Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestandsnummering Canon Eos20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bestandsnummering Canon Eos20D

Ik zit hier nu al een poos in mijn Canon handleiding te lezen, maar ik vind het antwoord op mijn vraag niet.

Telkens ik foto's versas van mijn camera naar mijn computer, wordt een nieuwe map gemaakt (met als naam de datum), en daarin worden de foto's opgeslagen als Afbeelding0001 tot Afbeeldingxxxx. Zo heb ik nu al 10x een bestand met de naam AFbeelding0001 op mijn pc staan. Welke settings moet ik waar veranderen omdat bij elke overdracht naar mijn pc de bestandsnummering gewoon zou doorgaan (vb IMG725-928) ?

Bedankt,
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

Re: bestandsnummering Canon Eos20D

Zie bladzijde 61 van de Nederlandstalige handleiding: via de knop "Menu" kan je de methode voor bestandsnummering kiezen: continu (wat jij wilt neem aan) of auto reset. In het laatste geval wordt na vervanging van de CF-kaart opnieuw genummerd vanaf 0001. Succes er mee

Humphrey

Comment

Re: bestandsnummering Canon Eos20D

Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
      Ik zit hier nu al een poos in mijn Canon handleiding te lezen, maar ik vind het antwoord op mijn vraag niet.

Telkens ik foto's versas van mijn camera naar mijn computer, wordt een nieuwe map gemaakt (met als naam de datum), en daarin worden de foto's opgeslagen als Afbeelding0001 tot Afbeeldingxxxx. Zo heb ik nu al 10x een bestand met de naam AFbeelding0001 op mijn pc staan. Welke settings moet ik waar veranderen omdat bij elke overdracht naar mijn pc de bestandsnummering gewoon zou doorgaan (vb IMG725-928) ?

Bedankt,
      Het probleem dat je hier hebt, moet je niet zoeken in de handleiding van de camera, maar in de handleiding van de software die je gebruikt om de foto's op je PC te zetten... In de camera hebben ze namelijk geen naam met "afbeelding" maar met "CRW_..."
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
      X