Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon ?...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon ?...

    Hallo,

    Ik sta op het punt mij een digitaal kodakske aan e schaffen. Ik ga (waarschijnlijk) voor een Canon gaan. Alleen weet ik niet goed welk type te nemen voor mij...
    Het is eigenlijk bedoeld om dagdaaglijkse foto's te nemen van de kinderen of voor op vakantie, dus een niet te duur toestel.
    Doch zou ik graag een toestel hebben dat toch wel wat sneller reageert als de vroegere toestellen.
    Wat de optische zoom betreft, heeft het eigelijk veel nut om een grote optische zoom te hebben ? Eens de foto genomen kan je op deze toch nog inzoomen niet ? En kan men de ingezoomde versie dan ook bewaren ? (dit was toch het geval bij de Nikon Coolpix 3100...) En is dit dan de digitale zoom waar men van spreekt of is dit nog iets anders ?
    Ik had gedacht aan een Powershot A70 of A75, is er een groot verschil tussen beide toestellen ? Of de Powershot A400...

    Wie kan me effe helpen ? Alle advies is welkom !

    Alvast bedankt !

    groetjes,

  • #2
    Re: Welke Canon ?...

    Alleen een DSLR laat toe om "snelle" foto's te maken. Alle P&S digicams hebben een te grote "shutter lag".

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon ?...

      Optische zoom heeft als voordeel boven digitale zoom (achteraf inzoomen) dat de foto op het volle formaat genomen wordt. Digitaal inzoomen betekent niets meer dan een uitsnede maken van de foto met als gevolg minder pixels in de foto, dus minder mogelijkheden om deze uit te vergroten.

      Dus ja, optische zoom heeft zeker zin.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon ?...

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Alleen een DSLR laat toe om "snelle" foto's te maken. Alle P&S digicams hebben een te grote "shutter lag".
        Die toestelletjes vallen buiten mijn budget vrees ik...
        Het moet niet supersnel gaan hé, ik weet ook wel dat ik dit niet kan krijgen voor 200 à 250 €. Maar ik heb eens een Nikon Coolpix 3100 te leen gehad, en dat was vreselijk traag, zeker als ie ook nog eens moest flitsen... De tijd dat ie nam om te trekken was lang maar het duurde ook lang vooraleer ik de volgende foto kon nemen, echt lastig... En na 10 foto's met flash waren de batterijen al leeg.
        Als het kan zou ik toch een toestel willen dat deze nadelen niet heeft.
        Last edited by fotokodakske; 13 december 2004, 10:34.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon ?...

          Heb voor familie ook 2 A75's gekocht. Prima camera is dat, voor weinig geld. Voor hun is het ook maar om wat foto's te nemen van hun kleinkinderen enzo, en van plaatsen waar ze komen. Spelende kinderen ga je er moeilijk mee kunnen vastleggen omdat het langer duurt voordat de camera zich scherpgesteld heeft. A70 is bijna niet meer te verkrijgen denk ik. A75 heeft trouwens ook een groter scherm. Als je voor de A-reeks gaat van canon moet je ook nog 4 oplaadbare batterijen erbij kopen met een goede lader. Wil dit niet, dan zou ik kijken naar de Ixus reeks. Deze hebben 1 batterij (wat er natuurlijk bij is) en dan kun je deze in de lader telkens opladen. Ook prima camera's, klein en je kan er wel niet veel bij instellen tov de A-reeks. Je kan dan ook nog kijken naar de S-reeks. Zijn ook prachtige dingen. Heel stevig, wel niet zo compact, je kan alles instellen,enz...

          Hangt ook natuurlijk van je budget af.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon ?...

            Oorspronkelijk geplaatst door huibke
            A70 is bijna niet meer te verkrijgen denk ik. A75 heeft trouwens ook een groter scherm. Als je voor de A-reeks gaat van canon moet je ook nog 4 oplaadbare batterijen erbij kopen met een goede lader. Wil dit niet, dan zou ik kijken naar de Ixus reeks. Deze hebben 1 batterij (wat er natuurlijk bij is) en dan kun je deze in de lader telkens opladen. Ook prima camera's, klein en je kan er wel niet veel bij instellen tov de A-reeks. Je kan dan ook nog kijken naar de S-reeks. Zijn ook prachtige dingen. Heel stevig, wel niet zo compact, je kan alles instellen,enz...

            Hangt ook natuurlijk van je budget af.
            Idd, alles hangt van het budget af hé,... wil max. 250 € spenderen, en dan hoop ik alles te hebben... (kaart, batterijen...)
            Wat die A70 betreft, die kan ik eventueel tweedehands kopen (van zomer 2003), wat is die trouwens nog waard ?

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon ?...

              Nieuwe A75 heb ik gevonden in DE aan 209€. Moet dan nog wel batterijen kopen en een CF kaartje. Dan zal je ongeveer of ietje meer boven je budget zitten.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon ?...

                Oorspronkelijk geplaatst door huibke
                Nieuwe A75 heb ik gevonden in DE aan 209€. Moet dan nog wel batterijen kopen en een CF kaartje. Dan zal je ongeveer of ietje meer boven je budget zitten.
                En heb je die online gekocht of ben je naar ginder geweest ? Heb net een speciale kerstaanbieding gevonden, ook in Duitsland, voor 229 € : A75 + 256MB CF kaart + 4 batterijen + lader + lederen tasje...
                http://www.camera-discount.de/
                Lijkt mij interessant, niet ?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon ?...

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotokodakske
                  Hallo,

                  Ik sta op het punt mij een digitaal kodakske aan e schaffen. Ik ga (waarschijnlijk) voor een Canon gaan. Alleen weet ik niet goed welk type te nemen voor mij...
                  groetjes,
                  Vriend van mij heeft een G2....
                  Die is daar wreed content van
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon ?...

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotokodakske
                    En heb je die online gekocht of ben je naar ginder geweest ? Heb net een speciale kerstaanbieding gevonden, ook in Duitsland, voor 229 € : A75 + 256MB CF kaart + 4 batterijen + lader + lederen tasje...
                    http://www.camera-discount.de/
                    Lijkt mij interessant, niet ?
                    Ik heb die online besteld. Volgende dag waren ze al hier.
                    Jouw aanbieding ziet er heel goed uit. Ik heb wel geen ervaring met die winkel.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon ?...

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotokodakske
                      Idd, alles hangt van het budget af hé,... wil max. 250 € spenderen, en dan hoop ik alles te hebben... (kaart, batterijen...)
                      Wat die A70 betreft, die kan ik eventueel tweedehands kopen (van zomer 2003), wat is die trouwens nog waard ?
                      Heb gisteren in Mediamarkt in Aken een A75 gekocht aan 199 euro+geheugenkaart 128 mb Hama(15 euro)+ vivanco rapid charger car 23aax Nimh Nicd met 4 oplaadbare batterijen van 2400 (25 euro) en dan nog een origineel tasje powershot Canon (10euro) Tesamen 248 euro.
                      Heb lang getwijfeld maar na goede recensies en raadgevingen te hebben gelezen hier op het forum toch maar besloten om voor de A75 te gaan en niet voor die van den aldi. Probleem is dat er wel enkel een duitstalige handleiding is...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon ?...

                        Op www.canon.ca vind je een engelstalige handleiding.
                        Op http://www.handleiding-online.nl/man...ocamera/Canon/ misschien zelf een nederlandse.

                        Viel SpaB mit Ihnen Camera !!
                        Last edited by Roel W; 24 december 2004, 09:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon ?...

                          Heb volgens mij thuis de nederlands versie van de A70 thuis op de pc staan. Ik zal deze morgen op mijn webruimte zetten en dan kun je hem afhalen. Ik laat hier wel iets weten.
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Canon ?...

                            Ik heb zelf een A85 en ook de NL handleiding op cd die is de zelfde als van een A75 als je in de buurt van Mechelen woond kan je een copie komen maken
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gilles
                            Heb gisteren in Mediamarkt in Aken een A75 gekocht aan 199 euro+geheugenkaart 128 mb Hama(15 euro)+ vivanco rapid charger car 23aax Nimh Nicd met 4 oplaadbare batterijen van 2400 (25 euro) en dan nog een origineel tasje powershot Canon (10euro) Tesamen 248 euro.
                            Heb lang getwijfeld maar na goede recensies en raadgevingen te hebben gelezen hier op het forum toch maar besloten om voor de A75 te gaan en niet voor die van den aldi. Probleem is dat er wel enkel een duitstalige handleiding is...
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Canon ?...

                              staan erop. Ook die van de A80. Kijk maar welke het duidelijkste is.
                              http://users.pandora.be/huibke/
                              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                              Comment

                              Working...
                              X