Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groothoeklens

hoi,

ik ben van plan een groothoeklens te kopen voor mijn Canon EOS Digital Rebel,maar ik weet niet goed de welke ik nu best koop.
    kunnen jullie me wat raad geven? mijn budget ligt tegen de 500€,mag zeker niet veel meer zijn.
    en mochten er hier mensen zijn die weten waar tweedehandslensen of fotogerief in't algemeen verkocht wordt,mogen dat ook altijd meedelen.

met vriendelijke groeten.
    website: www.stijnboelens.com

Re: groothoeklens

Moet dat een groothoekzoom zijn, of een vaste groothoeklens?
    Ik heb een Sigma 18-50 f2,8 EX DC, en die heeft 465 euro gekost, dat is tegen de 500 euro aan dus.

Die lens is vrij scherp, maar een Canon "L" zal natuurlijk wel beter zijn (en een flink pak duurder).

Als je niet toekomt met die 18-50, dan is er van Canon ook nog de nieuwe 10-22mm, maar die zal eerder rond de 800 euro kosten, en die is niet zo lichtsterk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Of de Tamron 17-35 kost ook minder als 500€.

Comment

Ik weet dat deze wat boven je budget ligt (nieuw), maar dit is absoluut een dijk van een lens 17-40/4.0L... Staat er bij mij zo ongeveer 50% van de tijd op (van een 6-tal lenzen)...
        Ze zit een €200 boven je budget, en dat is niet min, maar ze is elke € dubbel en dik waard... Voor mij is dit trouwens naast de 70-200/4.0L de lens die volgens mij de beste prijs-kwaliteit is voor een L-Lens (en betaalbaar blijft...)

Anderzijds: heb je de kitlens niet?
        Een ander alternatief is een fish-eye (zowel sigma als canon hebben d'er eentje)... Prachtige foto's mee te maken, staat ook nog op mijn verlanglijstje...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik zou je aanraden

- Sigma 18-50 mm f2.8
          of
          - Sigma 20 f1.8

evt Tamron 17-35

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

http://www.luminous-landscape.com/re...2mm-test.shtml

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Een ander alternatief is een fish-eye (zowel sigma als canon hebben d'er eentje)... Prachtige foto's mee te maken, staat ook nog op mijn verlanglijstje...
              Dat zoek ik ook nog wel eens te kopen. Bv de diagonale fish-eye van Sigma. Hij zou vrij goed te de-fishen zijn, waarmee je dan extreem breedhoek verkrijgt. Je hebt dan zo een beetje 2 voor de prijs van één.(Fish eye en extreem breedhoek, wel met wat post processing)
              Een alternatief is misschien die Russische fish eye. Hij zou een pak goedkoper zijn (dacht ±€160) en toch nog een vrij goed kwaliteit geven?

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

heel erg bedankt allemaal,ben toch al iets wijzer geworden,zal die lensen die hier besproken zijn eens bekijken en dan mijn keuze maken.

groeten.
                website: www.stijnboelens.com

Comment

Wat ik van de Tamron 17-35 gelezen heb is ook overwegen goed

Comment

Working...
                  X