Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits probleem.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits probleem.

Mijn pa heeft een Canon Powershot A80 (ik ook trouwens).
    Nu heeft hij het volgende probleem :
    Wanneer hij een foto neemt met de flits, is de foto heel donker, bijna niet te zien. Als hij de flits afzet en hij neemt dezelfde foto (binnen) is deze gewoon onderbelicht, maar nog steeds klaarder dan de foto met flits. En de flits gaat wel degelijk af. De enige mannier om binnen met flits een goede foto te nemen is de flits manueel op full zetten. (dit gaat alleen in de M-modus van het toestel, niet in de andere automatische settings)
    Ik heb de factory settings al terug gezet, maar ook dit lost het probleem niet op. Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Instelling ?
    Of is het het best met het toestel terug naar de winkel te gaan ?

Groeten,
    Joeri
    Canon PowerShot A80 is back alive !!!

Re: Flits probleem.

is inderdaad een heel raar probleem!
    er zit toch geen zonnekap of iemands vinger in de weg van de flits,klinkt mss stom maar je weet nooit!
    grts; M

Comment

hoi joeri (Collega Dieter hier ),

als er geen vinger of dergelijks voor de flash zit, dan vrees ik terug naar de winkel. Het lijkt alsof er geen synchronisatie is tussen de flash & de sluiter is. Alhoewel dat ie op "manual full" wel correct functioneert. Is dit altijd zo al geweest ?

Ik heb wel eens een A80 van een "graffer" (grafitie spuiter) vast gehad. Die zijn flash zat vol verfspikkels & residu. Wanneer die flashte dan was die ook onderbelicht en bovendien was er ook telkens een brandgeurtje . Als het toestel gebruikt is in een omgeving met veel stof, kan je eens proberen deze te reinigen met product (let wel : alcoholvrij product).
      Much to learn I still have!

Comment

Ik heb hier een tijdje geleden ook een post geplaatst omdat mijn foto's genomen met flash overbelicht waren. Ik had ook al alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd maar kon het probleem niet vinden. Ik had in het setup menu ook al een reset gedaan maar ook dat bleek geen oplossing. Op mijn post kwam geen antwoord en ten einde raad ben ik met mijn D70 terug naar de verkoper gegaan. Daar keek de verkoper direct naar de "belichtingscorrectie" en deze stond 3 stoppen opgewaardeerd. Probleem opgelost. Dus niettegenstaande een setup werd die belichtingscorrectie toch niet ge-reset. Misschien ligt daar ook jouw probleem.
        Nikon D70 AF-S 18-70mm Sigma EF-500 DG SUPER NA i-TTL

Comment

Working...
        X