Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet en pen voor PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tablet en pen voor PS

Zijn er mensen die zo'n tabletje en pen gebruiken voor het bewerken van foto's in photoshop? Is zoiets praktisch? Kan het samen worden gebruikt met een muis of moet je kiezen welk van de twee je wil gebruiken? Bestaan er ook modellen waar je alleen een pen hebt?
    450D en wat prullen

Re: Tablet en pen voor PS

Ik gebruik altijd een tablet met pen om in PS te werken en zou het zeker niet meer kunnen missen . Eigenlijk is het een must als je met PS werkt En ja, je kan het samen gebruiken met je muis (op voorwaarde dat je nog een usb-poortje vrij hebt natuurlijk). Of er een pen bestaat bestaat zonder tablet daar kan je niet op antwoorden
    Last edited by pascali70; 25 december 2004, 12:43.
    Groeten,
    Pascal.

Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

Comment

welk tablet heb jij pascali?

Comment

Een pen werkt denk ik beter in PS. Zelf gebruik ik een Wacom tablet + pen. Dit is een van de goede merken. In het verleden is hier ook al eens een thread over gestart, dus ik zou de zoekfunctie even proberen. Daar werden ook andere merken genoemd. Succes,

JLP
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Ik gebruik ook een Wacom tablet + pen voor het uitpixelen van dingen, dat werkt een stuk beter dan met de muis moet ik zeggen

Ik heb een vrij goedkope wacom (60 euro ofzo) en die doet het perfect
          F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
          Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

Comment

Tot nu toe is er jaarlijks in de Aldi een Wacom tablet verkrijgbaar geweest.
            Ik hoop voor u dat het binnenkort nog eens verkocht wordt, want het is echt een aanrader!

Greetz,

The Fonz
            Exactemundo!

Comment

In de Mediamarket van Hasselt staan er nog te koop.

Voor 20€ staat er een dataline (bruikbar opp 10*15). Deze heb ik ook en ik ben er zeer tevreden van. Het werkt echt fijn. Het is wel wennen in het begin maar dat wennen gaat hééééél rap.

Dan staat er ook nog 1 model van Trust maar dat is zo groot, daar kan je ontbijt op bed mee serveren...
              Er zitten ook meer functies op maar het fijne weet ik er niet van...

Comment

Enkel Wacom Intuos 2, geen muis op mijn foto computer.

Comment

Een jaartje geleden stond een test van tabletten in C'T: leg een lat diagonaal over het tablet, trek een lijn met de meegeleverde pen en kijk op het scherm in PhotoShop of een ander tekenpakket naar de lijn die je dan ziet:

Algemene conclusie: Wacoms doen het goed, tussen de goedkopere tabletten zat er wel erg veel troep.

Zelf vind ik mijn Wacommetje het beste stuk PC-hardware dat ik heb. Ik gebruik meestal de muis maar voor PhotoShop maskers, editeren,.... wissel ik naar de pen.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

@Berteldinck

Sorry voor het late antwoord Het is ook een wacommetje. Werkt voor mij meer dan voldoende al zullen er zeker wel betere bestaan.
                    Groeten,
                    Pascal.

Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

Comment

Ik gebruik ook een Wacom tablet en in mijn ogen zijn dit de beste die er zijn!

Ook op mijn werk voor grafische toepassingen en stabiliteitstekeningen gebruik ik deze, zelfs in word, excel, office en heel die bazaar!!!
                      Ik wil dat getik van een muis niet meer horen, geef mij maar mijn penneke.
                      Alleen zou een fluitback systeem op het penneke niet misstaan want ik verlies hem soms uit het oog of hij ligt ergens ....

Greetz, Ronny

Comment

Hoe werkt zo'n pen en tablet? Met een muis positioneer je de cursor op de gewenste plaats en activeer je één of andere functie met de linker of rechter muisknop. Hoe gaat dat bij zo'n pen?
                        450D en wat prullen

Comment

Net hetzelfde eigenlijk. Je tablet komt overeen met de oppervlakte van je scherm. Als je de pen op een paar centimeter boven het oppervlak van het tablet houdt, zie je de muisaanwijzer de positie aannemen. De pen op het tablet zetten is gelijk aan de muisknop indrukken ... als kan je die dus indrukken met 512, 1024 of zelfs nog meer levels (drukgevoeligheid).

Op veel pennetjes staat 1 of staan een paar extra knopjes die als rechtermuisknop worden gebruikt, of andere custom functies kunnen bevatten.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Hier ook een Wacom Intuos 2

Zo'n tablet komt overeen met je exacte positie op je scherm. Het gaat hier niet om een relatieve positie zoals een muis, maar een absolute. Als je de pen in de linkerbovenhoek zet zal de cursor ook naar links boven gaan. Als je de pen vervolgens rechtsonder zet zonder schuiven, dus pen helemaal los van het tablet, zal de cursor ook naar rechtsonder gaan.

Het voordeel is dat een beweging op je tablet 1:1 overeenkomt met de positie op je scherm. Persoonlijk zou ik niet meer zonder kunnen.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Wacom Intuos in mijn linkerhand ( want ben linkshandig ) en muis rechts ( heb nooit anders gedaan ), en werk dus met beide samen ...
                              Gaat heel goed als je een wat schizofrene ingesteldheid hebt
                              embee ::: nikon stuff

Comment

Working...
                              X