Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger D100 is een feit !!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger D100 is een feit !!!!

Nu even concrete info:

De nieuwe Nikon D-2X gaat beschikbaar zijn vanaf januari bij de Top Camera winkels. Hun foldertje zat vandaag in de brievenbus...

De voorlopige prijs gaat dan 5199€ zijn.

Dit is een toestel met
    - 12,4 megapixels
    - 5bps of 8bps in high speed
    - 11-velds multi-CAM2000 AF sensor
    - 3D kleurenmatrixmeting II
    - shutterlag van 37 milliseconde
    - duurzame body van magnesiumlegering

wordt hier geleverd met 2 jaar garantie, oplaadbare li-ion batterij, EN-EL4 snellader en PictureProject software.

Meer heb ik er nog niet over gevonden.

Comment

@Geertjebeertje.
      Op dpreview is al heel wat informatie te vinden over dit beest van Nikon, zelfs enige samples. Maar ik denk toch echt dat het nog even zal duren voordat ik deze in mijn tas ga vinden.

Maarja, dat zei ik 1,5 jaar geleden ook over de d2h, en aangezien deze prijzen zo snel zakken, gaat dit binnen 6 maandjes misschien nog wel lukken
      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Tja, iedereen koopt waar hij/zij goesting in heeft hè! Of was het nu wat hij.zij kan betalen of...waar hij/zij goesting in heeft om te betalen...

Ik weet het niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
          @ den Danny,

ik heb zo'n 6 maand geleden een tijdschrift gecontacteerd of ik bij overstap van analoog (wat ik nu nog steeds doe) naar digitaal met opnames van 1D ook nog bij hen terecht kon. Blijkbaar tot max A4 formaat. Vermits zij de voornaamste afnemer van mijn opnames zijn, wil ik hen ook de juiste beeldkwaliteit bezorgen - daarom nog steeds film (1NHS, 1NRS).

1D MkII-> onbetaalbaar

Enig huidig alternatief voor mij lijkt de 20D (10D zou ook nog kunnen)...

Heb je met de 1D al tijdschriftpublicaties (tot A3 grootte) gerealiseerd?
          Vanwege de beperkte 4Mpix heb je ook maar weinig marge om het beeld te snijden mbt compositie. Als je dan een 8Mp hebt die 40% (3500/2500=140) meer beeld geeft...

Hoor graag je commentaar hierop
          Awel Zuiderbuur , ik geef toe dat ik nooit voor publikatie gewerkt heb .
          Maar .... kijk eens op Google . Er zijn meerdere foto's op dubbel pagina gepuliceerd geweest van de 1D . Die camera was trouwens de standaard een jaar geleden . Helemaal akkoord dat je weinig marge hebt om te croppen maar ....Man wat een scherpe crops ! Voor mij is de kwaliteit van de Canon/Nikon 1 kameras wat je nodig hebt om pro materiaal te leveren .
          Het kan met minder duur materiaal ook maar .... niet altijd .

Beste groetjes ,

Danny
          http://www.canonians.com

Comment

Er is nogal wat onderscheid in de doelstelling van de 1Dx serie. Bij de 1D draait alles om snelheid en accuratesse van de focus, minder om de hoeveelheid pixels. Bij de 1Ds gaat het om beeldkwaliteit (pixels dus).

Een 1D is zeker geen camera voor alles, maar voor het specifike doel waar'ie voor gemaakt is is het dan ook een kanjer. Als de mogelijkeheid tot croppen van belang is een 1D of zelfs een 1D mk 2 missschien niet de juiste camera voor het doel

Wat betreft de tijdschriftpublicaties hang het denk ik er heel er vanaf wat het onderwerp is. Sport, modelfotografie, productfotografie, landschap

Dat is me niet duidelijk geworden uit het verhaal.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Als Nikon nu al die camera aan 1800$ gaat dumpen, wil dat toch iets zeggen hé!
              Ik heb persoonlijk een jaar gelden mij 1d naast de d2 getest (toen net uit), en heb toen de conlusie gemaakt, dat nikon met de d2 een komplete generatie achterstaat, de oude 1d was eigenlijk maar op een paar punten afgetroefd, (schermgrootte, menustructuur, lion-accu en zoom op review) .
              Nu dus de 1dmkII in die middens als norm geld (er zijn echt wel wat pros aan het switchen naar canon), kan nikon het weer schudden mijns inziens, en is het dumpen of ermee blijven zitten.
              Waarmee ik niet zeg dat het een slechte camera is, als je de highspeed nodig hebt, anders kan je echt beter een d70 of dergelijke aanschaffen.
              Feit blijft, Nikon was in het verleden een van de topmerken in kleinbeeld pro-cameras, maar sinds de komst van digitaal, heeft Canon heel veel extra kunnen putten uit hun enorme kennis van elektronika. Windeiereen heeft het hunb zeker niet opgeleverd

Comment

Beste allemaal

Waar is die body nu te vinden aan die gezakte prijs want er is veel geblaat hier maar weinig wol he

Links? Liefst een shop in het Belgische met die prijs voor de D2H?

Mvg
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  Beste allemaal

Waar is die body nu te vinden aan die gezakte prijs want er is veel geblaat hier maar weinig wol he

Links? Liefst een shop in het Belgische met die prijs voor de D2H?

Mvg
                  In de USA en Canada. Mogen niet uitgevoerd worden. Als je aldaar via internet besteld en je geeft op uit BE/NL te komen, wordt de bestelprocedure onderbroken.
                  Last edited by j@n; 17 januari 2005, 22:40.

Comment

Nog wat info: 4750 Euro leverbaar Feb./Maart 2005

Bron: www.koopdigitaal.nl

De nieuwe definitie van professionele kwaliteit.
                    Nikon heeft het beste van zijn toonaangevende camera-expertise gecombineerd met de laatste, spectaculaire ontwikkelingen op het gebied van digitale technologie. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van de enige digitale spiegelreflexcamera die werkelijk voldoet aan de veranderende eisen van de professionele fotografie. In de Nikon D2x wordt voor het eerst de hoge resolutie die commerciële gebruikers eisen gecombineerd met ongekende niveaus in snelheid, gebruiksgemak en kleurconsistentie. De workflow blijft efficiënt en consistent, zelfs onder moeilijke omstandigheden. Dit leidt tot resultaten van de hoogste kwaliteit met zoveel detail dat eventuele beeldbewerking achteraf geen enkel probleem vormt.
                    De Nikon D2x is de camera die de grenzen van de digitale fotografie verlegt. Naast de WT-1 levert de nieuwe draadloze transmitter WT-2, die compatibel is met IEEE802.11b/g, een nog snellere beeldoverdracht, een verbeterde beveiliging en compatibiliteit met de nieuwste protocollen. Ook biedt de WT-2 extra mogelijkheden voor afstandsbediening van de D2X via een draadloos LAN als de computer is voorzien van Nikon Capture 4 versie 4.2 (optioneel). Verder heeft Nikon een nieuwe kabel ontwikkeld, de MC-35, waarmee de camera op een GPS-apparaat kan worden aangesloten, zodat gegevens, zoals lengte- en breedtegraad en hoogte, kunnen worden opgeslagen op het moment dat de opname wordt gemaakt.

- Resolutie 12.4 Mpixel
                    - Maximale resolutie 4288x2848
                    - Minimale resolutie 1600x1064
                    - De draadloze transmitter WT-2
                    - Type beeldsensor CMOS
                    - Optische zoom
                    - Auto focus Ja
                    - Manual focus Ja
                    - Opslagmedia CF type I& II
                    - ISO instelling 100 - 800
                    - Diafragma voorkeuze Ja
                    - Sluitertijd voorkeuze Ja
                    - Minimale sluitertijd (sec) B+30
                    - Maximale sluitertijd (sec) 1/8000
                    - Serieopnamen (fps) 5
                    - High Speed Uitsnede (fps) 8
                    - Interne flitser Nee
                    - Externe flitser Ja
                    - -i-DDL flitssysteem
                    - Voice recording Ja
                    - Optische zoeker Ja
                    - LCD monitor formaat 2.5-inch
                    - Zelfontspanner Ja
                    - USB 2.0
                    - Video out Ja
                    - JPEG/ NEF/ TIFF
                    - Energie Li-Ion EN-EL4
                    - Gewicht 1070g.
                    - Afmetingen (mm) 157.5x149.5x85.5

mvg, drh

Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter
                    Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter, Manfrotto 055AB & 141RC Grip BG-ED3

Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Zo'n prachtige camera, maar een maximale ISO van 800? Das echt zo van "ge moet maar supergoeie lenzen kopen als ge in het schemer wil trekken mannekes!"
                      Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jippie
                        Zo'n prachtige camera, maar een maximale ISO van 800? Das echt zo van "ge moet maar supergoeie lenzen kopen als ge in het schemer wil trekken mannekes!"
                        Niet echt een probleem.
                        Wel een tegenvaller: flits sync: 1/250.
                        Maar toch wachten we er op!
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Hij gaat wel verder hoor als 800 iso. Alleen zit dat in het menu.
                          Wat moet je nou eigenlijk met 3200 of 64oo iso, als het er uitziet als een satelietfoto...
                          Mijn Foto's

Comment

stoeffen dat je daar geweest bent?
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jippie
                              De D2X gaat in normale stand tot ISO800, je kan hem wel optrekken (via menu) tot ISO3200!
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

@reservoir dog,

Idd ik zit zelf ook te wachten totdat deze hier meezakt in de prijs. Ik hem zelfs via Ebay al een exemplaar proberen te bemachtigen, maar op een of andere manier willen ze het niet hier naartoe sturen
                                Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Working...
                                X