietsje kwaliteitsvollere foto's trekken, maar dat was enkel merkbaar in laboratorium-omstandigheden.
                          Moet dat niet net omgekeerd zijn ?

De Multicam 900 autofocus van de D70 heeft een erg goede reputatie in weinig licht situaties. Beter dan de autofocus van een 300D.
                          En fotos van een D70 kunnen in meer gevallen moiré vertonen dan fotos van een 300D.

Maar ja, met reviews kan je natuurlijk alles bewijzen.

Jan.

(Voor alle duidelijkheid, een 300D foto kan ook moiré vertonen en van de paar honderd D70 fotos die ik zelf reeds heb bekeken vertoonde geen enkele foto moiré).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
                            Op dit moment is er in dezelfde prijsklasse en met identiek dezelfde mogelijkheden geen alternatief voor de 20D.

Dit betekent daarom niet dat je aan een foto onmiddelijk kan zien of die foto gemaakt is met een 20D of met een 300D of met een D70.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                              Hmmm aan reviews van ken rockwell zou ik niet teveel waarde hechten. Dit is een Nikon freak die verre van objectief is.
                              Quote K.Rockwell: As I said five hours ago if you are already in Nikon or Canon stay there. Either is excellent
                              -If you need a high frame rate, ISO 3,200 or prefer a heavier, more metallic camera the Canon is the clear winner. Get one today one if you shoot Canon. There has never been such a great camera from Canon, ever.
                              -If you need immediate control of all critical adjustments without menus, light weight or fast daylight flash sync the D70 wins. The D70 eclipses every other DSLR under $3,000 because the D70 provides critical ease-of-use and speed, especially when it comes to the critical flash sync.

De conclusie is dus beide toestellen zijn héél goed. Op vele vlakken krijgen ze als beoordeling "equal" en elk merk heeft evenveel "advantages". Niet objectief? kweet niet, misschien dat ik erover lees . Liever een review van iemand die beide toestellen getest heeft dan eigenaars die vertellen hoe schitterend 'hun' toestel wel is. Wat ik er uit opmaak is dat, zoals hij zelf zegt, als je de lenzen hebt - blijf bij het merk. Indien niet, zijn ze beide een goede keuze. Het verschil is dat de 20D body (nu nog) +-400€ duurder is. De vraag die ik mij zou stellen (indien geen lenzen): wanneer je de pluspunten van de 20D tegenover die van de D70 plaats - rechtvaardigd het een meerkost van 400€? Langs de andere kant, wacht enkele weken voor de aankoop. Eens het nieuwe eraf is zakken de prijzen gemakkellijk 15-20% zélfs in Duitsland. Kijk maar eens naar de prijsevolutie van de D70. Dit in gedachte durf ik stellen dat je op dit moment te veel betaald voor een 20D. Daar de 20D op sommige punten wel beter scoort (iso, Mp?, lenzenaanbod) vindt ik een verschil van 150 a 200€ gerechtvaardigd. Méér dan dat ??? waarom?

Oli.

Comment

Working...
                              X