Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger D100 is een feit !!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger D100 is een feit !!!!

En... Het is de D2h geworden !!! Deze is nu al voor 1800 dollar te verkrijgen in de VS . Denk dat de prijzen hier snel zullen volgen !!

Krijgt canon toch een zware dobber met de 20d vs D2h denk ik. Nikon is goed bezig, misschien iets minder goed voor degene die net een nieuwe D2h hebben gekocht

Ik maak regelmatig prints van 30x45 cm. Heeft er iemand ervaring met dit soort prints van de D2h ?
    Last edited by monsi; 15 december 2004, 02:02.
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Re: Opvolger D100 is een feit !!!!

De D2h bestaat toch al anderhalf jaar of zo... Of komt er een D2h Mk II?
    Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanM
      De D2h bestaat toch al anderhalf jaar of zo... Of komt er een D2h Mk II?
      Ik vermoed dat hij voor zichzelf uitgemaakt heeft wat de opvolger wordt voor zijn D100
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ehm, heeft de D2h niet maar 4 mpixels?
        Die camera bestaat al geruime tijd....
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Mmm rare vergelijking

De 20D is een gloednieuw toestel mte 8mp, terwijl de D2H ondertussen toch weer 1,5 jaar oud is en slechts 4mp heeft. Bovendien is hij dan nog eens 2 maal zo duur als een 20D!

Dus zeker als ja vaak grote prints maakt zoals 30x45, lijkt het mij toch dat je beter baat hebt met wat extra megapixels!

Persoonlijk zie ik niet goed dat er nog een markt is voor de D2h, gesteld dat de D70 (in onze contreien althans) ongeveer 1/3 van de prijs kost, meer megapixel bied, en eigenlijk maar op 2 punten moet onderdoen van de D2h: snelheid bij continues frames, en de beschikbaarheid van een verticale grip.
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Is hier niet de D2X bedoeld ?

BD0251BE
            Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door casey
              Denk ik niet, want daar is de prijs nog niet eens van bekend (wordt nu gesuggereerd van +/- $5000)

De D1X is ook nog te hoog van prijs, maar de DH zit idd rond die 1800...
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik dacht dat de meeste hier ook wel zouden inzien, dat dit een enorme koopje gaat worden. Ik zou dan dus ook nooit een d70/100 of 20d met een d2h durven vergelijken . Beetje een opeltje met een mercedes vergelijken. Enne, die meer megapixels, oke dat opeltje zal best 220 kunnen gaan terwijl een mercedes maar 180 haalt.

Ik snap dan ook niet dat veel mensen aan de canon kant, niet hun 1d hebben omgeruild voor een 10d/20d/300d ? Deze heb toch ook maar 4 mp ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monsi
                  Ik dacht dat de meeste hier ook wel zouden inzien, dat dit een enorme koopje gaat worden. Ik zou dan dus ook nooit een d70/100 of 20d met een d2h durven vergelijken . Beetje een opeltje met een mercedes vergelijken. Enne, die meer megapixels, oke dat opeltje zal best 220 kunnen gaan terwijl een mercedes maar 180 haalt.

Ik snap dan ook niet dat veel mensen aan de canon kant, niet hun 1d hebben omgeruild voor een 10d/20d/300d ? Deze heb toch ook maar 4 mp ?
                  Snap ik ook niet. Ik zit te wachten tot die 2e hands 1D wat goekoper wordt.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Het blijft kinderachtig monsi.

Comment

kinderachtig ? snap ik niet ? misschien ben ik daar nog te jong voor om het te snappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monsi

1D : 2500pix / 300dpi = 8,33inch of 21,16cm
                        10D : 3080pix / 300dpi = 10,26inch of 26cm
                        20D : 3500pix / 300dpi = 11,66inch of 29,63cm

Tussen 4Mpix en 6Mpix is het resultaat à 300dpi niet zo uiteenlopend : je moet met de 1D iets meer uprezzen dan bij 10D. In vergelijking met 20D (of de 1D MkII) ligt weer heel anders...

Heb liever een Ford (geen Opel ) die 240 haalt en waar ik 210 mee rijdt, dan een oudere Mercedes die 180 haalt, maar die ik nog moet opfokken tot 210. Dat is als ik 210 wil rijden, oftewel aan 45 cm afdruk wil geraken.

Ik vind WEL dat de oude versie 1D een supermachine is, alleen voldoet de resolutie niet aan mijn vereisten - anders zat ie allang in mijn fototas

Greetz.
                        :::: Canon :::: 1D MkII N
                        :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                        :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

[QUOTE

Ik vind WEL dat de oude versie 1D een supermachine is, alleen voldoet de resolutie niet aan mijn vereisten - anders zat ie allang in mijn fototas

Greetz.[/QUOTE]

Hi Zuiderbuur ,

Al ooit een 1D gebruikt ? Al 40x50 of zelfs 50x70 vergrotingen laten uitvoeren in een goede lab ( Photobox ) ? Tussen prints van mijn 1D en 1DMkII is niet zoveel verschil . Tenminste niet wat je zou verwachten tussen 4 en 8 Mp .
                          Integendeel : de files van de 1D zijn origineel veel scherper dan die van de II .
                          Mijn enig verwijt aan de 1D was ruis bij hogere ISO waarden ( vanaf ISO800 )
                          en de banding die onvermijdelijk bleek in onderbelichte delen van een foto ( vanaf ISO200 zelfs ) . Mocht ik volgend jaar € 1500 teveel hebben ( hum ) zou ik zeker weer een 1D aan mijn kollektie toevoegen . Die kamera blijft een mijlpaal en zo is de D2H dat ook . Voor de huidige prijs van de Nikon en indien ik Nikon glas zou hebben , geen enkel aarzelen . Het is een koopje .
                          Moest dit even kwijt en wil in geen geval enige polemiek veroorzaken .
                          Pro kameras zijn niet per se beter ( niet in alles ) maar geven je meer voor je geld . Vooral aan zo'n prijs .
                          Sans rancune .

Beste groetjes ,

Danny
                          http://www.canonians.com

Comment

@ den Danny,

ik heb zo'n 6 maand geleden een tijdschrift gecontacteerd of ik bij overstap van analoog (wat ik nu nog steeds doe) naar digitaal met opnames van 1D ook nog bij hen terecht kon. Blijkbaar tot max A4 formaat. Vermits zij de voornaamste afnemer van mijn opnames zijn, wil ik hen ook de juiste beeldkwaliteit bezorgen - daarom nog steeds film (1NHS, 1NRS).

1D MkII-> onbetaalbaar

Enig huidig alternatief voor mij lijkt de 20D (10D zou ook nog kunnen)...

Heb je met de 1D al tijdschriftpublicaties (tot A3 grootte) gerealiseerd?
                            Vanwege de beperkte 4Mpix heb je ook maar weinig marge om het beeld te snijden mbt compositie. Als je dan een 8Mpix hebt die 40% (3500/2500=140) meer beeld geeft...

Hoor graag je commentaar hierop
                            Last edited by Zuiderbuur; 15 december 2004, 20:40.
                            :::: Canon :::: 1D MkII N
                            :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                            :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bateau
                              Het blijft kinderachtig monsi.
                              Bedankt voor je onderbouwde en opbouwende commentaar
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X