Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70L test resultaten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 24-70L test resultaten

Hoi,

Zoals beloofd, maar langer dan verwacht, heb iknu wat resultaten.
    Ze werden allen genomen op statief in JPG formaat.
    Alles standard ingesteld.
    De testen samen met Bart uitgevoerd.
    Al bij al blijkt mijn lens niet van de slechtste te zijn.
    Het was wel raar hoe beide lensen op verschillend brandpuntsafstanden van beeldkwaliteit veranderden. De ene keer was die van Bart beter en de ander keer die van mij en soms waren ze aan elkaar gewaagd.
    Enfin ... hier de resultaten.

Thks Bart voor de gespendeerde tijd
    www.wildlifepixs.com

Re: Canon 24-70L test resultaten

Heb je toevallig ook een test uitgevoerd op f22? Normaal heb je dan meer dieptescherpte. Logisch. Maar sommigen die dezelfde lens gebruiken op een D10 ervaren bij f22 een plotse onscherpte over het hele beeld. Een soort softeffect. Zij hebben dit niet bij F16 of F19. Ikzelf heb hier geen last van en gebruik de 24-70 als standaardlens in bijna alle omstandigheden. Ook bij vele dichtbijopnamens waarbij de dieptescherpte dan ook een belangrijke rol speelt.

loco

Comment

Neen we hebben geen test gedaan op f22.
      Wat vind je van de huidige resultaten.
      Zijn dit volgens U resultaten die aan de verwachtingen voldoen of heb jij scherpere of softere beelden.

Grtjes
      www.wildlifepixs.com

Comment

Ik heb nooit specifieke tests gedaan met deze lens. Voor mij is het een schitterende lens over het hele bereik. Maar dat mag wel voor die prijs. Ik gebruik de lens bijna uitsluitend op f22 voor dichtbij opnamens (geen macro) waarbij ik maximaal gebruik wens te maken van de aanwezige DOF. Ik gebruik daarbij een statief en maak gebruik van 500 Watt lampen. Voor de rest werk ik in Raw en dan moet je elke foto wel nabewerken. Van enig soft effect is bij mij weten geen sprake. Toch niet op mijn foto's
        Loco

Comment

Bijna ieder objectief (lens is maar een deel van het objectief, dat uit meerdere lenzen bestaat) presteert soms al bij f/16, maar vaak bij f/22 minder. De scherptediepte neemt nog wel toe, maar het onderscheidend vermogen neemt af. Het is mij opgevallen dat dit bij digitale camera's nog sterker tot uiting komt.

Wat je test betreft Plette, met alle respect, maar ik kan er niets mee. Goed ik kan zien of het objectief op de juiste plaats scherpstelt. Of was dat de bedoeling?

Comment

Jan,

ik heb deze test samen uitgevoerd met Bart.
            We hebben beide met onze eigen camera en onze eigen lens,dezelfde foto's gemaakt van hetzelfde onderwerp met dezelfde diafragma en dezelfde instelling.

Mijn bedoeling was nu om na te gaan of mijn lens al dan niet scherper was, front of back focus had tov de lens van Bart.

Na onze test bleken onze resultaten aan elkaar gewaagd en was de ene niet beter dan de andere tijdens het bekijken van de foto's. Wel viel op dat beide lensen soms anders presteerden terwijl onze diafragma's dezelfde waren. Soms presteerden ze dan beide weer gelijk.

Wat mijn tests betreft,ik had gehoopt dat je hier kon uit opmaken of de lens al dan niet voldoende scherp was, uitzonderlijke afwijkingen had, enz..

Hoe zou ik dan beter kunnen test ?
            Kan jij me hierbij helpen ?

Mvg
            www.wildlifepixs.com

Comment

Working...
            X