Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

    Dag Sugar,


    mijn flits heb ik reeds langer hé en de lenzen ook (reeds van in het tijdperk van mijn analoge fotografie - tot vorige week dus )
    Ik heb die niet bij mijn huidige fotograaf besteld. Het is gewoon dat ik hem gevraagd had dat ik met die flits en die lenzen op mijn toekomstige 20D zou kunnen werken en daarop kwam een ja.

    Ik denk dat het error 99 probleem niet duidelijk te situeren is. Nu doet het zich niet meer voor bij de 28-200 en mijn 50-500.
    Alleen ben ik bang dat ik weer een flinke duit extra moet neertellen voor mijn flits en dat vind ik heel vervelend.

    Greetz, Ronny

    Comment


    • #17
      Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

      Als de verkoper zegt dat je flitser en lenzen zeker zullen werken is dat dus liegen.
      Al dan niet onwetend.

      Dat van je lenzen kan ik nog begrijpen, maar als hij zegt dat een EZ flits moet werken dan is dat gewoon een gebrek aan vakkennis en/of respect voor de klant.

      Ik zou gewoon teruggaan ermee en zien wat hij zegt. Uiteraard kan je alles gewoon teruggeven, is wettelijk bepaald dacht ik.
      Je kan achteraf alles nog terug bestellen online, ergens anders en misschien nog goedkoper. Maar die handelaar nog vertrouwen, dat zou ik niet doen.
      Maar zo ben ik nu eenmaal.
      Last edited by Jaded; 26 december 2004, 18:19.

      Comment


      • #18
        Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

        Even voor alle duidelijkheid 'ik vertrouw mijn vakfotograaf voor meer dan 100%' hij heeft me nog nooit bedot of verkeerde info gegeven. In dit geval denk ik dat hij uit onwetendheid heeft geantwoord. Het is niet zo éénvoudigom van alle types alle passende en niet passende accessoires te weten.

        Ik ga hem morgen bellen en dan zien we verder, ben wel ongerust nu.


        Greetz, Ronny

        Comment


        • #19
          Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

          Heb gebeld met fotograaf. I.v.m. flits dat was een klein misverstand. De EZ is enkel te gebruiken in de Av of M modus maar het TTL gebeuren voordeel verlies ik. De flits moet dus een type EX speedlite zijn. Dat wordt dus een nieuwe kopen.

          Het error 99 probleem dan: Dit is blijkbaar een bescherming van de chip in het overbelichtings gedeelte. Ik stelde gisteren vast dat ik enkel het probleem heb bij ISO 1600 en sluitertijden beneden de 1/30 sec.
          Waarschijnlijk zal dus inderdaad mijn lens ge rechiped moeten worden. Ik heb ook vastgesteld dat er 8 'pinnetjes' staan op het digitale toestel en er maar 7 chips op mijn sigma 28-200 staan, vandaar rechippen ...

          Ik hoop dat dan het probleem opgelost zal zijn.

          Greetz, Ronny
          Last edited by RonnyE; 27 december 2004, 11:38. Reden: taalfoutje :-)

          Comment

          Working...
          X