Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

    Zonder het ene merk voor het ander te willen plaatsen.
    Vandaag is Canon koploper qua digitaal, indien je geen lenzen hebt is dus Canon je beste keuze.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #17
      Re: Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

      http://www.kenrockwell.com/tech/20dd70.htm

      Misschien een hulpje?
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

      Comment


      • #18
        Re: Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Zonder het ene merk voor het ander te willen plaatsen.
        Vandaag is Canon koploper qua digitaal, indien je geen lenzen hebt is dus Canon je beste keuze.

        even aanvullen met:

        "én het budget"...
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #19
          Re: Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

          Hallo ODB,

          Vóór de D70 had ik evenees een CP5700. Pracht van een camera overigens. De stap naar SLR het ik terug gezet ( DSLR ) begin van dit jaar. Nog vóór mijn eerste digitaal (5700) werkte ik met een SLR van Canon waarvan ik trouwens steeds heel tevreden ben geweest. Ik had nog een paar compatibele kitlenzen die qua kwaliteit niet veel te betekenen hadden. Ik heb dan maar gans het zootje verkocht en ben opnieuw gaan rondzien voor een DSLR.
          Belangrijk volgens mij is een aantal vergelijkbare toestellen te gaan voelen. Bvb., een Canon voelt geheel anders aan dan een Nikon. Als je de CP5700 kent, dan vindt je dat zelfde aanvoelen terug bij bvb. de D70, maar uiteraard zwaarder. Voordeel bij dit toestel is dat het qua gebruik zeer veel gelijkenissen vertoont met de CP5700.
          Bij mij bleven op het einde alleen nog de 300D en de D70 over.
          Het is dan de D70 geworden omdat die op dat moment (kwam nl. op de markt na de D300) iets meer mogelijkheden boodt en bij mij beter aanvoelde.
          Had er toen een 20D geweest, dan had ik wellicht nog iets langer getwijfeld. Ik moest uiteindellijk terug van nul gaan investeren in lenzen. En Canon heeft immers iets meer mogelijkheden bij de keuze van het glas en is ook ietsje goedkoper.
          Kortom zo heeft iedereen zijn redenen om te kiezen, maar het is zeker niet gemakkelijk.
          Belangrijk is ook dat eens je voor een merk kiest, je nadien gaat willen investeren in lensmateriaal en dan kan je meestal niet meer terug. Een body upgraden zal nog wel meevallen, maar objectieven veranderen ....
          Wat ik nog zou willen meegeven, indien je zou kiezen tussen Canon en Nikon : er is IMHO een merkelijk verschil is kleurweergave tussen deze twee merken. Voor mij heeft Canon nog steeds een iets levendiger kleurenpalet dan Nikon. Aan jou de keuze ...

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Welk merk te kiezen voor overstap naar DSLR?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
            even aanvullen met:

            "én het budget"...

            Hmmm, je weet da je geen ommelet kan maken zonder eieren te breken hé !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X