Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ixus 40 of A95 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Ixus 40 of A95 ?

Eindejaarsperiode in zicht, dus de ideale moment voor een nieuw digitaal toestel.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon Ixus 40 en de Canon Powershot A95.

Welke van de twee is de beste ? Qua prijs zijn ze bijna gelijk, dus dat argument speelt niet mee. Het gaat mij vooral over de gebruiksvriendelijkheid, de snelheid, de kwaliteit van de foto's. Ook heb ik mijn bedenking bij de Ixus 40 met zijn eigen batterij: gaat deze wel lang genoeg mee (bv. minstens 1 dag intensief gebruik)? Verder lijkt deze mij dan weer interessanter omdat hij kleiner is ... maar gaat dat niet ten koste van de foto-kwaliteit.

Klein dilemma dus ...

Alvast bedankt.

Re: Canon Ixus 40 of A95 ?

De Ixus 40 is door dpreview vergeleken met de A85 (weliswaar niet de A95, maar ja, beter dan niets): http://www.dpreview.com/reviews/canonsd300/

Ik denk dat de conclusie is:
    Grote voordeel van de Ixus 40 t.o.v. de A95 is het formaat en het gewicht: de Ixus gaat gemakkelijk in je jaszak, handtas, o.i.d., en de A95 is een stuk groter en zwaarder. Het kleine formaat betekent echter wel dat de kwaliteit van de Ixus iets minder is dan van de A95. Over batterijduur is mij niets bekend, maar je kunt natuurlijk altijd een extra batterij meenemen. Een ander minpunt van de Ixus is dat hij geen informatie geeft (althans volgens dpreview) over de sluitertijd en het diafragma. Voor de doelgroep van de Ixus is dat waarschijnlijk geen probleem, en je moet voor jezelf bepalen of dit belangrijk voor je is. Ook vraag ik me af of het kwaliteitsverschil tussen de Ixus 40 en de A95 is te zien door een doorsnee kijker naar een foto op doorsnee formaat. Denk het eigenlijk niet.

Comment

Working...
    X