Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extern opslagmedium & Photoshop 6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extern opslagmedium & Photoshop 6

Ben sinds kort gelukkige bezitter D 300 Vandaar nog veel vragen …
    (1) Iemand ervaringen met mobiele externe opslagsystemen? Vond zo bv. op Topfoto: Pixomedia InstantDisk 40GB (€ 180) - Vosonic Xs Drive II 40GB (VP 2060) (€ 160)
    (2) Kan goedkoop aan 2° handsversie Photoshop 6 geraken:
    - beter dan Adobe Elements 2?
    - ben erg geïnteresseerd in architectuur-fotografie (rechttrekken krommingen bij vervorming door groothoek – lichter instellen van weinig belichte delen van het gebouw (bv. hall)) - lukt dit met Photoshop 6?

Re: extern opslagmedium & Photoshop 6

Ik heb geen ervaring met externe opslag; maar het lijkt me wel nuttig; zodanig dat ik er me na de feestdagen ook een ga aanschaffen.

Photoshop 6 is nog altijd iets uitgebreidener dan Elements. Ik denk dat; indien U iets verder zoekt ook aan goede tweedhands PS 7 kan komen. Photoshop CS is zodanig in opgang dat de 7 nu toch maar in de kast blijft liggen

Comment

Nu de prijzen van de CF kaarten zo laag zijn, heb je dan nog wel een externe opslag nodig ? Persoonlijk heb ik er nooit een fan van geweest.
      zelfs toen de CF kaarten duur waren koos ik om de opslag steeds op kaart te doen, zelden gaat een CF kaart in de fout maar een harde schijf blift toch kwestbaar zeker bij een mobiel gebruik zoals een X drive of aanverwante.

Voor een legale versie van Photoshop tweedehands te kunnen kopen moet je iemand vinden die er mee stopt, want bij het aanschaffen van een upgrade blijft de originele soft normaal ook bij de eigenaar. Je kan een upgrade maar enkel gebruiken en kopen mits je de full versie hebt van een vorige.

De aankoop van Photoshop is te vergelijken met je eerste Mercedes, dat was de duurste ... Met Photoshop is dit ook zo, maar misschien kan je via een licentie voor studenten (en dus ook voor leerkrachten) wel aan de nieuwe Photoshop CS geraken.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Externe opslag, ik gebruik die vooral als ik voor enkele dagen buiten huis ben. Daarnaast gebruikt ik het wekelijks om mijn foto's te tonen op de academie. Daar werken ze op appele computers maar dat is geen enkel probleem. Ik gebruik de Vosonic Xs Drive II 40GB (VP 2060). werkt super goed en lost al mijn problemen op. Vooral omdat ik enkel RAW werk is dit voor mij een must. begin volgende jaar gaan we voor 12 dagen naar Madeira. Ik kan me niet inbeelden hoe ik dit anders efficient zou oplossen. doorgaans neem ik heel veel foto's en die 40Gb zal net voldoende zijn. Soms lees ik de files onderweg ook over. Het systeem slaat automatisch af eens zijn taak volbracht. Hij mag dus gerust in de koffer liggen terwijl je verder fotografeerd. Ik beschik over 2 kaartjes elk van 1Gb. Moest ik vandaag nieuwe kaartje kopen dan zou ik gaan voor de 2Gb versie.
        Ook gebruik ik dezelfde drive om gewone files tussen computers uit te wisselen. Ga ik bij familie dan heb ik meestal deze drive mee. Het is gewoon een bron van info. zelfs mp3 muziek, alles werkt. Onlangs nog een volledige video film van 12 Gb overgezet om daarna op DVD te zetten voor de homeplayer. Zo zie je hoeveel meer mogelijkheden naast zuivere fotografie nog zijn!

Frans

Comment

Iedereen bedankt
          - zal waarschijnlijk de Vosonic kopen (even aan vrouwtje uitleggen dat Aken héél véél mooie winkels heeft)
          - wat Photoshop betreft: ben zelf leraar en heb dus wel oren naar interessante voorwaarden-voor-leerkrachten. Heb in die zin echter niets op internet aangetroffen (wel licenties voor x-aantal klassen maar hou het voolopig thuis nog even rustig). Zet de rest van vragen hierover verder op de afdeling software.
          Prettige Kerst & Nieuwjaar

Comment

Working...
          X