Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen met 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos flitsen met 10D

    kan iemand uitleggen hoe je draadloos kan flitsen met een CANON 10D en een 420 EX flitser?

    thx op voorhand
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

  • #2
    Re: draadloos flitsen met 10D

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
    kan iemand uitleggen hoe je draadloos kan flitsen met een CANON 10D en een 420 EX flitser?

    thx op voorhand
    Ofwel met een 550/580EX erbij, ofwel met een ST-E2... De 10D zelf kan de flitsers niet draadloos aansturen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: draadloos flitsen met 10D

      Ik kan je wel helpen als het de bedoeling is om je flitser ver van je toestel af te plaatsen (maar dat is dus niet draadloos dan)
      Heb je nog een staafflitser van het merk Metz, Sunpak, of dergelijks kan je dat nog aansluiten via een lange flitskabel aan je 10D (aansluiting zit daar waar je ook je andere aansluitingen hebt op je camera) en kan je zo flitsen.
      In principe heb je dan ook een flitsmeter nodig maar aangezien je het resultaat ook op je cameraschermpje kan zien kan je altijd nog corrigeren.
      Stel de flitser dan altijd wel manueel in en corrigeer met de flitserinstellingen indien nodig.

      Mogelijk is dit niet het antwoord op je vraag maar ik vond dat het toch het vertellen waard was. Ik heb op deze manier mijn vroegere materiaal (2 sunpak's) terug kunnen gebruiken en met goed resultaat!
      Exactemundo!

      Comment

      Working...
      X