Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

firmware for Canon EOS 300D/Digital Rebel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: firmware for Canon EOS 300D/Digital Rebel

heb hem geupgrade en ziet er goed uit...
    heb voor alle veiligheid op een CF van 4MB de originele firmawe al gezet...
    just in case...

Comment

heb sinds gisteren ook zo'n toestel.
      Ik wacht nog met deze firmware te installeren, vermits de garantie
      daardoor vervalt.

Ik veronderstel nog wel een tijdje zoet te zijn met de huidige firmware...

Comment

Johan, je hebt het nietgoed gelezen.
        Je moet zien dat je voor een garantie probleem eerst de oude firmware terug zet. Er zijn reeds adressen gegeven waar de oude firmware te vinden is. Er is natuurlijk een probleem als het toestel blokkeerd en je geen kans meer hebt om te veranderen . Dat is dan zo een beetje als een autoaccident waarbij de snelheidmeter op 170 blijft hangen

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Om de analogie met auto's door te trekken, getunde auto's die niet door de dealer/fabrikant getuned zijn, zijn de fabrikanten ook niet blij mee.

Indien Canon de originele firmware zonder mopperen terugzet na reparatie zou ik dat wel service vinden.

Mijn ervaring is dat fabrikanten over het algemeen niet zo makkelijk zijn.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Het is een beetje afwegen tussen:
            - hoe groot is de kans dat er iets mis gaat tijdens de garantie(reël jammer genoeg ) en dat je de firmware zelf niet meer kan terug zetten(relatief klein )(als je rekend dat het eerste geval ±25% kan zijn(gewoon een getal op geplakt dat me reël lijkt) en het tweede getal 20%(imo zelfs nog te hoog) dan is de kans 1/4 X 1/5 of 1/20 of 5% )
            - welk extra plezier gaat ge aan de firmware hack hebben of beleven.

Een kwestie van gezond verstand

Gelukkig(of jammer genoeg) sta ik met mijn D70 nog niet voor zulk een keuze want het schijnt een pack moeilijker te zijn om de firmware van Nikon te hacken.(Volgens het D70 Hackers forum)

BTW: ik heb eens ergens gelezen dat het os in de Canon een embedded windows zou zijn.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              BTW: ik heb eens ergens gelezen dat het os in de Canon een embedded windows zou zijn.
              Wat ik er van begrepen heb is het grafische deel een heel specifiek Canon iets is, incl. chips.

De verdere zaken, aansturing CF kaart, menu's, enz. worden via een gewone ouderwetse huis, tuin en keuken DOS (Microsoft of anders) aangestuurd. De processor is ook een gewoon ouderwets Pc processortje.

Vandaar dat e.e.a. ook makkelijk te kraken is.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
              X