Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reviewke van statief + kop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reviewke van statief + kop

voor wie het moest interesseren,
    ik heb een reviewke gemaakt van de manfrotto 055 prob en de 488rc4.

ik hoop dat het jullie statief keuze kan vermakkelijken/

http://users.skynet.be/immage/statief.html

Re: reviewke van statief + kop

Bedankt Immage, ik denk dat mijn keuze gemaakt is.

Groeten Geert
    BD0316BE
    Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
      voor wie het moest interesseren,
      ik heb een reviewke gemaakt van de manfrotto 055 prob en de 488rc4.

ik hoop dat het jullie statief keuze kan vermakkelijken/

http://users.skynet.be/immage/statief.html
      Hoi immage,

Heb dezelfde maar met de 322RC2
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Zeer interessant immage. Bedankt voor de info.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Interessante review, bedankt!
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

interessant, thanks

Comment

Interessante review. Heb jij de statief al veel in het natuur gebruikt? Is het makkelijk genoeg om het statief enige afstanden mee te dragen?
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen
                Interessante review. Heb jij de statief al veel in het natuur gebruikt? Is het makkelijk genoeg om het statief enige afstanden mee te dragen?
                hallo helen, ik had gisteren ook al geantwoord maar door die hacker is het precies weggegaan.

echt op wandel heb ik het nog niet genomen.
                deze avond ga ik eens een paar nacht shots maken van gent

maar 3.5kg lijkt mij wel te doen.

Comment

Hallo,

Deze namiddag bij Foto Degreef te Edegem langs geweest om een Fototas, type rugzak te gaan afhalen. Had aanvankelijk de Velocity 9 van Tamrac besteld, maar ben toch terplaatse overtuigd geraakt van de meerwaarde van een Lowepro Mini Trekker AW en heb die dan ook aangeschaft. Sorry mensen, dit heeft niets te maken met deze thread, maar nu komt het.

Heb mij ook nog eens laten verleiden door de Manfrotto 055 PROB met balhoofd 468RC2.
                  Heb de Gitzo even uit het hoofd verbannen en de redelijkheid laten spelen als amateurke fotografie. De prijs die ik betaalde is ook maar een derde van de combinatie die ik aanvankelijk voor ogen had (Gitzo statief met Markins of Arca Swiss balhoofd).
                  Heb er alle kwaiteiten in weergevonden, hoger beschreven door immage. Perfecte stabiliteit, zeer goede handelbaarheid, bijzonder interessante mogelijkheid de vertikale kolom te kunnen uitnemen en horizontaal te plaatsen en dan nog steeds stabiel genoeg. Uiteraard een stuk zwaarden dan een Carbon Fiber, maar hiervoor zal je dan ook wellicht het driedubbele van de prijs moeten neertellen.
                  Het balhoofd Proball 468RC2 voldoet ruimschoots voor het gewicht van mijn combinaties. Klein nadeeltje, het QR-hoofd heeft geen waterpas, maar het heeft een rechthoekig cameraplaatje dat nog beperkt is in afmetingen en beter op de camera past, ivm met dit van het andere en grotere 468RC4 balhoofd dat veel groter is en een stuk buiten de camera komt.
                  Terloops wil ik ook nog eens hulde brengen aan Foto Degreef. Klein van oppervlakte, maar zeer veel gerief aanwezig en niet te vergeten een zaak met een hart. Deze mensen hebben zeer veel geduld en je mag er alles uittesten tot vervelens toe. De reis was 150 km heen en terug maar ik heb het mij absoluut niet beklaagd.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

proficiat pol

Comment

Vanavond eens mijn macro lens op het statief geplaatst en een paar tests gedaan vanuit een hoek van 45°. Ik ben eigenlijkwel een beetje teleurgesteld omwille van het feit dat, telkens ik het balhoofd vergrendel na mijn object te hebben gecentreerd, de lens nog heel eventjes zakt. Heb de indruk dat het ligt aan een minimale beweging tussen de camera en het QR-plaatje. Deze minieme beweging geeft omwille van de vergroting door de lens voldoende verplaatsing om het object uit het center te halen.
                      Kijk, dit zijn onvolmaaktheden die mij toch wat triestig stemmen. Ga morgen toch eens contact opnemen met foto Degreef om dit balhoofd eventueel in te ruilen voor een Gitzo-balhoofd, dat mijn inziens dit fenomeen niet zal geven.
                      Zijn er hier mensen die hetzelfde fenomeen ervaren met één of ander balhoofd?

Groetjes,
                      Pöl.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

de 488rc4 zakt ook een beetje maar om te zeggen da uw cadrage naar de knoppen is ook overdreven.

heb gisteren dezelfde test gedaan met d70+sb600 +sigma105 bij deze foto
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=61859
                        hier daalde de cam ook mss 1-2mm. maar volgens mij is het niet de kop die verschuift maar de camera. je duwt die tijdens het cadreren een beetje omhoog. en dan zet je de kop vast. en dan laat je los. mar dit is dus niet de kop die zakt maar wel de cam.
                        na 2 keer te testen had ik het door en was het geen probleem meer. je houd daar dan rekening mee.

maar hier spreken we nu toch al over een paar mm hé

OK heb het ondertussen eens getest. bij een normale lens zie je geen verschil.
                        mij een macro ook iet echt tenzij je naar de volle 1:1 gaat. daar zie je idd een verzakken.
                        Maar ik heb er nu op gelet en dit heeft volgens mij NIKS te maken met de kop of de QR plaaat. bij mij is het volledig de camera die de verzakking veroorzaakt. de kop beweegt geen mm.

hier ff een fotoke. ik stel de kop in op punt A zet hem vast en de cam zakt naar punt B (dit is een foto van een sleutelhanger het hele ding is zo groot als een 2euro stuk. dus het onderwerp van deze foto is niet echt groot hé)

nog eens volgens mij heeft dit niks met statief of kop te maken maar wel met de camera.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                        Vanavond eens mijn macro lens op het statief geplaatst en een paar tests gedaan vanuit een hoek van 45°. Ik ben eigenlijkwel een beetje teleurgesteld omwille van het feit dat, telkens ik het balhoofd vergrendel na mijn object te hebben gecentreerd, de lens nog heel eventjes zakt. Heb de indruk dat het ligt aan een minimale beweging tussen de camera en het QR-plaatje. Deze minieme beweging geeft omwille van de vergroting door de lens voldoende verplaatsing om het object uit het center te halen.
                        Kijk, dit zijn onvolmaaktheden die mij toch wat triestig stemmen. Ga morgen toch eens contact opnemen met foto Degreef om dit balhoofd eventueel in te ruilen voor een Gitzo-balhoofd, dat mijn inziens dit fenomeen niet zal geven.
                        Zijn er hier mensen die hetzelfde fenomeen ervaren met één of ander balhoofd?

Groetjes,
                        Pöl.

Comment

Dag immage,

Jij hebt waarschijnlijk de groter QR-plaat. Die zal stabieler zijn dan het kleinere rechthoekige type.denk ik. Overigens kan ikmoeilijk begrijpen wat er aan de camera kan bewegen als je hem loslaat, buiten het plaatje dat eraan vastzit. Ofwel beweegt het plaatje tov de camera, ofwel beweegt dit tov het QR-hoofd. Ik heb ook niet de indruk dat het bolgewricht van de kop zelf beweegt.
                          Ik herinner mij dat Pieter Gordebeke in zijn betoog pleite voor een zeshoekig plaatje ipv een rechthoeking. Misschien maakt dit dan het verschil.
                          Maar zie, dit is nu volgens mij juist het verschil tussen de goedkopere balhoofden en de duurdere zoals Gitzo, Arca Swiss, Markins, RRS...
                          Voor mensen die heel kleine beestjes fotograferen zal dit wel alles uitmaken denk ik. Ik zal mij nu niet direct bij dit type rekenen, maar wie weet, dit kan nog komen. Daarom juist investeer ik liever in iets duurder materiaal.
                          Bedankt immage voor de reply. Ik hou je nog op de hoogte.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo,

Ik ben sinds enige dagen de bezitter van een 055PROB + 329RC4. Ik had oorspronkelijk eveneens een balhoofd geselecteerd, maar heb uiteindelijk een drieweg koppeling gekozen. Ik heb gemerkt dat de camera iets beweegt tijdens het aandraaien van de schroefverbindingen. Veel is het niet, maar het is meetbaar en zichtbaar op de waterpasjes op het hoofd. Het lijkt me een onvermijdelijk probleempje.

groet.
                            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

de camera is verbonden met de qr-plate doormiddel van een schroefje.
                              dat schroefje heeft een diameter van 5mm dat heel de cam moet ondersteunen.
                              als je nu het schroefje in een werkbank vastklemt, en je zet dan de cam erop. zelfs dan veranderd het beeld nog. ik veronderstel dat er geen 1 kop bestaat die evensterk is als een werkbankschroef van 15 kg.
                              het schroefje kan de cam niet perfect fixeren. mss kunnen de prof toestelen dit beter want hebben die geen 2 schroefjes????

maar je moet je vooral goed voelen bij je materiaal. ik voel me goed bij deze opstelling. waar we nu over aan het praten zijn is een extreem voorbeeld. het gaat hier over een paar mm bij een macro opname in de volle 1:1
                              als ik buiten een spinneke wil trekken dat aan de tak hangt te bengelen dan heb ik meer problemen met de wind dan met die 2mm. de wind zorgt ervoor dat da beest volledig uit beeld is. en das vele erger

maar ik ben er 99% zeker van dat een gitzo het zelfde probleem (ke) gaat hebben. ( of jou kop is helemaal anders dan de mijne) en waar stopt het ooit hé man manfrotto ga je naar gitzo => van gitzo naar swiss ==> ...
                              beter is er altijd.
                              trouwens het grootste probleem van die acra swiss heads is dat ze té perfect zijn. kogel en kom zijn echt tot op de mm voor elkaar gemaakt. wat een perfecte beweging geeft. totdat er een stofje inkomt of een korrelke zand. (en deze info heb ik van ene die me natuurfoto's zijn geld verdiend)

in ieder geval
                              succes met de evolutie en hou me op de hoogte hé

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                              Dag immage,

Overigens kan ikmoeilijk begrijpen wat er aan de camera kan bewegen als je hem loslaat, buiten het plaatje dat eraan vastzit.

Comment

Working...
                              X