Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reviewke van statief + kop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reviewke van statief + kop

Tsja,

Naar aanleidng van deze en nog meerdere topics over manfrotto statieven, ook maar eens bij de fotozaak bij mij in de buurt even wezen kijken en informeren naar Manfrotto statieven.
    Om een lang verhaal kort te maken....
    Ben daar weggegaan met een Manfrotto 055PROB statief met 329RC4 kop
    en Manfrotto draagriem ( advies van een per toeval aanwezige Free lance fotograaf heeft ook een groot aandeel in de keuze uitgemaakt ).
    Heb ook een Vanguard statief vergeleken maar kwaliteitsverschil is toch wel heel duidelijk te merken.
    Combo zal via internet wel stukken goedkoper te krijgen zijn, maar met een dikke 40 euro korting ben ik ook al tevreden weggegaan.

Greetz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-man
      Tsja,

Naar aanleidng van deze en nog meerdere topics over manfrotto statieven, ook maar eens bij de fotozaak bij mij in de buurt even wezen kijken en informeren naar Manfrotto statieven.
      Om een lang verhaal kort te maken....
      Ben daar weggegaan met een Manfrotto 055PROB statief met 329RC4 kop
      en Manfrotto draagriem ( advies van een per toeval aanwezige Free lance fotograaf heeft ook een groot aandeel in de keuze uitgemaakt ).
      Heb ook een Vanguard statief vergeleken maar kwaliteitsverschil is toch wel heel duidelijk te merken.
      Combo zal via internet wel stukken goedkoper te krijgen zijn, maar met een dikke 40 euro korting ben ik ook al tevreden weggegaan.

Greetz

Bryan
      SUCCES met je aankoop Bryan !!

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

bij nen volgende aankoop toch eens uitkijken of we nie in groep kunne kopen zenne.

kan mss een korting opleveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
          SUCCES met je aankoop Bryan !!

Groetjes,
          Pol.
          Thanx,

Zal zeker gaan lukken

Greetz

Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
            bij nen volgende aankoop toch eens uitkijken of we nie in groep kunne kopen zenne.

kan mss een korting opleveren.
            Dat zou geen slecht idee zijn, . Staan namelijk wel nog wat zaken op mijn lijstje ( alhoewel ik de komende tijd eerst weer even de spaarpot moet gaan bijvullen ).
            Heb nog een (MRC) UV en circulair polarisatie filter nodig voor de 18-70 lens
            En zo'n 70-210 f2.8 zou ook wel nog fijn zijn.
            Hou me in ieder geval wel aanbevolen als er echt wat geregeld kan worden

Greetz

Bryan

Comment

Re: reviewke van statief + kop ball of 3-way

Hallo allemaal,

blijf deze thread met belangstelling volgen omdat ik me ook een zwaarder statief wil aanschaffen.

Weet dat gitzo en consoorten "de van het" is maar de prijs is er ook naar
              dus op zoek naar een alternatief dat betaalbaar is

manfrotto 055PRO B lijkt dus een kandidaat te zijn met een ballhead

na een ballhead (488RC4) komt nu ineens een medemens aandraven met een 329RC4 COMPACT THREE-WAY HEAD WITH QUICK RELEASE
              dit stuk ziet er ook goed uit,
              kijk hier maar op manfrotto onder PRODUCTS

1.Photo and Video Camera Supports and Accessories
              2.Heads
              3. 3-Way

de vraag is nu wat zou een betere koop zijn de ballhead of het 3-way dinges?
              voor de prijs moet je het niet laten, amper 18 euro verschil

het statief moet inzetbaar zijn voor zowat alle typen van fotografie

ik kijk uit naar de reacties

groeten

daniele
              Last edited by daniele; 5 januari 2005, 14:53.
              Buy the best glass.
              You will be poorer, but more happy on the end

Comment

Voordeel van een ballhead is snelheid. Het is veel makkelijker in te stellen in de juiste stand dan een 3 weg. Daar moet je toch over 3 assen apart instellen terwijl een ballhead slechts 1 knop heeft om vast te zetten. De ballheads met frictie kun je zelfs zo instellen dat je de cam kunt bewegen en dat'ie direct blijft staan nadat je klaar bent zonder verdere handelingen.

3 weg heeft m.i. vooral voordelen voor landschap en voor videocamera's. Hangt er dus vanaf wat je er mee wilt doen
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo daniele,

Persoonlijk kies ik voor een balhoofd vanwege de compacte vorm. Maar het moet er dan ook een zeer stabiel zijn. Zoals je hoger ziet ga ik het Manfrotto balhoofd inruilen voor een Gitzo omdat de Manfrotto bij macro na het vastschroeven nog eventjes doorzakt. Hopelijk is Gitzo beter. Er zijn dus ook nog tal van andere betere balhoofden, maar nog een smak duurder en meestal alleen te verkrijgen in de VS.
                  Als je geen bezwaar hebt voor de grotere afmetingen van een drieweg, zou ik daarvoor kiezen. Wellicht stabieler dan de balhoofden van rond de 200 à 300€ en ook iets veiliger bij het bedienen. Je hoeft hier alleen de hendels te bedienen terwijl bij het balhoofd je steeds de camera met de hand stevig moet vasthouden zolang het systeem niet is vastgeschroefd.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik kom van een 3-way en persoonlijk vind ik een ball head veel makkelijker.

een 3-way is traag in het instellen.
                    bij een statich onderwerp is dat niet zo erg maar probeer maar eens een vogel die van tak naar tak springt te volgen.
                    je moet contenu je 3 assen aanpassen.

ik zou voor ballhead gaan ( en ben er al voor gegaan )

Comment

maar probeer maar eens een vogel die van tak naar tak springt te volgen.
                      je moet contenu je 3 assen aanpassen.

ik zou voor ballhead gaan ( en ben er al voor gegaan )
                      Heb hier nog geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat een balhoofd hier wel de oplossing is.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

@Pol

aan welk type nummer van Gitzo had je dan gedacht
                        1277 1377 of 1378

mvg

daniele
                        Buy the best glass.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniele
                          @Pol

aan welk type nummer van Gitzo had je dan gedacht
                          1277 1377 of 1378

mvg

daniele
                          Ik heb de G1378M besteld : Magnesium Center Ball Head with G2285MB Quick Release.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

@Pol

ok Pol ben wel eens benieuwd wat je van dit balhoofd zal vinden
                            wil je een nieuwe thread starten met je bevindingen ?

nu in feite zijn we goed bezig hehe
                            we vergelijken een item dat bijna zoveel kost als het statief en balhoofd van manfrotto tesamen.dat is niet eerlijk, 't ware maar triestig moest de gitzo niet van betere kwaliteit zijn.

mvg.

daniele
                            Last edited by daniele; 6 januari 2005, 13:42.
                            Buy the best glass.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniele
                              @Pol

ok Pol ben wel eens benieuwd wat je van dit balhoofd zal vinden
                              wil je een nieuwe thread starten met je bevindingen ?

nu in feite zijn we goed bezig hehe
                              we vergelijken een item dat bijna zoveel kost als het statief en balhoofd van manfrotto tesamen.dat is niet eerlijk, 't ware maar triestig moest de gitzo niet van betere kwaliteit zijn.

mvg.

daniele
                              Het Gitzo balhoofd is binnen bij Foto Degreef. Zal het waarschijnlijk morgen afhalen. Laat mijn bevindingen dan weten.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

de camera is verbonden met de qr-plate doormiddel van een schroefje.
                                dat schroefje heeft een diameter van 5mm dat heel de cam moet ondersteunen.
                                als je nu het schroefje in een werkbank vastklemt, en je zet dan de cam erop. zelfs dan veranderd het beeld nog. ik veronderstel dat er geen 1 kop bestaat die evensterk is als een werkbankschroef van 15 kg.
                                het schroefje kan de cam niet perfect fixeren. mss kunnen de prof toestelen dit beter want hebben die geen 2 schroefjes????

maar je moet je vooral goed voelen bij je materiaal. ik voel me goed bij deze opstelling. waar we nu over aan het praten zijn is een extreem voorbeeld. het gaat hier over een paar mm bij een macro opname in de volle 1:1
                                als ik buiten een spinneke wil trekken dat aan de tak hangt te bengelen dan heb ik meer problemen met de wind dan met die 2mm. de wind zorgt ervoor dat da beest volledig uit beeld is. en das vele erger

maar ik ben er 99% zeker van dat een gitzo het zelfde probleem (ke) gaat hebben. ( of jou kop is helemaal anders dan de mijne) en waar stopt het ooit hé man manfrotto ga je naar gitzo => van gitzo naar swiss ==> ...
                                beter is er altijd.
                                trouwens het grootste probleem van die acra swiss heads is dat ze té perfect zijn. kogel en kom zijn echt tot op de mm voor elkaar gemaakt. wat een perfecte beweging geeft. totdat er een stofje inkomt of een korrelke zand. (en deze info heb ik van ene die me natuurfoto's zijn geld verdiend)

in ieder geval
                                succes met de evolutie en hou me op de hoogte hé
                                Hallo Koen,

Heb sedert deze middag de Gitzo G1378M binnen. Heb de test opnieuw uitgevoerd met de Nikon 105 macro en moet vaststellen dat je hier een punt hebt. Inderdaad ook het balhoofd van Gitzo zakt nog eventjes door na de bal vastgeschroefd te hebben. Zoals je al meldde moet het dus aan het binnenwerk van de camera liggen dat het schroefje van het QR-plaatje huisvest.
                                Maar ik ben niettemin tevreden en "voel mij goed" met dit balhoofd.
                                Terloops, die sliding plate met adaptor voor macro van jou, hoe wordt die op het statief bevestigd ? Kan dit ook via het plaatje van het QR-systeem ?

Groetjes,
                                Pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X