Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera? Casio?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera? Casio?

Na mijn Kodak cx 4230 enkele jaren succesvol gebruikt te hebben ben ik op zoek naar iets nieuws.

Fotograferen is een hobby van me, ik doe het graag en kan me er uren mee amuseren. Ik zoek nu ook iets meer dan een dom cameratje waar ik snel een fototje mee kan nemen (alhoewel zo'n knopje er zeker wel op moet zitten ).

Ik zoek dus een nieuwe camera. Ik stel weinig eisen, maar aan deze moet de camera wel voldoen. Snel zijn. Ik wil niet op het knopje duwen en 5 sec. later een foto hebben. Ook tussendoor in het foto's opslaan enz. snel zijn. Ik ben een enorme dierengek en maak dus ook graag foto's van dieren. Een eigenschap van dieren is dat ze niet graag stil zitten .
    Ook wil ik geen grote, logge camera. Hij moet vrij compact blijven, moet geen mini ding zijn, maar mag zeker niet te groot zijn.

Nu, mij kennende val ik niet direct op de bekende merken. Maar heb ik de casio in het oog gekregen, namelijk de Ex-p600 en de ex-p700. Kan iemand me iets vertellen over deze toestellen? Een vriend heeft een casio en is hier zeer tevreden mee. Ook staan ze er voor bekend zeer snel te zijn.

Ik merk dat de meeste fotoliefhebbers vooral op de merken zoals Canon, Nikon, Sony, Fuji.. enz afgaan. Waarom vooral deze merken? Staat bv. casio niet goed bekend?

Jullie mogen mij ook andere camera's aanraden. Ik wil gaan tot een 500 à 600 euro.
    Last edited by ~Tine~; 27 december 2004, 17:51.

Re: Nieuwe camera? Casio?

Heb voorheen een Casio QV 4000 gehad. Prima toestel met een Canon objectief. Ben overgestapt op een reflex, maar heb nog altijd spijt dat ik de Casio er niet naast gehouden heb.
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Als je voor alternatieve merken wil gaan dan is dit alvast een optie:
      Kyocera M410R
      - 4 Megapixel
      - 10x optische zoom
      - 3.3fps burst
      - snel bij opstarten/afdrukken

Krijgt lovende kritieken van gebruikers en de reviews die ik reeds gezien heb zijn ook lovend. Te vinden voor minder dan 400€ wat met die features een koopje is. Grootste nadeel: 't is niet afkomstig van een "gekend" merk

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology
      Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blakar
        Als je voor alternatieve merken wil gaan dan is dit alvast een optie:
        Kyocera M410R
        - 4 Megapixel
        - 10x optische zoom
        - 3.3fps burst
        - snel bij opstarten/afdrukken

Krijgt lovende kritieken van gebruikers en de reviews die ik reeds gezien heb zijn ook lovend. Te vinden voor minder dan 400€ wat met die features een koopje is. Grootste nadeel: 't is niet afkomstig van een "gekend" merk

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/m410.html
        Ziet er goed uit, maar dat bedoel ik al met een niet handzaam genoeg formaat .

Niemand verder die me wat tips kan geven? Van de technische punten van camera's ken ik op zich echt vrij weinig, dus het is niet heel makkelijk voor me om iets uit te zoeken. Of de lens goed is bv. kan ik echt niet zien.

Ik zie zoveel digi's staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De Canon Ixus 500, enkele andere Canon's ook.
        Maar als niemand me kan vertellen waarom ik best voor bv. een Canon zou kiezen en niet voor een Casio, zou ik niet weten waarom ik niet voor de Casio zou kunnen gaan.

Zit er trouwens veel verschil tussen 5,6 of 7 mp? Merkbaar verschil dan. Maakt het uit?

Comment

Als ik van u was kocht ik een Canon Digital IXUS 40 een kei van een toestel voor u het is voor u speciaal gemaakt en kost ni veel kijk mor is hier www.geheugenkaart.be
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~
            Nu, mij kennende val ik niet direct op de bekende merken.
            Een meiske naar mijn hart...

Heb je hier iets aan? Volgens mij voldoet hij aan al je eisen:
            - speciaal merk (mensen die dat merk kennen, kun je op 1 hand tellen),
            - is snel: Kyocera heeft R-Tune technologie; dat is niet zomaar het zoveelste 'reclammeke', maar dat werkt écht. Deze is verduiveld snel (op het niveau van de betere DSLR's!)
            - is handig formaat: niet te groot, niet te klein,
            - moet je normaal kunnen op de kop tikken voor 500€,
            - maakt bovendien nog 'schoon foto's' ook

De Casio's ken ik niet. Nog nooit in mijn handen gehad, weet dan ook niet of ze snel zijn (maar zo snel als de Kyocera kunnen ze nooit zijn!), maar ik zou zeggen: ga naar een winkel die ze heeft en bekijk of ze je bevallen...

En op www.dpreview.com zal je ook wel het één en ander wijzer worden...

Hoop dat ik je daarmee heb geholpen.
            PS: blijf van de Canons: t-r-a-a-g!!
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
            X